MSI visar Slidebook S20 på CES 2013

Permalänk
Melding Plague

MSI visar Slidebook S20 på CES 2013

Hybriddatorer är en definitiv trend på årets CES-mässa. Taiwanesiska MSI ligger därför helt rätt i tiden när de demonstrerar sin kommande modell Slidebook S20 i sin svit på hotellet Aria.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant, att se denna med nått med AMD Trinity. Så kanske man skulle kunna spela lite spel på den också.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

ser dock ut som en riktig tjockis

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Tunnare betyder tunnare. Oftast också lättare. Och smidigare.

Permalänk
Administrativ avgift

När man vill ha en hybrid så letar man efter slimmade modeller oftast.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Antielefant

***Tråd städad***

Håll diskussionen på en vuxen nivå och (bokstavligen) över bältet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut. Tro om man klarar sig utan touchpad.
Kan man inte få låna ett exemplar en vecka innan man bestämmer sig=)

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorksat:

Ser riktigt nice ut. Tro om man klarar sig utan touchpad.
Kan man inte få låna ett exemplar en vecka innan man bestämmer sig=)

Vad jag funderar på är om det hade varit värt att stoppa dit en liten styrpinne á la IBM? Tror inte de är så hårt patentskyddade och många upplever dem som riktigt bra musalternativ. Nu finns ju en stor fet pekskärm (relativt datorns storlek, 11" är inte så maffigt egentligt ) att tillgå för pekandet, men någon form av annat pekdon kanske hade varit bra. Finns USB så är det ju lätt att bara koppa lin en minidongel så löser sig problemet ändå.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Videoapan:

Vad jag funderar på är om det hade varit värt att stoppa dit en liten styrpinne á la IBM? Tror inte de är så hårt patentskyddade och många upplever dem som riktigt bra musalternativ. Nu finns ju en stor fet pekskärm (relativt datorns storlek, 11" är inte så maffigt egentligt ) att tillgå för pekandet, men någon form av annat pekdon kanske hade varit bra. Finns USB så är det ju lätt att bara koppa lin en minidongel så löser sig problemet ändå.

På min Dell laptop sitter det en styrpine (och touchpad) så det är fler tillverkare som kör med det.
En extern mus/touchplatta är ju ingen större grej att köpa till egentligen då man rimligtvis kör med den som tablet på resande fot och använder den som laptop på tex kontor eller vid skrivbordet och då är ju en vanlig mus att föredra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Sony Vaio Duo 11 har trackpoint precis som alla andra på andra modeller. Självklart kan du leverera ett pekdon och det är dumt att vara utan.

Permalänk
Medlem

är riktigt sugen på en sådan lösning. Kommer att hålla ögonen öppna och införskaffa mig en i framtiden. Där i mot vet jag inte om det blir just den här modellen, då jag sett på andra reviews att den står ut en halv decimeter(?) bakom skärmen som jag inte anser så attraktivt. Men en Slidebook kommer finnas i mitt hem garanterat.