Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

TRÅDEN HAR NU ÖVER 1 000 000 VISNINGAR.
Ett STORT tack till alla skribenter som håller den vid liv.

Nokia Lumia 920 (källa: Nokia Corporation)

Höjd: 130,3 mm
Bredd: 70,8 mm
Tjocklek: 10,7 mm
Vikt: 185 g

Operativsystem: Windows Phone 8
Kamera: Nokia PureView, 8,7 megapixlar (huvudkameraupplösning)
Skärm: 1280 x 768px, 4.5-tums PureMotion HD+ (332 ppi)
Processor: Snapdragon™ S4, Dubbla kärnor 1,5 GHz
Internminne: 1000 MB
Lagring: 32 GB
Batterikapacitet: 2000 mAh

Maximal samtalstid via 2G: 17 tim
Maximal samtalstid via 3G: 10,0 tim
Passningstid för 3G maximalt: 400,0 tim
Musikuppspelningstid maximalt: 67,0 tim

Misc: Micro-USB, NFC (Near Field Communication), Trådlös Qi-laddning, LTE (800, 900, 1800, 2100 & 2600)
Mjukvara: Nokia Kartor, City Lens, Transit och Music Store

The Verge recenserar Nokia Lumia 920 och ger den betyget 7.9 av 10.
"There are two major categories in which the Lumia 920 excels: low-light performance and image stabilization"
Här kan du läsa hela deras utlåtande.

Nokias egna reklamfilm

Ursprungligt inlägg

Användaren @evleaks på Twitter har postat en bild på den nya Nokia telefonen, Lumia 920.

Vad tycker ni? Många har väntat på PureView och Windows Phone 8.

Själv gillar jag verkligen designen på deras telefoner. Men jag skulle nog vilja ha den i färgen grön?
Den stora frågan är: Kommer Nokia kunna bidra med lite konkurrens till Samsung och Apple?

http://www.engadget.com/2012/08/31/nokia-lumia-820-920-leak/

Dold text
Förtydligande av produkt
Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, hoppas på 3.7 0ch 4.0 tums skärmar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ser bra ut, hoppas på 3.7 0ch 4.0 tums skärmar också.

Storleken är bara lite under Galaxy S3 (4,8 tum) på denna. Är det för stort? Lumia verkar lite mer stadig i sin design.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Användaren @evleaks på Twitter har postat en bild på den nya Nokia telefonen, Lumia 920.

Vad tycker ni? Många har väntat på PureView och Windows Phone 8.

Själv gillar jag verkligen designen på deras telefoner. Men jag skulle nog vilja ha den i färgen grön?
Den stora frågan är: Kommer Nokia kunna bidra med lite konkurrens till Samsung och Apple?

http://www.engadget.com/2012/08/31/nokia-lumia-820-920-leak/

Nej 7 färgval är lite i minsta laget

Jag rågillar den blå 800:an så den blå färgen blir det nog för mig:)

Permalänk
Medlem

wp8+PureView=win

Tror jag iaf, dom kan nog få sig en rejäl bit av kakan bara dom lyckas med marknadsföringen

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Blir det en telefon med Pureview + win8 köper jag den samma dag den kommer ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Nej 7 färgval är lite i minsta laget

Jag rågillar den blå 800:an så den blå färgen blir det nog för mig:)

Haha! 7 färger och inte grön. Varför inte RGB?
Blå är snygg och även den röda. Den gråa kan jag inte förstå riktigt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Haha! 7 färger och inte grön. Varför inte RGB?
Blå är snygg och även den röda. Den gråa kan jag inte förstå riktigt.

Grå ska la locka alla som gillar metall telefoner. Den ser i alla fall ut som den färgen HTC har på sin aluminium.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Storleken är bara lite under Galaxy S3 (4,8 tum) på denna. Är det för stort? Lumia verkar lite mer stadig i sin design.

Galaxy S3 är rent för stor för att vara smidig. Tycker att 4 tum är den perfekta storlek för att vara fickvänlig.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant. Onsdag ska bli spännande.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Usch, herregud så skrikigt med en gul telefon

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Och dessa gigantiska telefoner. 4.3 är ju precis på gränsen för att vara hanterbart. 4,0 skulle nog passa mig perfekt.

Går i dagsläget runt med både en Lumia 800 och en Galaxy S2, och även om Lumian kunde vart större, så föredrar jag den före S2'an

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Usch, herregud så skrikigt med en gul telefon

Hade faktiskt en Gul telefon för några år sen (Nokia 5200) Och tyckte inte det såg så illa ut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Haha! 7 färger och inte grön. Varför inte RGB?
Blå är snygg och även den röda. Den gråa kan jag inte förstå riktigt.

Lumia 800 och 900 går i CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, blacK) färgskalan. Eller ja, den går i "CMK" då det inte finns någon gul

Hade den gråa varit i metall hade den varit skitsnygg, gjorde en liten testrendering på hur en lumia 800 skulle se ut i aluminium:

Måste till lägga att jag gillar den gula, dock hade den nog varit lite snyggare om det var lite mindre saturerad. DVS. hade en mer naturlig färgton.

