Silverstone gör SFX-nätaggregat med 80 Plus Gold och modulära kablar

Permalänk
Melding Plague

Silverstone gör SFX-nätaggregat med 80 Plus Gold och modulära kablar

Taiwanesiska Silverstone satsar hårt på entusiaster som bygger smått och lanserar det lilla SFX-nätaggregatet ST45SF-G. Modellen är den första av sitt slag med 80 Plus Gold-certifiering samt modulära kablar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Detta har man väntat länge länge på.

först
Permalänk
Medlem

Kanske något för nästa HTPC?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

1000kr för 450W?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt! Bra pris också!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

1000kr för 450W?

Nej, 1000kr för 450W.. med dimensionerna 125 x 63,5 x 100.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Tycker ändå det käns överkommligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

1000kr för 450W?

Har du ens läst nyheten? Den är 80+ guld, helt modulär och i en väldigt liten formfaktor.

Permalänk
Medlem

mycket bra jobbat, att istället för att hoppas att alla nöjer sig med något medelmåttigt, göra slag i saken själva och göra något som behövs och efterfrågas. som sagt bra jobbat, hoppas nu fler hänger på:)

Permalänk
Medlem

Frågan är hur ljudnivån blir. 80+ Gold bådar gott, men 80mm fläkt. :/ Allra helst eftersom flänsar och sådant måste vara litet med.
En utmaning att få till det så litet, så om de lyckats och samtidigt håller den tyst så är det grymt bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Trevligt, förutsatt att 80mm-fläkten antingen inte behöver köras alls i idle eller att den är ovanligt tyst.

Personligen inväntar jag eventuell SPCR-recension innan jag hugger, då anledningen till att jag aldrig använt ett SFX-nätagg är just de högljudda små fläktarna.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Nej, 1000kr för 450W.. med dimensionerna 125 x 63,5 x 100.

Skrivet av Marcusk:

Har du ens läst nyheten? Den är 80+ guld, helt modulär och i en väldigt liten formfaktor.

Ja, men tyckte det kändes mycket men det kanske det inte är med tanke på vad man får. My bad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Ska vara i extremfall på grund av platsbrist. Annars kan man ju lägga till par hundringar och få platinum agg istället.

Permalänk

Detta kan bli ett alternativ när jag ska byta nätagg i min HTPC. Har ett gammalt nätagg som jag flyttade med från den Acer-dator som donerade sitt innanmäte till den. Jag tror att det nätagget inte vill vara med så värst länge till.
Men jag gör som många andra, avvaktar tills någon har testat detta så att det inte låter som ett reaplan.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker dock den modulära biten är något som borde vara betydligt vanligare i SFF-format. Jag menar "mindre antal kablar=tar mindre plats" är inte raketforskning direkt. Och i små burkar känns det tämligen meningslöst att behöva ha en massa kablar som ändå inte används.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Silverstone imponerar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Detta har man väntat länge länge på. Först.

Grattis du
Visst prislappen blir lite hög men då det inte finns andra alternativ så är det ju vilket som

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Awesome!

SFX nätaggregat borde bli nya ATX. Alla borde köra SFX.

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant för min HTPC. Silverstone Milo case som tar ATX nätagg men det blir väldigt tight och jag fick trolla mycket med kablar.. Drar mig för att öppna upp den för underhåll Modulärt SFX skulle nog sitta bra i den, inget kabelöverflöd och mer plats över för de kablar man måste ha.

Kanske blir ny GPU och detta nätagg som en julklapp till sig själv i år då ;o

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Hade varit suveränt för mitt kommande bygge om det inte var så att kontakterna var på långsidan. Tror ni det är möjligt att modda om dom till kortsidan? Annars får det väl bli deras gamla 450wattare, även om det inte har lika bra verkningsgrad. Där går sladdarna också ut i långsidan, men precis i kanten, så tror det löser sig med lite trixande.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tullen:

Hade varit suveränt för mitt kommande bygge om det inte var så att kontakterna var på långsidan. Tror ni det är möjligt att modda om dom till kortsidan? Annars får det väl bli deras gamla 450wattare, även om det inte har lika bra verkningsgrad. Där går sladdarna också ut i långsidan, men precis i kanten, så tror det löser sig med lite trixande.

Kablarna sitter på rätt ställe bara det att agget är så kort så att det ser ut om att de skulle sitta på fel sida.

Edit: För mer info: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=342

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Kablarna sitter på rätt ställe bara det att agget är så kort så att det ser ut om att de skulle sitta på fel sida.

Edit: För mer info: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=342

Dom sitter säkert på rätt ställe, dvs baktill, men det är dessvärre "fel" ställe för mig. Jag skulle behöva få ut dom på kortsidan, det som vanligtvis är långsidan. Men ser ut som att det borde gå att flytta på kontakterna till sidan, synd bara att den enda bilden på nättagget öppnat är från "fel" håll för att kunna se det.

Vad tror ni. Kommer det gå att flytta kontakterna till sidan av agget istället?

Mvh/Tullen

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Har väntat som ett as på detta nätagget
Härmed har chocobygget ett nytt nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Awesome!

SFX nätaggregat borde bli nya ATX. Alla borde köra SFX.

Dyrare och högljuddare jämfört mot ett lika välbyggt ATX agg, så det känns lite onödigt. Möjligtvis när fläktlösa SFX nätaggregat börjar komma ut.

Permalänk

Vad är det som krävs för att nå platinumcertifiering? Är det några jättekrångliga och otympliga komponenter? Det finns så vitt jag vet inga nätaggregat mindre än ATX som nått platinum. Detta nätaggregat med platinumcertifiering borde gå att kyla passivt!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Haha... kollade på kablar som följer med och ser att floppykabeln finns med. Vilken tur då! (sarkasm)
Precis vad man vill stoppa i sitt microsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Vad är det som krävs för att nå platinumcertifiering? Är det några jättekrångliga och otympliga komponenter? Det finns så vitt jag vet inga nätaggregat mindre än ATX som nått platinum. Detta nätaggregat med platinumcertifiering borde gå att kyla passivt!

Certifiering, läs här...

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Certifiering, läs här...

Skrivet av Wikipedia:

It is easier to achieve the higher efficiency levels for higher wattage supplies, so gold and platinum supplies may be less available in consumer level supplies of reasonable capacity for typical desktop machines.

Hur kan det vara så?

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Frågan är hur ljudnivån blir. 80+ Gold bådar gott, men 80mm fläkt. :/ Allra helst eftersom flänsar och sådant måste vara litet med.
En utmaning att få till det så litet, så om de lyckats och samtidigt håller den tyst så är det grymt bra jobbat.

Skrivet av backfeed:

Trevligt, förutsatt att 80mm-fläkten antingen inte behöver köras alls i idle eller att den är ovanligt tyst.

Personligen inväntar jag eventuell SPCR-recension innan jag hugger, då anledningen till att jag aldrig använt ett SFX-nätagg är just de högljudda små fläktarna.

Jag har det brons-certifierade agget i min htpc,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=612539
och fläkten i agget hör jag inte.
Iofs belastar jag nog < 200W (max).

Högre verkningsgrad = mindre värme,
vilket talar för att det nya agget inte borde vara sämre...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Äntligen!
Har väntat som ett as på detta nätagget
Härmed har chocobygget ett nytt nätagg

du får fan ta och bli klar med skiten snart
hade helt glömt bort bygget!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |