Permalänk

Obsidian meets Silverstone

Ja nu var det dags för något extremt, något ni antagligen aldrig sett innan. Jag är nog en av dom första som gör ett sånt här projekt med ett Corsair Obsidian 800D.
Att vrida Moderkortet 90grader anser jag vara det bästa för att nå maximalt med luftflöde, Värmen stiger och det blir en lättare väg för värmen att stiga längst med grafikkortet. Jag har gjort ett sådant här mod innan på ett annat chassi men då var det inte lika komplicerat. Allt som jag använt kommer "nästan" från chassit, har ändast använt lite extra plåt.

Killen jag blev mer pushad av att börja med just detta projekt:

http://www.youtube.com/watch?v=HEFcXjnAV84

Mera info kommer,

vid frågor så är det bara att kommentera så försöker jag att svara. och kom gärna med tips om ni har, för kan tillägga att hjärnan står ganska still ibland när man står och kollar in i chassit

Obsidian meets Silverstone

Permalänk
Medlem

wow, riktigt cool idé! Aldrig sett något liknande så hoppas därför att resultatet blir grymt Men ser riktigt bra ut nu så det kommer nog bli riktigt fett!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla coolt!! Detta ska lätt följas!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Häftigt! Lägger min röst efter slutresultats bilder, en röst med hög poäng

Men fattade inte, du sa att du inte skulle ha nätdelen där, men ändå satte du ett galler där med uttag för nätdel?

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS | 2x24GB G.Skill 8000C36 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Kommer bli riktigt snyggt, kul och ny innovativ idé för obsidian serien Keep up the good work

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Obsidian 90 degrees grymt cool idé!

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Jag känner att det inte spelar någon större roll hur slutresultatet blir, det är redan en grym modifikation.

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

Häftigt! Lägger min röst efter slutresultats bilder, en röst med hög poäng

Men fattade inte, du sa att du inte skulle ha nätdelen där, men ändå satte du ett galler där med uttag för nätdel?

Haha gö så jag har bara satt själva gallret från ett gamalt nätagg på baksidan, så det ändå jag behöver göra sedan är att dra en kabel från nätdelen bak till plåten där jag skarvar på kabeln så jah får ett utag där bak

Permalänk
Medlem

Detta är var jag kallar originellt

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Skrivet av hannessb:

Detta är var jag kallar originellt

Haha ja det finns inte mkt där ute som gör på detta sättet kanske skapade många tankar för många efter detta projektet vem vet

Permalänk
Medlem

kommer bli riktigt spännande att se hur det kommer bli när allt är klart

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Roligt med lite "annorlunda" projekt! ska bli spännande och se hur det blir när det är färdigt. 5p

Permalänk
Inaktiv

Coolt! Corsair ftw

Permalänk

Riktigt grymt hittills, hoppas det fortsätter såhär!
Kommer helt klart följas! (:

Permalänk

Riktigt jäkla bra! gillar't 5/5

Permalänk
Medlem

JAG VILL SE MER !

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Fixa fläkthål där du spacklade om det går. Roligt projekt förövrigt.

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem

förstår inte riktigt innebörden med titeln, men fasen vad intressant bygge! ska följas! (om jag hittar tbx vill säga )

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

5stjärnor:d och min silverstone är på väg med ;D fast på en mindre chassi

Permalänk
Skrivet av morxy49:

förstår inte riktigt innebörden med titeln, men fasen vad intressant bygge! ska följas! (om jag hittar tbx vill säga )

tack så mkt ah jag glömde skriva i faktan att det är endast silverstone som har 90 degrees chassin och darför står mitt chassi imot ett silverstone (Raven) tex.

Skrivet av Gulbanan:

5stjärnor:d och min silverstone är på väg med ;D fast på en mindre chassi

Har du ett silverstone chassi eller ska du göra liknande?

Permalänk
Skrivet av Vixorn:

Fixa fläkthål där du spacklade om det går. Roligt projekt förövrigt.

tack så mkt, roligt att så många gillar detta
Ja precis det är det jag hade tänkt senare att kanske sätta ett 240 galler där senare för framtida vattenkylning;)

Permalänk
Medlem

Blir glad men samtidigt förbannad, du bara påminner mig om hur mycket jag vill ha ett SilverStone Fortress FT02B, men det är ju så dyrt!

Men riktigt nice och roligt bygge! Längtar tills du skaffa vattenkylning och sleeves (om du nu inte redan har det), då blir det oslagbart.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

Blir glad men samtidigt förbannad, du bara påminner mig om hur mycket jag vill ha ett SilverStone Fortress FT02B, men det är ju så dyrt!

Men riktigt nice och roligt bygge! Längtar tills du skaffa vattenkylning och sleeves (om du nu inte redan har det), då blir det oslagbart.

tack så hemskt mkt blir glad när du säger så! haha
Sleeve har jag redan allt är nästan klart, blir att beställa vattenkylning bara

Permalänk
Medlem

lägger du klarlack på en matt spray lack så kommer lacken att kracklera...då haru en massa slipande att göra!

Permalänk
Medlem

Fixa SATA3 uppgraderingen till hotswappen... bara en strömkabel...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Obsidistone? Silversidian?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

3de gången gillt för dig eller?

Permalänk
Medlem

Stackars 800D :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Skrivet av Fixxarn93:

Obsidistone? Silversidian?

Vad menar du?

Skrivet av Goo5e:

3de gången gillt för dig eller?

3de gången gillt? För vadå

Permalänk
Medlem

Fortsätt posta bilder från projketet. Det här är i mina ögon ett riktigt spännande bygge och jag hoppas att du kommer dela med dig av slutresultatet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm