WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk

WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

NCsoft (Guild Wars, Blade & Soul) lanserar ett nytt mmo. WildeStar.

Ett mmo av klassiskt snitt med två fraktioner. Ett antal raser och en massa klasser.

Det som skiljer från tex wow är "Telegraph" utrymmet i combat. Dvs. de flesta mobs gör aeo skada. Man måste alltså röra sig hela tiden... vilket man ju i praktiken kan strunta i de flesta mmo mot normala mobs. Man kan lura in mobs i områdena och på så sätt få dem att skada varandra.

Site: http://www.wildstar-online.com/uk/?__utma=25938722.723306798....

Beta sign up : http://www.wildstar-online.com/uk/beta/

Kan bli ett "tidsfördrivsspel" i klass med W101 tex.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Tackar för infon. Ska bli kul att testa

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Tackar för infon. Ska bli kul att testa

Tror att amn måste ta det för vad det är och inte ha förhoppningaqr om en mmo revolution. Så många gånger de senaste åren har man betatestat mmo's som sagts kunna bräcka WoW.
Aion, SUN, Allods, Rift, Alganon, LOTRO, SWTOR, Tera, GW2 mfl... ingen har lyckats... man tröttnar snabbt.

Det som gör mig mig lite nyfiken är den ärliga tonen... att det är ett standard theme park mmo... men med lite förändringar, med en liten twist. Saknat humor i många av de nya mmo som kommit (LOTRO & W101 undantaget).

Jag gillar att kunna logga in i ett theme park emellanåt då jag annars oftast lirar lite "tyngre" spel. Och då vill jag ha en stor dos humor med.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Tror att amn måste ta det för vad det är och inte ha förhoppningaqr om en mmo revolution. Så många gånger de senaste åren har man betatestat mmo's som sagts kunna bräcka WoW.
Aion, SUN, Allods, Rift, Alganon, LOTRO, SWTOR, Tera, GW2 mfl... ingen har lyckats... man tröttnar snabbt.

Det som gör mig mig lite nyfiken är den ärliga tonen... att det är ett standard theme park mmo... men med lite förändringar, med en liten twist. Saknat humor i många av de nya mmo som kommit (LOTRO & W101 undantaget).

Jag gillar att kunna logga in i ett theme park emellanåt då jag annars oftast lirar lite "tyngre" spel. Och då vill jag ha en stor dos humor med.

Jo, att ta spelet för vad det är och inte anta att det ska revolutionera ens världsbild är ett bra sätt att närma sig mmos :). Just i mmo-communitys (se bara på mmorpg.com) så är allt som inte specificerat till någon obskyritet och säljer mer än wow ett fail/lulz.
Jag hoppas att wildstar ska vara det här avslappnade spelet som det grafiska ger sken av.

Free realms och dragon nest kan kanske vara spel som faller dig i smaken

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Jo, att ta spelet för vad det är och inte anta att det ska revolutionera ens världsbild är ett bra sätt att närma sig mmos :). Just i mmo-communitys (se bara på mmorpg.com) så är allt som inte specificerat till någon obskyritet och säljer mer än wow ett fail/lulz.
Jag hoppas att wildstar ska vara det här avslappnade spelet som det grafiska ger sken av.

Free realms och dragon nest kan kanske vara spel som faller dig i smaken

Free realms har jag kikat på förut men gillade det inte.
Kollade lite på Dragon nest. Det är tyvärr inte tillgängligt i Europa.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Free realms har jag kikat på förut men gillade det inte.
Kollade lite på Dragon nest. Det är tyvärr inte tillgängligt i Europa.

Finns betanycklar till Dragon nest
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/487/view/news/read/26...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Råkade gå in på Nexon's sida först. Hittade sedan EU sidan.... så nu har man en betanyckel till den 22a februari. Game on!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Verkar kul, Signade upp mig, Alltid roligt och testa spel innan andra kan

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Lyckad marknadsföring Videon var skitrolig!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Lyckad marknadsföring Videon var skitrolig!

Jo, kul med ett spel med glimten i ögat. Kanske kan man få garva så som man gjorde i tidiga WoW och i wizard 101.
Många nya mmo har massa "gulliga" inslag och karaktärer men tyvärr ingen riktig humor.
SWTOR hade ingen humor över huvud tagaet trots att filmerna är nerlusade med det.
kan vara humorbristen som fått alla "wow-dödare" på fall.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Signat upp mig för Beta, videon var riktigt rolig!