Är också glad om bilderna stämmer, för då valde de att ta designen ifrån 800an och inte den skitfula 900an!

Permalänk
Medlem

Diggar designen, hoppas bara att den finns i mattsvart färg också, är inte sugen på någon skrikig färg. Skärmen hade gärna fått vara lite större, men men...hoppas bara att batteritiden levererar. Hursomhelst blir det garanterat ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solok:

Diggar designen, hoppas bara att den finns i mattsvart färg också, är inte sugen på någon skrikig färg. Skärmen hade gärna fått vara lite större, men men...hoppas bara att batteritiden levererar. Hursomhelst blir det garanterat ett köp.

Nuvarande 800 och 900 är alla matta utom de vita (senast jag tittatde)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en riktigt fin telefon det lilla man har sätt, hoppas man får reda på övriga hårdvara snart, måste erkänna att det kliar i fingrarna

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Och dessa gigantiska telefoner. 4.3 är ju precis på gränsen för att vara hanterbart. 4,0 skulle nog passa mig perfekt.

Går i dagsläget runt med både en Lumia 800 och en Galaxy S2, och även om Lumian kunde vart större, så föredrar jag den före S2'an

Mindre än 4,5" köper jag aldrig längre, kanske 4,3" vid undantagsfall. Har 4,7" idag och tycker det är mycket bra.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Mindre än 4,5" köper jag aldrig längre, kanske 4,3" vid undantagsfall. Har 4,7" idag och tycker det är mycket bra.

Så lustigt att majoriteten av smartphoneanvändarna verkar ha så stora händer. jag trodde mina var relativt stora, men det är knappt jag når hela skärmen på S2'an.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jag tänker köpa den gula eller röda 920!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så lustigt att majoriteten av smartphoneanvändarna verkar ha så stora händer. jag trodde mina var relativt stora, men det är knappt jag når hela skärmen på S2'an.

Jag har inte något vidare större händer skulle jag tro sen kan det ju bero lite på hur telefonen är utformad runt om skärmen. Visst sträcker man sig lite när man ska nå till kanterna med en hand men riktigt skönt att kolla på.

Min LG optimus 4X (4,7") är ungefär lika stor som Motorola Razr (4,3").

Permalänk
Medlem

En till läcka som verkar vara mera trolig.
Lumia 820.?

Källa: http://www.coolxap.com/thread-140524-1-1.html

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Din källa verkar ligga nere så jag länker inlägget på Engadget istället (gissar på att det är samma bild).

Varför är den mer trolig? Verkar inte 335mb i RAM lite (även om det är 820)? Båda kanske är äkta? För den på bilderna från Coolxap verkar ganska lik dessa: http://twitter.com/evleaks/status/241483427189248000/photo/1

Förmodligen så är Coolxap en prototyp och evleaks det färdiga resultatet?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

The Verge menar idag att kameran bara blir på 8 MP, men att telefonen kommer att ha trådlös laddning - tufft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solok:

The Verge menar idag att kameran bara blir på 8 MP, men att telefonen kommer att ha trådlös laddning - tufft!

Tufft - Ja. Praktiskt - Nej.

Permalänk
Medlem

Specs.
Trådlös laddning
8MP Pureview kamera
32GB Lagring
1GB Ram
1.5GHz dual-core processor

Källa: The Verge

Varför skulle trådlös laddning inte vara praktiskt? Jag är nästan säker på att man även kan ladda med Micro USB.

http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/5285192/nokia-920...

Bilden ändrad till länk eftersom "sbnation.com" tydligen orsakade säkerhetsvarningar för vissa.
Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Specs.
Trådlös laddning
8MP Pureview kamera
32GB Lagring
1GB Ram
1.5GHz dual-core processor

Källa: The Verge

Varför skulle trådlös laddning inte vara praktiskt? Jag är nästan säker på att man även kan ladda med Micro USB.

Tycker det verkar kanon jag, jo man lär nog kunna ladda med sladd också.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Specs.
Trådlös laddning
8MP Pureview kamera
32GB Lagring
1GB Ram
1.5GHz dual-core processor

Källa: The Verge

Varför skulle trådlös laddning inte vara praktiskt? Jag är nästan säker på att man även kan ladda med Micro USB.

Jag gillar verkligen den trådlösa laddningen!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Varför skulle trådlös laddning inte vara praktiskt? Jag är nästan säker på att man även kan ladda med Micro USB.

För att om den ligger på laddning så avbryter man laddningen varje gång man lyfter på den och ska göra något, förmodligen tar induktionsladdningen mycket längre tid också. Men är också ganska säker på att man kan ladda genom USB-micro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

För att om den ligger på laddning så avbryter man laddningen varje gång man lyfter på den och ska göra något, förmodligen tar induktionsladdningen mycket längre tid också. Men är också ganska säker på att man kan ladda genom USB-micro.

Tycker det är skitbra även om det lär vara lite mindre effektivt, mycket mindre slitage på USB porten som är rätt klen enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb