The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls Online

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Inaktiv

Blev genast besviken då jag mycket hellre vill ha ett nytt Fallout med skyrimmotorn. Det kommer nog inte hända då de kommer jobba med fullt team på MMO:t och att Obsidian (New vegas) har fullt upp med South park: The game.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jao, Fallout-universumet hade varit så otroligt mycket häftigare... Det här kommer bli som vilket annat fantasy-MMO som helst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Dom har väl startat en ny studio för MMO delen så det lär väl inte störa deras andra utvecklingar..

"bakom utvecklingen står nybildade ZeniMax Online Studios, grundat av Bethesdas moderföretag för att skapa just mmo:s. " -FZ.se

Permalänk
Medlem

varför starta en tråd då det redan finns en med 140+ komentarer?
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1109783...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

varför starta en tråd då det redan finns en med 140+ komentarer?
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1109783...

Det är ju en nyhet och kommer att försvinna, det här är en tråd att diskutera spelet..

Jäkligt trist att dom använder samma grafikmotor som till SWTOR, tyckte den var ful och livlös..

Permalänk
Medlem

Har låga förväntningar. Det blir alltid skit när de försöker göra mmo av singleplayerspel. SWTOR är senaste exemplet på hur man itne ska göra.

Permalänk
Medlem

Förväntan på botten. Elder Scrolls har alltid haft en väldigt "lokal" story utan nämnvärda karaktärer [som överlever] och sker alltid i olika tidsperioder, jag har svårt att se hur man kan göra ett intressant MMO av det.

Skulle mycket hellre velat se Fallout Online istället... Det hade varit awesome.

Permalänk
Avstängd

Om de lyckas implementera några av Richard Garriots idéer från Ultima Online så tror jag det här kan bli riktigt bra - om inte så räknar jag det som bajs

Permalänk
Medlem

Det ser inte direkt snyggt ut heller; grafiken i screenshottarna dom har släppt ser riktigt utdaterade ut. Jag hade mycket hellre sett dom patcha in co-op eller multiplayer in i Skyrim och sedan fokuserat på nya IP eller nästa Fallout. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Det är ju en nyhet och kommer att försvinna, det här är en tråd att diskutera spelet..

Jäkligt trist att dom använder samma grafikmotor som till SWTOR, tyckte den var ful och livlös..

Vart står det att dom använder SWTOR motorn? :< Var helt exalterad först men om det stämmer blir det nog inget köp för mig...

Permalänk

Inget för mig iaf,gillar inte online spel

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Sötast

Goddag Yxskaft Todd Howard?

Vi har bett på våra knän att få spela coop i elder scrolls sen dag 1 nu, du/ni har ignorerat oss från första dagen då det ej varit intressant för er att lyssna på era kunder.

Roligt att se ni nu skaffar en MMO-Kassako med månadsavgift så att ni ska kunna tjäna pengar på de kunder ni ej lyssnar på.

Hoppas skitet går i graven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jao, Fallout-universumet hade varit så otroligt mycket häftigare... Det här kommer bli som vilket annat fantasy-MMO som helst.

MEN Det blir i en miljö som vi alla känner till och kan relatera till, jag skulle ge vad som helst för att ha en kedja raidquests på Morrowind till exempel, red mountain som en stor "big badass boss raid" och mournhold sewers som farm dungeons.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kagamex:

MEN Det blir i en miljö som vi alla känner till och kan relatera till, jag skulle ge vad som helst för att ha en kedja raidquests på Morrowind till exempel, red mountain som en stor "big badass boss raid" och mournhold sewers som farm dungeons.