Tack för tipset

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Lite om PvP (arena) i WildStar. Det kommer att finnas 2v2, 3v3 & 5v5 matcher. PvP'n kommer att "ha ett liv" utanför själva spelet på webben med leaderboards, profilsidor, matchrapporter mm. Det kommer att byggas in streaming funktion (förmodligen inte till släpp utan senare).

All info här... : http://www.wildstar-online.com/en/news/what_is_wildstar_arena...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Tack för info.
Såg schysst ut. Gillar NCsoft, så detta måste man prova.

Permalänk
Medlem

Gillar inte NCSofts grafiska stil i övriga spel men detta såg bra ut.

Blir att hålla ögonen på.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vet inte om de kommer släppa betanycklar idag, om EU får samtidigt som NA. Ingen nyckel här än, vet inte om jag hade fått säga om jag fått nån heller. Spelet verkar lite för bra för att vara sant i sitt pvp, så jag kommer inte hype:a det... GW2 blev vad GW2 är idag när det kommer till pvp och det skulle bli pvp-spelet of the motherlords. Så svårt att hoppas på något i dagens läge. Däremot är inte detta spel så tilltalande i sin design, spela cartoon hero känns väl sådär så därför kommer man väl bli fast med att göra det

Permalänk
Medlem

Gillar detta då det påminner väldigt mycket om wows grafikstil,animationer. Något jag fortfarande sätter som prio nr1 i mmos.

Hoppas man kan komma in i betan på detta.

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot detta spel så sjukt mycket. Efter många försök att hoppa in och ge ett MMO ett chans känns detta som det bästa som släppts hitills. Samtidigt vill jag inte hypea för jag vet hur bitter och besviken man kan bli.

Jag gillar humorm, voiceactingen. Klasserna, faktionerna samt raserna verka jättespännande. Verkar finnas en djp story i spelet.

"Telegraphs" kommer nog göra strider riktigt intressanta, särskilt vid de högra nivåerna. Jag brukar vara emot cartoon-ish liknande grafiska stilen men i wildstar har den charmat mig totalt.

Sen ser "paths" riktigt intressant ut också, jag hoppas bara att man kommer kunna levla till maxlevel bara genom att göra dem för de som vill. Så att det bara inte är en gimmick.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Gillar inte NCSofts grafiska stil i övriga spel men detta såg bra ut.

Blir att hålla ögonen på.

NCsoft är en utgivare, inte utvecklare?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Vore kul att få se en video från The settler, det verkar rätt intressant OM man kan påverka världen så andra spelare kan ta utnyttja det man bygger. "Bring civilization to this newly discovered planet by constructing outposts in dangerous areas and upgrading existing towns. Work with others to improve the world with banks, transportation networks, vendors etc" Blir det bara massa random tjafs som ingen annan ser så kör jag hellre solider.

Sen vill jag se dom sista raserna innan jag börjar kolla på vilken faktion jag ska lira.

Skrivet av Jilted82:

NCsoft är en utgivare, inte utvecklare?

Japp Carbine som utvecklar.

Permalänk
Medlem

Sjukt awsome trailer

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli det bästa MMO't sedan WoW.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Det här kommer bli det bästa MMO't sedan WoW.

Said no fanboy ever.

Permalänk
Medlem

Oh.... My.... Fucking.... God...
Ser episkt ut, får se om det ÄR så episkt som det ser ut när det släpps!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Deras booth på PAX var sjuk Tyvärr så äär jag inte så possitiv till spelet. Tycker de göör måga grejer fel för varje rätt de gör. Egentligen så är nog player housing det enda riktigt rätta de gör...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Wquad:

Tycker att det behövs inte längre något revolutionerande för att vara bra, bara det är roligt, intressant och får en att vilja spela så tycker jag det är lugnt. Alla snackar om att det behöver vara det för att vara bra och att det är en klon av andra MMO stör mig inte men verkar störa andra väldigt mycket. Som jag sa bara det är roligt, intressant och det får en att vilja fortsätta spela så är jag på.

Håller med. De flesta nya mmo och även andra spel sägs av sina skapare tillföra något nytt.... bara för att after release göra fansen besvikna. WildStar verkar vara ärligare. Vissst vi har gjort ett standard mmo vad gäller innehåll och gränssnitt mot användaren... men med en rolig twist. Lätt att komma in i spelet och bara köra på när allt funkar "som vanligt".

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Så blir det enklare att följa diskussionerna.

Permalänk
Medlem

Fan! Nu har jag ju börjat peppa för detta! Lusläst beta-recensionen i månadens Pcgamer. Detta verkar faktiskt lovande! Ett Mmo bland andra, visst, men annorlunda. Lite som de sena kvällar man suttit och garvat åt Borderlands 2

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: