Enkelt program att ändra programs ljud kanal?

Permalänk
Medlem

Enkelt program att ändra programs ljud kanal?

Först och främst... Om någon kommer på en bättre titel, snälla säg då till en moderator så dem kan ändra för jag har ingen aning vad jag ska kalla det.

Men, här är mitt problem. Jag kör mycket RPG spel som t.ex. The Witcher där dialog är viktigt, men vill även lyssna på musik samtidigt, men vill inte att musiken ska komma ur hörlurarna utan mina högtalare. Jag lyssnar på musik via Spotify och dem vill ju inte lägga till så man kan ändra vilken "sound device" det ska använda utan den använder default hela tiden vilket är ett problem.

Jag vet att det finns ETT program som fixar det och det är IndieVolume, men jag tänker inte betala 200~kr för nånting som knappt fungerade (hade massor utav problem med den på trial version) utan vill bara ha ett simpelt program där jag kan klicka det programet jag vill ändra till just den uppspelnings enheten jag vill ha. Men jag har inte hittat något som gör just det. Finns det ens något sådant?

Tacksam för svar
mvh:KimaRo

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Har nästan samma problem, fast med fraps när jag spelar in. Samtal på skype/mumble kommer ofrivilligt med då vilket gör bra klipp sämre....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja ha ett program där man kan administrera vilkan ljudenheter olika program ska använda sig av. En del spel och program har ju inbyggt stöd för att byta ljudenhet men många har inte utan använder sig utav windows default.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Jag skulle också vilja ha ett program där man kan administrera vilkan ljudenheter olika program ska använda sig av. En del spel och program har ju inbyggt stöd för att byta ljudenhet men många har inte utan använder sig utav windows default.

Jo, vissa program har ju det. Hade spotify haft det hade det inte varit något problem för mig iallafall, men spotify VÄGRAR dra in det. Man har frågat efter det sen spotify kom ut och fortfarande har inget hänt där. :S

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Vet att mon bror använder ett program som heter fidelify där man kan ändra vilken ljudutgång som fidelify ska använda. Har ingen aning själv hur det fungerar då jag inte använder spotify, men min bror använder spotify och fidelify väldigt flitigt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Vet att mon bror använder ett program som heter fidelify där man kan ändra vilken ljudutgång som fidelify ska använda. Har ingen aning själv hur det fungerar då jag inte använder spotify, men min bror använder spotify och fidelify väldigt flitigt.

Har också använt Fidelify och det är inte ett program som vill funka för mig. När jag drar på Högtalarna så får jag bara brus därifrån.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns ingen bra lösning på det här problemet om det inte ordnas direkt i det prog som spelar upp ljudet, de externa prog som finns fungerar inte alltid snyggt och win har inget bra stöd för att fördela program över olika ljudkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.