Inet vinner årets datorbutik 2012

Permalänk
Melding Plague

Inet vinner årets datorbutik 2012

SweClockers medlemmar utser än en gång Inet till Årets datorbutik, men den Göteborgsbaserade butikskedjan är inte ohotad. Webbutiken CDON.com seglar upp som den starkaste utmanaren.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att någon gillar Inet. Jag gör det inte.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Grattis får man väl säga och värdig vinnare anser jag med .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Vilka röstade på Inet för bäst prissättning? Ni måste ha varit instängda någonstans.

Permalänk
Inaktiv

Suck. CDON är mkt billigare. Finns många butiker som är biligare. CDON har också bra service.
Inet förtjänar inte att vinna imo. Jag gick till inets fysiska butik och fick betala 50 kr mer (nätpris 200kr) för en fläktrackare. Kändes inte så kul heller när man väl valt deras butik att känna sig rånad.

Permalänk
Medlem

Inet är bra! Vet inte hur dom lyckas men vad jag än beställer så får jag det redan nästa dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

"Rätt låt vann"

Permalänk
Medlem

happ. ännu ett år me inet.. JÄKLAR va bra

Visa signatur

it's not about the kills, it's about the calls

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!
Må vara dyrare i vissa fall, men servicen man får är verkligen värt mycket i mina ögon!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Suck. CDON är mkt billigare. Finns många butiker som är biligare. CDON har också bra service.
Inet förtjänar inte att vinna imo. Jag gick till inets fysiska butik och fick betala 50 kr mer (nätpris 200kr) för en fläktrackare. Kändes inte så kul heller när man väl valt deras butik att känna sig rånad.

Är det deras fel att du tror att det är billigare att betala i butik!?

Vad är det för argument? Det är ju ditt egna fel att du inte har koll på priserna?
Självklart att det är dyrare att handla i butik, har alltid varit och kommer alltid vara. Det betalar för lokalen, personalen och annat som du inte har när du köper på nätet!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv

Inet (eller Dustin) för service, vilken annan butik än Inet som helst för bättre pris.

Permalänk
Medlem

Inet bäst sortiment? Bäst prissättning? Wow.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Inaktiv

grattis inet

Permalänk
Medlem

grattis till både Inet och CDON då. har dock inte handlat från någon av dem under året (datorkomponenter) utan mina favvisar under året har varit DustinHome och Alina.

men det är nog bara en tidsfråga innan jag hittar tillbaka till Inet och CDON

Permalänk

hur kan inet vinna? sämsta butiken detta år.

Permalänk
Medlem

Hur många år i rad har de vunnit nu?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Det var väl ganska väntat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Inte värda det detta året enligt mig, på tok för höga priser.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Bästa priser,bäst sortiment....Inet??Kul med fanbois som bott under en sten de sista åren,tror inte Inet själva är särskilt "hedrade" av just dessa utmärkelser.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv

Grattis Inet! Som andra har sagt, ibland kan prissättningen vara lite efter, men servicen är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Ännu en gång är det ett mysterium för mig hur Inet kan bli årets butik?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Snusfri

Aldrig haft något problem med Inet och de har varit oerhört bra att göra med när det gäller serviceärenden, iaf för mig.
Så är inte speciellt förvånad över att de vinner i år igen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Som Gert Fylking säger - Äntligen!

Permalänk
Medlem

Inet bäst priser, leveranstider och sortiment? Inet är ju bland de dyraste butikerna. Deras sortiment är mycket begränsat och deras leveranstider är långa eftersom de aldrig har några produkter i lager.

Deras service tycker jag heller inte är något att hurra över. Föredrar Dustin Home vad gäller service och leveranstider. Cdon har också överlägset bäst priser.

Permalänk

hur kan någon ha bättre service än webhallen dem frågar bara vill du ha en ny produkt eller pengarna tillbaka vad mer kan man kräva

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Haha, skulle inte förvåna mig att detta resultat beror på den friafrakten och pingvinstången inget annat.:D

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Inet var uppenbart värda det. Jag tycker deras service är superb och de är inte rädda för att ge lite goodwill. Något som CDON saknar.
Lika så tycker jag Cdon's support har varit ett skämt i mina ögon men fixar de det så kanske de står på pallen nästa år.
Dock ska man inte förneka att dustin även är en mycket kompetent butik.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Bara jag som vill ha all statistik? Lite snålt att bara få placering.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Grattis till Inet

Har haft bra support från dem i år.

Permalänk
Medlem

inet har inte bäst priser, det har cdon och inet har inte bäst sortiment, det har komplett tätt följt av webhallen.. inet har bästa service och leveranstider ingen tvekan där men webhallen/dustin brukar vara blixtsnabba dem med och bästa butiken blir ju såklart det stället som har bäst service sen den starkaste utmanaren under året har varit cdon men de är verkligen inte serviceinriktade än

detta är mina egna reflektioner men tror att de flesta kan hålla med

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.