Jo, det förstås... Har dock inga större förhoppningar om dem ska bygga det på samma motor som SWTOR... Sämre skit får man leta efter.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Om de lyckas implementera några av Richard Garriots idéer från Ultima Online så tror jag det här kan bli riktigt bra - om inte så räknar jag det som bajs

Det slog mig också när jag hörde spelet, dock tror inte detta kommer att bli bra

Permalänk
Medlem

Skapade tråden före nyheten kom på framsidan.
Edit: citerade fel

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem

Jag länkar några bilder släppta på spelet! hoppas ni gillar dem!
http://www.gamespot.com/the-elder-scrolls-online/images/

Permalänk
Medlem

De tar den öppna världen och det skillbaserade systemet från single player och gör om det till ett klassbaserat themepark mmo. Folk kommer inte att uppskatta det imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa((o:

Jag länkar några bilder släppta på spelet! hoppas ni gillar dem!
http://www.gamespot.com/the-elder-scrolls-online/images/

Kan tyvärr inte se mer generiskt ut. De skulle ha satsat på ett coop spel istället för detta.

Permalänk
Medlem

Det sägs att det kommer bli ännu en WoW klon:
http://www.youtube.com/watch?v=kMTz1Mk7a4g

Skicka gärna mail och klaga.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på Co-Op istället för MMO till nästa elder scrolls spel.

Permalänk

Jag har aldrig mäktat med slutföra varesig Morrowind, Oblivion eller Skyrim. Det är alltid samma sak. Det är hur kul som helst inledningsvis, men sedan tröttnar jag efter att bara ha sprungit runt och utforskat i ca 20 timmar. Kanske blir det lättare för mig att leva in i det när världen befolkas av andra spelare.

Permalänk
Medlem

Usch.. allt jag har att säga.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat Morrowind men gillade det inte så därför har jag aldrig testat någon av de andra Elder Scrolls spelen. Men däremot så håller jag inte med om att spelets vara eller icke vara beror på om Hero-engine används eller inte bara för att ni inte gillade SWTOR. Hero motorn är ju bara ett verktyg för dem att bygga spelet. Det hela beror ju på hur bra dom är att använda verktyget/motorn och vad de lägger in för content osv. Vad jag förstår så är ju Hero engine mycket mer än bara grafiken.

Det är ju som att säga att man inte tror att Guild Wars 2 kommer bli något bra bara för att man inte gillade Aion och att både GW2 och Aion utvecklades i Visual Studio på Windows plattformen och använder Direct X (ett exempel bara). Så det argumentet köper jag inte riktigt.

Så jag tycker folk verkar ha en massa ogrundade åsikter om Hero engine (i flera olika trådar på olika forum, inte bara här) bara för att de inte gillar SWTOR.

Däremot är ju övriga argumenten som tas upp i tråden godtagbara för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det är ju som att säga att man inte tror att Guild Wars 2 kommer bli något bra bara för att man inte gillade Aion och att både GW2 och Aion utvecklades i Visual Studio på Windows plattformen och använder Direct X (ett exempel bara). Så det argumentet köper jag inte riktigt.

Inte alls samma sak ju, språket eller DirectX har inte med motorn att göra. En motor har oftast samma begränsningar över flera spel. Om den inte klarar av att göra en sak så klarar den inte av att göra en sak. Försöker devs göra det den inte klarar av, är det oftast påklistrat lite halvdant. För att ta ett par random Elder Scrolls exempel mellan Oblivion och Skyrim: Karaktärer glider mycket på terräng/objects, fysiken funkar fortfarande inte med hoppande objekt och muspekaren i FPS och 3D vy matchar inte. Gissa vilken annan spel serie som delar exakt samma problem? Jo, Fallout. Samma motor. Det är så spelet har kodats.

Jag har inte kört SWTOR, men gillar man inte motorn så gillar man inte motorn. Ja det är ett argument. Kan den förbättras och ändras? Säkert! Inget säger att det kommer ske dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Inte alls samma sak ju, språket eller DirectX har inte med motorn att göra. En motor har oftast samma begränsningar över flera spel. Om den inte klarar av att göra en sak så klarar den inte av att göra en sak. Försöker devs göra det den inte klarar av, är det oftast påklistrat lite halvdant. För att ta ett par random Elder Scrolls exempel mellan Oblivion och Skyrim: Karaktärer glider mycket på terräng/objects, fysiken funkar fortfarande inte med hoppande objekt och muspekaren i FPS och 3D vy matchar inte. Gissa vilken annan spel serie som delar exakt samma problem? Jo, Fallout. Samma motor. Det är så spelet har kodats.

Jag har inte kört SWTOR, men gillar man inte motorn så gillar man inte motorn. Ja det är ett argument. Kan den förbättras och ändras? Säkert! Inget säger att det kommer ske dock...

Du har en del poänger men jag tycker fortfarande att man inte kan förutspå hur bra ett spel är bara genom att veta i förväg vilken motor spelutvecklarna använde. Då tycker jag universumet, content, story, grafisk stil, musik, miljöer, stridssystem etc är viktigare och mer avgörande om man gillar det eller inte.

Men jag antar att 99.99% av de som har åsikter om olika spelmotorer (mig själv inkluderad) som t.ex. Hero engine inte har djupgående kunskap om själva motorn (dvs inte använt den själv att göra spel med). Därför baseras ofta åsikter om hur bra en motor är på hur många FPS de har på just deras egna dator och tar inte alls hänsyn om vad motorn klarar av under huven som t.ex. kunna lägga in content och quests utan att behöva göra en restart, hur skalbar motorn är, hur enkelt det är att utveckla content, hur bra det går att lägga in ny funktionalitet som inte igår i "grundmotorn", hur AIn fungerar osv. Folk i allmänhet (nu inkluderar jag inte dig, murklor) verkar glömma att en motor är mer än bara grafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpyguy:

Det ser inte direkt snyggt ut heller; grafiken i screenshottarna dom har släppt ser riktigt utdaterade ut. Jag hade mycket hellre sett dom patcha in co-op eller multiplayer in i Skyrim och sedan fokuserat på nya IP eller nästa Fallout. :/

Skrivet av Allexz:

Goddag Yxskaft Todd Howard?

Vi har bett på våra knän att få spela coop i elder scrolls sen dag 1 nu, du/ni har ignorerat oss från första dagen då det ej varit intressant för er att lyssna på era kunder.

Roligt att se ni nu skaffar en MMO-Kassako med månadsavgift så att ni ska kunna tjäna pengar på de kunder ni ej lyssnar på.

Hoppas skitet går i graven.

Skrivet av Sepium:

Hade hoppats på Co-Op istället för MMO till nästa elder scrolls spel.

Instämmer 101% på allt det ni säger, det gör också polare som har lirat morrowind, Skyrim etc. Co-OP now, sen kan ni floppa med MMO-wow-clone. :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa((o:

Jag länkar några bilder släppta på spelet! hoppas ni gillar dem!
http://www.gamespot.com/the-elder-scrolls-online/images/

Wow, grafiken är ju kass, iallafall för ett spel som kommer ut 2013! Håller mig nog till GW2...

Visa signatur

Mobo: Asus M5A97 Processor: Amd fx 6100 Minnen: Corsair XMS3 8GB Grafikkort: Sapphire Radeon hd 7850 HDD: 500GB 7200rpm Nätagg: Corsair CX600

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon182011:

Blev genast besviken då jag mycket hellre vill ha ett nytt Fallout med skyrimmotorn. Det kommer nog inte hända då de kommer jobba med fullt team på MMO:t och att Obsidian (New vegas) har fullt upp med South park: The game.

Skrivet av Allexz:

Goddag Yxskaft Todd Howard?

Vi har bett på våra knän att få spela coop i elder scrolls sen dag 1 nu, du/ni har ignorerat oss från första dagen då det ej varit intressant för er att lyssna på era kunder.

Roligt att se ni nu skaffar en MMO-Kassako med månadsavgift så att ni ska kunna tjäna pengar på de kunder ni ej lyssnar på.

Hoppas skitet går i graven.

Elder Scrolls online utvecklas av ZeniMax Online Studios och INTE av Bethesda Game Studios. Detta påverkar alltså inte Bethesda som har fullt upp med sitt nästa spel som jag gissar är Fallout 4, och jag betvivlar starkt att Todd Howard hade mycket att säga om saken.