Far Cry 3 skruvar systemkraven mot AMD

Permalänk
Melding Plague

Far Cry 3 skruvar systemkraven mot AMD

Spelhuset Ubisoft släpper de officiella systemkraven för Far Cry 3, där det bland annat framgår att ett Radeon HD 5770 alternativt Geforce GTX 480 rekommenderas.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var inga små specifikationer, nya BF3 grafikmässigt?

Permalänk

herre jösses.. men tror vi ska ta det med en nypa salt. återstår att se när det väl släpps. tror nog man ligger en bit över systemkraven dock för att maxa det .

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

väldigt snyggt eller bara dåligt optimerat?

Permalänk

true. tror på väldigt snyggt

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

Verkar som det är AMD som gäller här xD

Permalänk

@thetotalcow, tror det kommer vara vääldigt snyggt! Tänkt det där spelet skulle man vilja pröva på 3 skärmar 120fps full upplösning (fast då krävs det väll 690 sli eller mer)

Permalänk
Medlem

Vad man har sett hittills har inte imponerat speciellt.

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Är ju inte direkt dyrt med RAM

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

herre jösses.. men tror vi ska ta det med en nypa salt. återstår att se när det väl släpps. tror nog man ligger en bit över systemkraven dock för att maxa det .

instämmer . tror dom lägger sig lite över för att mätta alla som vill ha ett spel med "extrem prestanda ", bra marknadsföring för dom

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Om det behövs ett GTX 680 för prestanda, blir graffen bra då eller bara dåligt optimerat?

Permalänk
Medlem

Kanske dags för helt ny dator om den här trenden håller sig.
Trodde jag skulle klara mig på 4gb ram längre.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin1992:

Verkar som det är AMD som gäller här xD

Dom pratar inte om ram på grafikkortet utan ram som i ram-minnena, vore väldigt konstigt annars
däremot så tror jag detta spel kommer flyta på bra för folk som har 4GB ram-minne eller dylikt dock DDR3 minnen är så pass billiga nu så det är inga problem att ha 12-16 GB +

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Tja, trailern var ju inte direkt upphetsande. Tråkigt att det nästan uteslutande är fps-spel som har de högsta systemkraven.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Kan snart inte spela med mina 6GB

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Med 8 GB minne som rekommendation kan man hoppas att det nu är en 64-bitars applikation.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Sötast

Sedan när Ubisoft stänger av deras 15 DRM så kommer högpresterande systemkrav att ändras till:

P2 350Mhz
64MB Ram
Voodoo 2

Utan alla DRM så sjunker cpu användningen med upp emot 95%

Permalänk
Medlem

Så detta kanske blir vad BF3 är för nvidia, dvs det flyter på bättre för AMD kort.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

För att göra systemkraven ännu lustigare, på Ubisofts forum står det även att det krävs ett DX9-kort med Shader Model 4^^

Dunia var hyfsad redan i FC2, tror det kommer flyta rätt fint även på svagare datorer.
Vore tufft med fler spel anpassade för 64-bit.

Permalänk
Medlem

Tror jag sitter säkert, men vem vet.
Hoppas på bättre AI i Far Cry 3, helt tokigt dålig i 2:an.

Permalänk

är det ens någon gamer som har mindre än 8gB idag?
blir ett x64 spel?

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

jag har en AMD FX 3120 som ligger på 3.1 GHZ 8 kärnor men den är över klockad till 4GHZ
så det spelet är inga problem när man har 16GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Dom pratar inte om ram på grafikkortet utan ram som i ram-minnena, vore väldigt konstigt annars
däremot så tror jag detta spel kommer flyta på bra för folk som har 4GB ram-minne eller dylikt dock DDR3 minnen är så pass billiga nu så det är inga problem att ha 12-16 GB +

Det är billigt ja, men samtidigt har man ju (för tillfället) ingen nytta av 8GB eller mer för speländamål. För att jag ska skaffa mer minne krävs det att spelen utnyttjar det, annars blir det ju en värdelös uppgradering.

Permalänk
Medlem

Rekommenderad GPU - GTX 480 eller HD 5770(!). HD 5770 var inte ens motståndaren/AMDs svar på GTX 480. Menmen, vi får se när spelet släpps. För övrigt så är Far Cry 3 inget spel jag ser fram emot, tycker inte det verkar dåligt men jag är bara inte ett dugg intresserad.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Kan nog bero på att Core 2 Duo kör på DDR2 minnen vilket är hälften av det som vi har idag, prestandamässigt.

Och nej kinnunen4321, du är inte ensam om att ha mer än 8GB RAM. Själv har jag 16GB på ena datorn och 64GB på den andra.
Även laptopen är pressad med 16GB RAM.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Hm... när kommer de nya konsolerna? Blir sugen på att skaffa en och sälja pc:n till förmån för en MAC snart.

hehe tar det för ett skämt ett bra sådant

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Ska bli ruskigt intressant att se hur mycket minne själva spelet allokerar.

Skulle inte förvåna mig om det är en 32-bitar applikation
speciellt då det är noobisoft som står bakom liret.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

måste testa spelet när det släpps:)
bara det inte blir samma tråkiga vägstopp som i tvåan, dom var extremt tråkiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Focal:

Om det behövs ett GTX 680 för prestanda, blir graffen bra då eller bara dåligt optimerat?

Med tanke på att första Far Cry VAR dåligt optimerat så förvånar det mig inte ifall så skulle vara fallet, för övrigt så var första spelet kul/lovande fram tills det kom mutanter (när de kom avinstallerades det direkt, det förstörde allt), Far Cry 2 var riktigt uselt, så detta förväntar jag mig inget av och kommer antagligen inte ens prova det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Varför måste spel ofta ha dessa krystade "tuffa" berättarröster? Låter så jäkla menlöst. Man får känslan av en riktigt, riktigt, riktigt dålig film.