Köp inte från ONEPLAY.COM

Permalänk
Medlem

Köp inte från ONEPLAY.COM

Såå.. Jag betalade nyligen MW3 från Oneplay men som många många andra som har köpt därifrån så är min betalning på 'pending' och detta kan inte paypal fixa. Jag har varit i kontakt med oneplay och frågat om dom kan fixa det men såklart så kan dom inte det, och dom är heller inte särskilt trevliga.
De tipsade mig om att fråga paypal om dom kan göra så att min betalning inte längre är på pending men då så paypal att oneplay skulle kontakta dom och säga det, det kunde inte oneplay dom orkade väl inte ( så mycket bryr dom sig om sina kunder ) Jag frågade slutligen om dom kunde ge mig koden om jag visade bilder på mail från paypal men det kunde dom ju inte. Skit hemsida som inte bryr sig något om sina kunder, hoppas dom ser detta.
KÖP INTE FRÅN ONEPLAY!

Tack o hej.

Visste inte vart jag skulle posta den här tråden någon stans.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad och rubrik redigerad*

Jag tror att du har störst chans att få bra råd här. Ändrade även så att rubriken inte enbart innehåller versaler, kan lätt misstolkas som att trådtiteln skriks ut annars.

Permalänk
Medlem

jag köpte ett spel från dom nån gång, tog dock typ 1-2 veckor innan jag fick det heh.

rätt shady sätt att sälja steamnycklar..

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Inaktiv

Hela sidan verkar skitskum - och priserna är ju en varningsflagga för sig.

Permalänk

Är det inte omtalade g2play som har hand om den, fast svensk sida för dem?

Edit: Har handlat flertalet gånger dock av g2play, gillar dem väldigt mkt även om jag också ifrågasätter deras trohet och hur mkt jag stödjer en utvecklare...

Edit igen: Hade helt fel, kollade snabbt nu var fast2play jag tänkte på. Ursäkta inlägget.

Permalänk

Oneplay scammers

för två månader sedan så köpte jag Wow mop expansion för 150kr man var tvungen till att lägga in kortet/paypal accountet på deras hemsida, Fick idag en faktura på 10 stycken utag på 5EU hade dom tagit varje dag. Jag fick ringa till paypal och fråga vad detta var för något och dom tyckte det lät konstigt för att man sätter upp sig på en prenumeration på deras hemsida så akta er!!

Permalänk

Står en massa kommentarer på Prisjakt om detta företag. Inte många som är helt nöjda heller...
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=17324

Permalänk
Medlem

Tror det var dem som jag köpte BF3 premium från, omdömet var kasst så jag chansade(tror det kostade @
108:- sek). Fick dock min kod under timmen efter köpet.

Permalänk
Medlem

Är inte g2play utan ett danskt bolag.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag har också bedrövliga erfarenheter av det företaget. Håll er undan.

Permalänk
Medlem

Köp från cjs-cdkeys istället, man får koderna direkt. köpt 6 olika spel där ifrån gått bra varje gång

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Tack för varningen. Jag var precis på väg att köpa Crysis 3 hos dom.

Skrivet av makkesk8:

Köp från cjs-cdkeys istället, man får koderna direkt. köpt 6 olika spel där ifrån gått bra varje gång

tack för tipset funkade perfekt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett spel med Paypal på deras sida och fick också problemet med "pending". Jag kontaktade Paypal och de sade att efter att en viss tid gått så avbryts transaktionen. Oneplay är riktigt dåliga, att de ens tillåter att man köper via Paypal om det inte fungerar förstår jag verkligen inte.

Permalänk
Medlem

Min broder köpte 2 spel från dem, han fick bara ena men de hade tagit betalt för båda.
Mejlade sedan supporten som sa att det hade skett ett fel på lagret och att det andra har nu skickats.
Han har nu båda spel men det tog ett bra tag innan han fick dem.

Permalänk
Medlem

Köpte Brave new world, för civ5. Baraför att testa hur det funkade. Fick keyn inom 15minuter.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv

Dem är inte en legitimerad återförsäljare för Steam.

Permalänk
Medlem

Köpte en BF3 Premium nyckel i fredags som inte fungerade. Skickade ett meddelande och fick den rätta nyckeln idag, det var en bokstav som skulle vara en siffra istället. Tack vare att de inte har öppet på helgerna så fick jag vänta, men de löste problemet inom 24 timmar om man räknar arbetsdagar.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Jag kan ställa mig på listan över dem som blivit lurade nu också.
Mitt första spel-nyckel köp och blev lurad av Oneplay på ca 200 kr. Inte mycket pengar, men de sättet deras support behandlar en. Vill bara sätta mig i bilen och köra ner till danskfan och ge han på käften.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb