Asus gör Transformer med Ivy Bridge och Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Asus gör Transformer med Ivy Bridge och Windows 8

På Computex presenterar Asus en ny Transformer, men denna gång handlar det inte om Tegra och Android. Istället syns Intel Ivy Bridge i kombination med Windows 8.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

GIEF!

Permalänk
Medlem

En sån vill jag ha!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Detta har jag väntat på!!

Permalänk
Medlem

Hellre köper jag den istället för deras... va fan jag nu ska kalla den. http://www.sweclockers.com/nyhet/15494-asus-tillkannager-taic...
Finns det nu någon fördel med att köpa datorn med dubbla skärmar istället för denna??

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Kände genast ett sånt där riktigt "ha-begär"...

FÖR I H*LVETE KVINNA, GE MIG NU

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning detta!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem

Kanske blir att man säljer den första transformern och köper denna. Var ju riktigt intressant!

Permalänk
Medlem

Om batteritiden är skaplig så blir den nog ett säkert köp för många(Inklusive mig )

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nått. Det här är nog en typ av produkt övriga tillverkare också kommer skapa varianter av för här tar man vara på vad mjukvaran gjorts för.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Batteritid?

En sutfplatta med ivy bridge och kepler kommer ju att dra en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad blir skillnaden med bara plattan och kombinationen? Får du ut mer batteritid och lagring när det är kombinerat? Eller sitter allt sådant i plattan och det andra är i princip tangentbord och anslutningar?

Intressant produkt! Jag har fortfarande inte känt behovet av en platta än dock...

Permalänk
Medlem

Garanterat köp!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Med tanke på att Transformer Prime med Tegra 3 och Android går på ca 6000 kronor kommer dessa antagligen bli dyra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussilago:

Vad blir skillnaden med bara plattan och kombinationen? Får du ut mer batteritid och lagring när det är kombinerat? Eller sitter allt sådant i plattan och det andra är i princip tangentbord och anslutningar?

Intressant produkt! Jag har fortfarande inte känt behovet av en platta än dock...

Tangentbordet är antagligen fullsmockat med batterier.

Permalänk
Konsolgrävare

bara jag som märker att Asus bara pumpar ut surfplattor och laptops nu för tiden

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Batteritid?

En sutfplatta med ivy bridge och kepler kommer ju att dra en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad fick du kepler ifrån?

Den körs antagligen av HD4000

Skrivet av Gurrewe:

Tangentbordet är antagligen fullsmockat med batterier.

Skulle tro att det blir en bra bit över 10h tillsammans med tangentbordet...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Mycket intressant!!

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ

Permalänk
Medlem

Sjukt coolt! Har alltid önskat mig en platta med större skärm än 10". Grymt med en på 14"!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Inaktiv

Shut up and take my mony!

Permalänk
Medlem

Vad menas exakt med SSD i kombination med HDD?!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Niiice! Min nuvarande transformer fungerar perfekt fram tills denna släpps

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Vad fick du kepler ifrån?

Den körs antagligen av HD4000

Skulle tro att det blir en bra bit över 10h tillsammans med tangentbordet...

Antar att han fick kepler från själva nyheten: "Utöver Ivy Bridge syns 4 GB DDR3-minne i två kanaler, separat grafikkrets av okänd typ (möjligtvis Nvidia Kepler) "
Läs igenom hela nyheten min unge man.

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Vad menas exakt med SSD i kombination med HDD?!

Hybrid kallas det
Och det är en mekanisk hårddisk med en inbyggd SSD

On.t
Alla andra läsplattor kan slänga sig i väggen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper en modell med ren ssd också, vill inte ha någontin mekaniskt i den.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Det här vekrar omöjligt. Ska nödvändig hårdvara så som SSD, CPU, nätverkskort, RAM, ett mindre batteri.... dvs. ALLT finns i skärmdelen? Låter helt otroligt eller vad tusen är det det jag missar

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

bara jag som märker att Asus bara pumpar ut surfplattor och laptops nu för tiden

Det är väl dessa som är mest på tapeten? De lanserade ju i April bla. deras Z77 moderkort.

Skrivet av holmberg:

Vad menas exakt med SSD i kombination med HDD?!

Den använder sig av med största sannorliket Intels SRT (Smart Reading Technology). Denna teknik tillåter datorn att använda SSD:n som Cashminne och öka hastigheten på den mekaniska hårddisken. Alltså får du en SSD (i rundaslängar) med den mekaniska hårddiskens utrymme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_Response_Technology

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vågar man gissa på ungefär när denna skönhet kommer vara köpklar i Sverige? Oktober? November?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är väl dessa som är mest på tapeten? De lanserade ju i April bla. deras Z77 moderkort.

Den använder sig av med största sannorliket Intels SRT (Smart Reading Technology). Denna teknik tillåter datorn att använda SSD:n som Cashminne och öka hastigheten på den mekaniska hårddisken. Alltså får du en SSD (i rundaslängar) med den mekaniska hårddiskens utrymme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_Response_Technology

Funderar på om de inte menar liten SSD i tablet-delen och lagringsHDD i tangentbordet. Känns som en vettig kombo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

Det här vekrar omöjligt. Ska nödvändig hårdvara så som SSD, CPU, nätverkskort, RAM, ett mindre batteri.... dvs. ALLT finns i skärmdelen? Låter helt otroligt eller vad tusen är det det jag missar

Slår vad om att basplattan med tangentbordet innehåller grafikkortet och ett till batteri som ökar batteritiden till långt mer än det dubbla, möjligtvis får en större HDD plats där med. Annars finns nog processorn, en SDD, minnet och ett mindre batteri i skärmdelen som du säger. Rätt imponerande. Men skulle inte tro att man får någon vidare batteritid när man använder den som tablet.

Tror att den här modellen är helt rätt gjort av Asus.. detta är ju vad många har väntat på. Så frågan är: denna eller UX32VD? Hm. Båda ska ha liknande specifikationer vad har har förstått, antagligen med samma fantastiska skärm.