Podcast 11: "He's dead, Jim"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 11: "He's dead, Jim"

Snön faller tät utanför, och redaktionen analyserar tågläget tillsammans med veckans gäst Ida Lindkvist. Även Star Trek, Apple, gamla Nintendo-spel och våfflor avhandlas i veckans avsnitt av SweClockers Podcast.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kan inte annat än att älska intro-musiken!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

EN KVINNAA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Kan inte annat än att älska intro-musiken!

Håller verkligen med. När man hör den, då vet man att det är dags för podcast, och då kan man inte annat än och börja le riktigt brett.

Haha, inser nu att jag låter lite tragisk. Men Det känns bra att kunna uppskatta de små sakerna i livet

Permalänk
Hedersmedlem

Perfekt att ha er podcast att lyssna på medans man rullar hemåt senare ikväll från jobbet, längst Essingeleden, mot trygga Norrort. Tackar!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

12:e dec? Nu avslöjade ni tidsmaskinen.

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk

Bästa pris på McCulloch MSB121..
Mycket trevligt! Det kan behövas.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av nictim:

12:e dec? Nu avslöjade ni tidsmaskinen.

Det är det där jäkla amerikanska datumformatet som fastnat i huvudet på mig...

Permalänk
Medlem

Tyckte fan bilden påminnde, denna bild tog jag när jag var hos DICE förra hösten

SweClockers nyhetsbild

Ser ut att vara tagen på balkongen ovanför

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Legendarisk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Är Stockholm så vackert? Hade visst ingen aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Tänkte mer på http://open.spotify.com/track/24LVL34tYiDCL9k8OARhrc :x

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Deep Space 9 är bäst!

Permalänk
Medlem

"Moderna UI" känns alltså modernt. Fan va' gött!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Inte tråkigt med Benedict Cumberbatch som Kahn!! Måste bli en grym rulle.

edit: Låter lite som att Ida är från Falun-ish? Har inte hört att det lyser igenom på 99macs podcast Eller är det bara time-scaling i inspelningen?

Permalänk
Medlem

Uhh, kollektivtrafik funkar bra i Göteborg? Humor, på högnivå!

Permalänk
Medlem

har skrattat i ca 3 minuter nu pga "he's dead jim"

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

"Titta på Göteborg, där verkar det funka ganska bra"
...
...
...
Hahahahahaha

Förstår er, men nej. Bra idé om att få alla tågen på en karta för övrigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Här på östgötaslätten får man ett mail varje gång bussen/tåget är försenat eller inställt. Tycker faktisk det fungerar rätt bra, åtminstone från Linköping och ut på landsbygden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hon ska klaga för att ha stått i 50 min o väntat på tåget.. tog mig 5 timmar ut till tyresö från gullmars.

Permalänk

Men ni... Jag måste ju ha något att lyssna på på väg hem från skolan! Ni är för sena!

Föresten, det fungerar verkligen inte bättre med lokaltrafik i GBG än i Stockholm! Gräset är alltid grönare på andra sidan... Ni har ju till och med tunnelbana! När den påverkas av snön, då är något riktigt fel

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av Hassi:

Hon ska klaga för att ha stått i 50 min o väntat på tåget.. tog mig 5 timmar ut till tyresö från gullmars.

Njae, klagar inte så mycket på att det tog 50 minuter som den förvirrande informationen som gjorde att jag behövde stå där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av boomhowler:

Inte tråkigt med Benedict Cumberbatch som Kahn!! Måste bli en grym rulle.

edit: Låter lite som att Ida är från Falun-ish? Har inte hört att det lyser igenom på 99macs podcast Eller är det bara time-scaling i inspelningen?

Har en tendens att byta dialekt beroende på vem jag pratar med. Om jag fick välja skulle jag prata gotländska. Det är ju där jag föddes och har växt upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur ni kan tycka att Castlevania II: Simon's Quest är svårt? Det är ju faktiskt det enklaste av alla Castlevania-spel. Visst, det tar ganska lång tid att klara jämfört med 1:an, 2:an och 4:an, men det finns inget som är direkt svårt i det spelet.

Sen har ju James Rolfe delvis tagit tillbaka sin sågning av Castlevania II: Simon's Quest, han erkänner att han överdrev en del. Men man kan lugnt säga att man bör vara i ett speciellt mode när man spelar det iaf.

Permalänk

Alltid kul med Apple fans som ser andra alternativ!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

"Jag satt och spelade Meijga man"

Skönt ändå att alla verkar gilla retro nu. Synd att det märks så tydligt på priserna.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

02:55. Jonas: "Ja, jag tycker inte om folk överhuvudtaget". Skratta så jag sket på mig, hahahahahaha!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av silaslenz:

Här på östgötaslätten får man ett mail varje gång bussen/tåget är försenat eller inställt. Tycker faktisk det fungerar rätt bra, åtminstone från Linköping och ut på landsbygden.

Skickades från m.sweclockers.com

Går tågen var femte minut då som de gör här i rusningstrafik? Skulle kunna bli många mail, däremot vid längre stopp så vore det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Deep Space 9 är bäst!

Nej, Voyager! Sedan kommer DS9

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligerius:

Nej, Voyager! Sedan kommer DS9

Voyager->tng-> DS9->TOS-> ENTERPRISE

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.