Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk

Blir ni arga när ni spelar?

Jag har några kompisar som blir riktigt arga ibland när det går dåligt för dem i spel, oftast är det när dem kör online spel. De har t.o.m haft sönder handkontroller/möss och tangentbord pågrund av att de har blivit arga. Själv kan jag inte minnas att jag någonsin blivit arg på grund av att det har gått dåligt i ett spel, visst har man gjort någon rage quit men inte mer än det. Så blir ni arga när ni spelar och varför?

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk

Visst kan man bli irriterad ibland och rabbla nån ramsa med väl valda ord, men folk som verkligen skriker ut sin vrede och slår sönder skrivbord, tangentbord och möss, tycker jag bara känns väldigt omoget.

Permalänk
Medlem

Minns att jag gärna blev irriterad förr när det gick dåligt, numera så försöker jag istället lära mig av det eventuella misstaget.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

En gång blev jag så arg att jag skickade ett argt sms till flickvännen och förklarade för henne hur retarded alla i spelet var.

Permalänk
Medlem

jag vart arg när jag var liten men nu slutar jag spela om jag inte har kul så brukar inte hinna bli arg

Permalänk
Medlem

Jag kan knacka näven i bordet när det går åt helvete, men jag skulle aldrig ha sönder något.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av LaMoZ:

En gång blev jag så arg att jag skickade ett argt sms till flickvännen och förklarade för henne hur retarded alla i spelet var.

Då är man arg!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag blev så arg en gång, sen tog jag en pil i knät.

Nae men de gånger jag blir förbannad i spel är när spelet buggar eller inte gör som det borde, tex i LoL när man knockar upp någon i luften o de flashar medans de är uppe i luften. Testa, det ska inte gå.
Då kan man bli förbannad, men jag skriker mest bara, aldrig något som gått sönder, det är ju ungefär som att få böter o slå sönder sin egen bil...

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaMoZ:

En gång blev jag så arg att jag skickade ett argt sms till flickvännen och förklarade för henne hur retarded alla i spelet var.

Vad får man för svar på ett sådant meddelande?

/ragequit

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Jag kan knacka näven i bordet när det går åt helvete, men jag skulle aldrig ha sönder något.

Ja, det brukar jag också kunna göra ibland. Men är sällan jag gör det, typ om man blir dödad i bf3 i spawn flera gånger kan det hända att man slår till sitt skrivbord lite:)

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk

har bankat sönder ett tangentbord när jag var ca 13 år, men nu så blir jag aldrig riktigt arg blir mest irriterad när det går dåligt eller när folk är retards och då slutar jag oftast spela.

Permalänk
Medlem

Efter att ha slått sönder 3e paret hörlurar var det dags att tänka om.....

Permalänk

Nää, känner mig ganska lugn. Är ju bara på lek.
Fast får en betydligt starkare känsla när jag "äger" än om det går dåligt.

Permalänk
99:e percentilen

Jag kallar den som dödade mig fula saker i Skype (där bara mina kompisar hör) och sen ger jag mig inte förrän jag har hämnats på honom. När det är en som är så OP att man inte får någon chans att göra något whinar jag ibland – ofta lite för mycket – och byter sedan server.

Jag har aldrig dunkat musen i bordet eller slagit på tangentbordet. Däremot har skrivbordet fått sig en knytnäve någon gång.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Slog sönder min skärm som inte var 1 år ens. Ja, jag är inte glad över det. Men människor gör alltid misstag. Man ska inte tjutta över något som redan har hänt.

Idag så är jag inte så våldsam. Kan bero på att jag kör laptop nu

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Drog ut sladden från min Deathadder för många år sedan

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Tar det säkra före det osäkra och är alltid arg, inte så svårt så som världen ser ut

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

En 24" skärm och en bula i bordet har det kostat hittils. Brukar banka i bordet när jag lessnar. Men det är alltid på singleplayer spel när man kör om och om och om igen och får göra om en lång bit varje gång.

Permalänk
Medlem

Reagerar aldrig så, jag blir frustrerad och kanske stänger av för att lugna ner mig om det är ett singleplayerspel, men i multiplayerlir är jag alldeles för tävlingsinriktad så jag ger mig fan på att bli bättre istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Visst blir man aningen irriterad när 1timmes skyrim spelande går till förlust, om man blir ägd runda efter runda i lol eller om man blir käkade av en zombie när man kommit längre än man någon gång kommit förut i nmrih. Endast verbalt arg dock aldrig fysiskt

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

det finns inget moget eller omoget med att ha sönder något runt datorn när man blir arg.
det finns bara olika sorters irritationsmomentsribbor som i sin tur ger ryck i armar på ett eller annat sett.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk

Bara när jag spelar Hon och andra MOBA spel, annars tar jag det ganska bra!

Permalänk
Medlem

En hel del klassiker här inne! Dock ett konstigt fenomen när det gäller mig, jag blir bara väldigt väldigt arg när jag sitter på Skype/Vent osv med polarna. Måste vara att vi triggar igång varandra xD

Sker väldigt sällan att jag blir arg när man sitter i samma onlinespel men ensam och lirar lite

Permalänk

När det går skit i BF3 kan jag ibland slå näven i bordet samtidigt som jag säger "Fy f*n j*vla skitspel", men jag har tillräckligt med kontroll över mig själv för att inte slå sönder prylar, då hade man ju blivit tvungen att betala för nytt. Å andra sidan jublar jag desto mer när det går bra Men jag ska tillägga att när jag blir arg så är det alltid bara på mig själv, jag är inte otrevlig mot noobs eller något sådant.

Jag ser nog spelet litet för mycket som en tävling ibland och inte bara ett spel.

Permalänk
Medlem

Jag blir endast arg i spel om jag märker att någon FUSKAR, det är någonting jag aldrig kan fatta varför folk gör, förstör så fruktansvärt mycket.
Då blir man faktiskt ledsen med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Träpuben:

En hel del klassiker här inne! Dock ett konstigt fenomen när det gäller mig, jag blir bara väldigt väldigt arg när jag sitter på Skype/Vent osv med polarna. Måste vara att vi triggar igång varandra xD

Sker väldigt sällan att jag blir arg när man sitter i samma onlinespel men ensam och lirar lite

Kan ju vara att du känner dig mer pressad att "prestera" när du lirar med polarna och inte folk du inte känner.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

då jag inte är bäst blir jag arg, så därför kör jag mot dåligt motstånd för att det inte ska gå sönder saker

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag blir gärna intolerant mot andra spelare som inte vet hur man skall spela ett spel för att vinna på bästa sätt, och kan skriva något styggt

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Jo det har rykt en och annan mus sen jag började spela online spel. Brukar bli rätt arg och skrika när det går väldigt dåligt, men när man har haft ADHD i hela sitt liv så skulle jag säga att skrika är väldigt lungt

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Blev Galen nyss när jag spelade BF3, dog hela tiden, kunde inte skjuta någon.. trodde jag hade fel på bössan..
Sen bytte jag server.. då gick det mycket bättre.. måste vara något lagg på servern..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro