Podcast 27: "Sommarspecial"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 27: "Sommarspecial"

Med semestern runt hörnet greppar Jonas och Emil mikrofonerna för ett nytt avsnitt av SweClockers Podcast. Det handlar om årets sommardator, surfplattor och 4K-skärmar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nej, men hej!
Det var ett tag sedan vi fick podcast. Jag hade hoppats på en fredagspanel, men jag får väl nöja mig med det nästbästa.

Permalänk
Entusiast

Härligt, det är inte fredag utan Emil och Jonas!
Var är bilden ifrån?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Självklart kul med podcast men man vet ju inte vad man ska kolla på samtidigt man lyssnar eller ska man ligga i sängen och blunda?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ringde Tele2 och stängde av telefonsvararen efter att ha lyssnat på den här podcasten.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Precis vad jag behövde just nu

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Wohoo!
Längesen det var en podcast nu, bra idé!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Bästa pris på Ray-Ban.. Kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Jag testade Google Chromes webbläsare i min Samsung platta och de fungerade skit dåligt laddade segt, så den avinstallerade jag idag. Bästa webbläsare är Androids/Samsungs standard helt klart den bästa o surfa på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Avundsjuk på Emil, jag vill också landa på månen på ksp... Går ju inte... Fick en sond i omloppsbana men inte mer...

Permalänk
Medlem

Fredagspanel är alltid Fredagspanel, men jag måste säga att podcastarna har sin speciella charm också.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Emil: Prova tryck på volym ner/upp när någon ringer och då blir det tyst, åtminstone på Nexus 4 Vet inte hur det ligger till med Iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

Fredagspanel är alltid Fredagspanel, men jag måste säga att podcastarna har sin speciella charm också.

njae. Det är svårt att lyssna på podcast. Man måste göra något med ögonen också och då läser man forumet men efter en minut fattar jag att jag inte hängt med något av det som de sagt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

njae. Det är svårt att lyssna på podcast. Man måste göra något med ögonen också och då läser man forumet men efter en minut fattar jag att jag inte hängt med något av det som de sagt...

Jag lyssnar alltid i sängen innan jag ska sova eller om jag åker tåg/buss, fungerar även utmärkt nu när man ligger ute och solar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

Jag lyssnar alltid i sängen innan jag ska sova eller om jag åker tåg/buss, fungerar även utmärkt nu när man ligger ute och solar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sover inte, åker inte tåg/buss och solar inte....

Permalänk
Medlem

Podcast 27 dyker inte upp på apple tv:ns podcast client.

Har ni glömt och ladda upp den på iTunes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhedlof:

Emil: Prova tryck på volym ner/upp när någon ringer och då blir det tyst, åtminstone på Nexus 4 Vet inte hur det ligger till med Iphone.

På iPhone trycker man på stäng av-knappen för att tysta ringsignalen (och en gång till för att avvisa samtalet).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Podcast 27 dyker inte upp på apple tv:ns podcast client.

Har ni glömt och ladda upp den på iTunes?

Var väl för open source för Apple.

Permalänk
Medlem

Woho

Kommer hem och ser detta. Fantastiskt, det näst bästa efter fredagspanelen.

*laddar med hamburgare och Innis&Gunn*

Vet bara inte vad jag ska titta på medans jag äter

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jhedlof:

Emil: Prova tryck på volym ner/upp när någon ringer och då blir det tyst, åtminstone på Nexus 4 Vet inte hur det ligger till med Iphone.

Hehe, det vet jag! Min tanke var mera när man inte kan eller vill ta fram telefonen, till exempel när den ligger i en jacka under ett möte och semidiskret vibrerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen era podcasts men två spontana reaktioner:

1. Gör gärna längre podcasts, typ 30-40 minuter längre. Dyk djupare in i varje ämne.
2. Mindre tramsprat i början. I vissa podcasts så måste man spola fram 10 minuter innan ni faktiskt börjar prata om det som man började lyssna för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag gillar verkligen era podcasts men två spontana reaktioner:

1. Gör gärna längre podcasts, typ 30-40 minuter längre. Dyk djupare in i varje ämne.
2. Mindre tramsprat i början. I vissa podcasts så måste man spola fram 10 minuter innan ni faktiskt börjar prata om det som man började lyssna för.

Det är ju det viktigaste. Men sätt en tid där det viktiga börjar för de som inte vill lyssna.

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag podcasten faktiskt, väldigt häftig musik i början och slutet, aningen bättre ljudkvalité (tror jag) och själv kollar jag aldrig på fredagspanelen. Jag brukar lyssna på den, och podcasten medan jag spelar. De e najs.
Det är oftast inte så mycket att titta på ändå...

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

2. Mindre tramsprat i början. I vissa podcasts så måste man spola fram 10 minuter innan ni faktiskt börjar prata om det som man började lyssna för.

Eh, "tramspratet" är det enda som är intressant egentligen.
Allt annat som de säger vet man ju redan, man har läst om grejerna i textformat dagar eller veckor innan de pratar om det i podcast eller fredagspanel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Själv föredrar jag podcasten faktiskt, väldigt häftig musik i början och slutet, aningen bättre ljudkvalité (tror jag) och själv kollar jag aldrig på fredagspanelen. Jag brukar lyssna på den, och podcasten medan jag spelar. De e najs.
Det är oftast inte så mycket att titta på ändå...

Föredrar podcasten framför fredagspanelen jag med (även om fredagspanelen är kul att se på den med )

Väldigt smutt att dra igång podcasten på apple tv:n , köra ut ljudet i hemmabion, och ligga och slappa i soffan med en kall öl.

Permalänk
Medlem

När jag köpte mitt Last of Us så var faktiskt PSN storen billigare än butikerna, de kan dock ha ändrats nu.

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om att Asus var kvicka på att laga Nexus 7. Min åkte på tisdagen med upphämtning vid dörren mot Tjeckien och landade här igen ända fram till dörren på fredagen. Förväntade mig att den skulle vara borta i veckor.

Permalänk
Medlem

En anledning till att gräva fram din PS3 Jonas är ju inte bara Last of us utan även annalkande GTA V! För att vi PC-Gamers ska få ta del av buffén är nog att hoppas för mycket.

Visa signatur

R5 Black // Intel i5-6600K // Aorus GTX 1080TI // Audio-Technica ATH-M50X + Modmic // AOC 35" AGON G-Sync
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking." -Patton

Permalänk
Medlem

Ni är underbart roliga.
Men njut nu av semestern!

Permalänk
Medlem

Passande bild då jag ligger på stranden på Samos strax :P. Får bara hoppas att de Japanska valjägarna är långt borta...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]