Nvidia slår omsättningsrekord – framåt för Geforce och Tegra

Permalänk
Melding Plague

Nvidia slår omsättningsrekord – framåt för Geforce och Tegra

Grafik- och processormakaren Nvidia visar upp nya rekordsiffror i den senaste kvartalsrapporten. Omsättningen ökade till 1,2 miljarder dollar – den högsta noteringen hittills.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för Nvidia! Hoppas bara på ett uppsving för AMD också...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se, jag gillar nVidia

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Inte förvånande direkt. Jag är själv lite skyldig till att det går så bra. Köpt både Tegra 2-mobil, Tegra 3-platta och ett GTX 660 senaste tiden

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Ja de gör ju bra kort så då tjänar man pengar. Nöjd med mitt GTX 680

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Bästa vore om det gick åt helvete för nvidia och amd så det öppnar upp marknaden för alla. Att tillverka grafikkort är inte lätt och lär kosta rätt många miljarder innan om dom lyckas skapa ett kort i närheten av marknadsledarna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Snusfri

Trevligt, gör man bra produkter så tjänar man på det, simple as that (nästan iaf).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trevligt, gör man bra produkter så tjänar man på det, simple as that (nästan iaf).

Synd att inte det inte funkar så för amd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sassa46:

Synd att det inte gäller för amd också.

Här menar vi att AMD gör bra produkter fast de fölorar, va?
(vilse)

(GPU / APU kanten)

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som tycker det är konstigt att visa upp en kvartalsrapport från Q3 2013 redan???

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Scythe Gentle Typhoon 800rpm | Fractal Design Newton R3 800W
Asus P7P55D-E | Intel Core i5-760 | Scythe Yasya + Noctua NF-F12 PWM | Kingston Hyper-X 2x2GB 1600 MHz
MSI N460GTX Hawk | Samsung Spinpoint F3 1TB | 3xWestern Digital Caviar Green 1,5 TB

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Moitas:

Är jag den enda som tycker det är konstigt att visa upp en kvartalsrapport från Q3 2013 redan???

Not really. Q3 slutade ju i September. En hel månad har gått sedan dess.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hmm kom och tänka på detta nu, Amd har ju alltid varit bättre än Nvidia tidigare när det kommer till prestanda/w. Men det har inte riktigt funnits en marknad för den typen av kretsar förens nu. Har Nvidia gjort en kanon analys och lyckats pricka in "rätt produkt vid rätt tillfälle" vad gäller prestanda/w med kepler? Hur som så ser det ut som att Nvidia inom de närmsta åren kommer att göra finfin business.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Not really. Q3 slutade ju i September. En hel månad har gått sedan dess.

Men det är fortfarande 2012 nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Men det är fortfarande 2012 nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt vad jag syftade på också

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Scythe Gentle Typhoon 800rpm | Fractal Design Newton R3 800W
Asus P7P55D-E | Intel Core i5-760 | Scythe Yasya + Noctua NF-F12 PWM | Kingston Hyper-X 2x2GB 1600 MHz
MSI N460GTX Hawk | Samsung Spinpoint F3 1TB | 3xWestern Digital Caviar Green 1,5 TB

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Not really. Q3 slutade ju i September. En hel månad har gått sedan dess.

ja, men det är fortfarande 2012 och dom visar upp kvartalsrapport för 2013.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Kvartalsrapport för 2013?

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Avstängd

Man hör att det är sjunkande försäljning på PC datorer, men ändå så ökar Nvidia i omsättning och säljer fler GeForce kort för PC datorer.

Permalänk

Jag har inte ägt något från Nvidia sen mitt gamla hårdmoddade Geforce 4400 Ti pga en mängd fördelar jag sett hos AMD/ATI. Fast nu iom 600-serien och dess drivrutiner så har dom blivit väldigt intressanta igen pga en mängd förbättringar. Den enda fördelen jag fortförande ser med AMD är att man kan kombinera i princip vilka kort man vill i crossfire, vilket är en fet fördel ekonomiskt sett om man vill ha ett kraftfullare system för tex eyefinity med mer än 2 GPU's. Jag hoppas att Nvidia fixar detta i nästa generation när det är dags för en uppgradering för min del, så blir man kanske en Nvidia-ägare igen

I övrigt kul att det går bra för dom iaf, med tanke på att dom inte sysslar med så mycket annat än grafik-processorer. Intrycket jag fått på forum osv är att dom verkar vara mycket större (Det självklara valet) i USA än här i norden där vi är väldigt blandat med användare från båda lagen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

ja, men det är fortfarande 2012 och dom visar upp kvartalsrapport för 2013.

Nej. Det är Fiscal Year 2013. Om jag minns rätt innebär det räkenskapsår och de behöver inte vara samma som kalenderår. I NVidias fall har jag för mig det innebär kvartal 3 för det år där årsbokslut redovisas Januari 2013. Eller nåt sånt var det i alla fall. Jag minns inte detaljerna. Huvudsaken är att det är räkenskapsår och inte kalenderår 2013.

Edit: Det SKULLE kunna vara som jag säger, men jag vet inte helt säkert och det kan vara n felstavning.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

..men nog håller jag mer på AMD Texas!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av apelipell:

Men det är fortfarande 2012 nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Moitas:

Exakt vad jag syftade på också

Skrivet av Playboy_1338:

ja, men det är fortfarande 2012 och dom visar upp kvartalsrapport för 2013.

Skrivet av Wallman_91:

Kvartalsrapport för 2013?

Äh bara små petitesser ;`)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Bra Nvidia! Det förtjänar dom!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Måste ha något med att Ouya just köpt in sina MASSOR med Tegra processorer inför släppet snart.
Eller kanske bara att så många mobiler väljer just tegra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Här menar vi att AMD gör bra produkter fast de fölorar, va?
(vilse)

(GPU / APU kanten)

Nvidia är bara 3:a på grafikmarknaden efter Intel och AMD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag har inte ägt något från Nvidia sen mitt gamla hårdmoddade Geforce 4400 Ti pga en mängd fördelar jag sett hos AMD/ATI. Fast nu iom 600-serien och dess drivrutiner så har dom blivit väldigt intressanta igen pga en mängd förbättringar. Den enda fördelen jag fortförande ser med AMD är att man kan kombinera i princip vilka kort man vill i crossfire, vilket är en fet fördel ekonomiskt sett om man vill ha ett kraftfullare system för tex eyefinity med mer än 2 GPU's. Jag hoppas att Nvidia fixar detta i nästa generation när det är dags för en uppgradering för min del, så blir man kanske en Nvidia-ägare igen

I övrigt kul att det går bra för dom iaf, med tanke på att dom inte sysslar med så mycket annat än grafik-processorer. Intrycket jag fått på forum osv är att dom verkar vara mycket större (Det självklara valet) i USA än här i norden där vi är väldigt blandat med användare från båda lagen.

En till fördel med AMD är bra mycket bättre pris/prestanda. Ett 7970 spöar ju ett 680 och är bra mycket billigare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Men det är fortfarande 2012 nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Youjimbo:

Nej. Det är Fiscal Year 2013. Om jag minns rätt innebär det räkenskapsår och de behöver inte vara samma som kalenderår. I NVidias fall har jag för mig det innebär kvartal 3 för det år där årsbokslut redovisas Januari 2013. Eller nåt sånt var det i alla fall. Jag minns inte detaljerna. Huvudsaken är att det är räkenskapsår och inte kalenderår 2013.

Edit: Det SKULLE kunna vara som jag säger, men jag vet inte helt säkert och det kan vara n felstavning.

Tack för förklaringen

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Scythe Gentle Typhoon 800rpm | Fractal Design Newton R3 800W
Asus P7P55D-E | Intel Core i5-760 | Scythe Yasya + Noctua NF-F12 PWM | Kingston Hyper-X 2x2GB 1600 MHz
MSI N460GTX Hawk | Samsung Spinpoint F3 1TB | 3xWestern Digital Caviar Green 1,5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Måste ha något med att Ouya just köpt in sina MASSOR med Tegra processorer inför släppet snart.
Eller kanske bara att så många mobiler väljer just tegra.

Ouya är nog inte ens en blip på Nvidias radar för tillfället, får se om det någonsin kommer att bli det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Hmm kom och tänka på detta nu, Amd har ju alltid varit bättre än Nvidia tidigare när det kommer till prestanda/w.

Så har det inte alls varit, det är ingen tillfällighet att innan GTX 480 släpptes var de flesta AMD-tokar på Sweclockers inte det minsta intresserade av att diskutera strömförbrukning...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Ouya är nog inte ens en blip på Nvidias radar för tillfället, får se om det någonsin kommer att bli det heller.

mja, 63000+ enheter är nog lite mer än ett blipp du.
Fast det är sant, jag vet inte hur många enheter som säljs i vanliga fall.

Jag tyckte 63000+ lät rätt mycket =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Kvartalsrapport för 2013?

Skrivet av apelipell:

Men det är fortfarande 2012 nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja självfallet är det 2012 nu. Men Nvidia är så grymma att de ligger ett år före alla konkurrenter.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB