Google lanserar Nexus 4 – mobiltelefon med Snapdragon Pro och Android 4.2

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar Nexus 4 – mobiltelefon med Snapdragon Pro och Android 4.2

Google och LG presenterar den nya telefonen Nexus 4, som kombinerar den senaste generationens ARM-plattform med högupplöst IPS-skärm och Android 4.2 "Jelly Bean".

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Skönt med något som kanske får plats i fickan iaf, eller hur var det? x)

Prislappen verkar bli ganska trevlig åtminstone.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

låter trevligt

Permalänk
Medlem

Google är lite som Apple. Släpper få, riktigt genomtänkta produkter!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jäklar va snygg den var
Högtalaren så högt upp man kan komma, helt ren framsida utan att vara bloatad med knappar eller annat synligt elände.

Måste säga att för mig var denna en fröjd för ögonen
Hoppas nästa galaxy s kan se ut något liknande

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Mycket Mycket interessant.

Bara en fråga finns det MicroSD stöd i luren, i så fall blir det köp direkt!!!

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem

4 kärnor med ARM-arkitekturen Cortex A15 och Andreno 320.
Fyfan vad bra det här blir.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av krigarkungen:

Google är lite som Apple. Släpper få, riktigt genomtänkta produkter!

Kan jag hålla med om

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maikel:

Bara en fråga finns det MicroSD stöd i luren, i så fall blir det köp direkt!!!

Nej, det kommer de inte göra.

Permalänk
Datavetare

BTW: Noterade priset på Nexus 4: från $299

Med det priset + den HW och med tanke på att det är en Nexus så man VET att man får uppgraderingar: tror just mina planer på att skaffa en WP8 lur flög all världen väg!

Får flytta "brickor" på en Win8 platta i stället

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Synd bara att baksidan är så ful

Permalänk
Medlem

Givet köp om den kan komma snart och inte ta ett halvår som nexus 7

Permalänk
Medlem

Tamejfan vad billig Nexusserien har blivigt. Skulle sitta fint med en Nexus 4 och Nexus 7.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Plast plast plast och mer plast.

Permalänk
Medlem

Priset förvånar, riktigt billigt! 3 listar den för 4595 kr med 3Kontant så vi får se vad den slutgiltiga prislappen hamnar på i Sverige. Man kan ju alltid hoppas på 3500 kr olåst för 16 gb.

EDIT: Nexus 4 hos 3

Permalänk
Medlem

Sexig sak.

Permalänk
Medlem

Baksidan var ju...orginell

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En sån blir det.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

299 euro, satan vad billigt! Vem behöver en ny vinterjacka igentligen?:D...tunnt i plånnkan som student:(

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Skrivet av Batman:

Baksidan var ju...orginell

Nästan så att alla småflickor slipper köpa glitterskal till den

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Får vi se den för 3000:- olåst så överväger jag den starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nästan så att alla småflickor slipper köpa glitterskal till den

Precis min tanke Kan man bara byta ut mot nåt helmatt svart eller dylikt är den ju helt klart intressant, även om jag hellre väntar på att EU versionen av HTC J Butterfly istället

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en mycket trevlig produkt. Jag gillar verkligen bakstycket. Det blir lite kontrast som bryter av det svarta.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har letat efter en bild med denna mobil och en obligatorisk micro-usb kabel?! Eller ska allt skötas via trådlöst?!

Permalänk
Medlem

Hoppas man även kan ladda den med sladd...

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem

Kanske något för den som söker en billigare mobil men trist teknik, plastig och LGs dåliga kvalité på mobiler så blir det ett nej tack för min del.

Permalänk
Medlem

Om den smarta mobilen kostar under 3,500 SEK, så kommer jag garanterat att köpa den!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Kanske något för den som söker en billigare mobil men trist teknik, plastig och LGs dåliga kvalité på mobiler så blir det ett nej tack för min del.

Det är väl bara mjukvaran som LG sköter dåligt? Nu är det ju stock android i denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Kanske något för den som söker en billigare mobil men trist teknik, plastig och LGs dåliga kvalité på mobiler så blir det ett nej tack för min del.

Trist teknik? Utveckla, plastig kan du väl inte säga utan att ha tagit på den själv..

Dessutom hävdar du ju att LG ska tillverka produkter av dålig kvalitét, tss! Jag hävdar raka motsatsen! Kolla på deras "high end" produkter så ser du skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag såg framsidan och sa högt "Fan vad snygg den var"
Såg baksidan och utbrast "NEJ! :("

Sen undrar jag varför de stoppar på 16GB lagring? Jag har mer än 16GB applikationer på min iPhone...

Men jag gillar att vi börjar se fler och fler mobiler med NFC och trådlös laddning.

Visa signatur

En potatis