Xbox One och Playstation 4 tillgänglighet avslöjas av Toys R Us

Permalänk
Melding Plague

Xbox One och Playstation 4 tillgänglighet avslöjas av Toys R Us

Leksakskedjan Toys R Us i Storbritannien listar Microsoft och Sonys kommande spelkonsoler och skvallrar om tillgänglighet sent in på julhandeln.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Huga!
Jag har iaf en förbokning både på Webhallen och Amazon.co.uk på PS4

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det är lite konstigt då vi har fått information här i butiker i Sverige att PS4:an skulle släppas till November

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

Det är lite konstigt då vi har fått information här i butiker i Sverige att PS4:an skulle släppas till November

Det finns så vitt jag vet inga officiella uttalanden från Sony om detta, utan det är saker vi hört från Butiker, det är grymt vanligt att en butik tar ett datum och sätter det som troligt release datum. Ingen speciellt nyhet tills detta är bekräftat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Playstation 4 4000kr
Xbox One 4500kr
Spel 3600kr

Ingen julskinka på bordet i år då

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Stackars föräldrar som kommer få springa omkring som galningar bara för att ungarna vill ha en PS4/Xbox1 i julklapp och tillgängligheten brukar ju inte vara på topp vid releaser.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Copyswed (company from hell) har ju inkluderat spelkonsoler i sina "pirat avgift" från och med augusti så kommer inte priset att ändras?

Permalänk
Medlem

PS4+spel vs julresa till ett varmt land.

Hmm....

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av jehuty:

Copyswed (company from hell) har ju inkluderat spelkonsoler i sina "pirat avgift" från och med augusti så kommer inte priset att ändras?

Just därför planerar jag att beställa från amazon.co.uk. Slipper kopieringsavgift samt betydligt lägre skatt.

Permalänk
Avstängd

Fuck Xbox One, och fuck konsoler!

Jävla skit att man alltid ska behöva vara uppkopplad, att enheten inte går att använda utan uppkoppling, och utan konton. Att det är massa DRM på konsolerna och konsolen är nedlåst och inte går att roota och sådant.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Fuck Xbox One, och fuck konsoler!

Jävla skit att man alltid ska behöva vara uppkopplad, att enheten inte går att använda utan uppkoppling, och utan konton. Att det är massa DRM på konsolerna och konsolen är nedlåst och inte går att roota och sådant.

Microsoft har ju gått ut och sagt att de har tagit bort kravet om att vara uppkopplad för att kunna spela SP, kravet att du måste logga in någon gång var 24:e timme m.m. det enda som finns kvar för Microsoft att göra nu är att ta bort kravet om att ha kinect up-and-running dygnet runt, vilket är skrämmande speciellt när kameran lätt kan filma i mörker också!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Supertuba:

Microsoft har ju gått ut och sagt att de har tagit bort kravet om att vara uppkopplad för att kunna spela SP, kravet att du måste logga in någon gång var 24:e timme m.m. det enda som finns kvar för Microsoft att göra nu är att ta bort kravet om att ha kinect up-and-running dygnet runt, vilket är skrämmande speciellt när kameran lätt kan filma i mörker också!

Spela roll, microbajs är ett företag som hjälper spionföretag att spionera på folk. Bojkotta skiten bara!! köp aldrig rörelse sensorer som är vaken dag och natt för att spionerna på dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Spela roll, microbajs är ett företag som hjälper spionföretag att spionera på folk. Bojkotta skiten bara!! köp aldrig rörelse sensorer som är vaken dag och natt för att spionerna på dig!

svårt att sätta något för kameran :)?

Microsoft får gärna filma mig och spela in ljudet, Dom kommer säkert anställa 45 miljoner nya som ska konstant sitta 24/7h om dygnet och övervaka varenda kinect enhet

Det har dom nog jätte mycket användning av

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Spela roll, microbajs är ett företag som hjälper spionföretag att spionera på folk. Bojkotta skiten bara!! köp aldrig rörelse sensorer som är vaken dag och natt för att spionerna på dig!

Rent spontant känns det inte som att cheferna på microsoft har skapat tekniken för att se feta, svettiga, finniga tonåringar som spelar Halo i kalsongerna.. Snarare att den ständigt är på så man genom gester eller röstkommandon kan starta konsol/tv/hifi osv... Men det är ju bara spekulationer.

Permalänk
Medlem

Bara jag får tag i ett färskt ex av min ps4 inom rimlig tid så är jag nöjd. Fan va jag längtar till MGS-liret.

Skrivet av Supertuba:

Microsoft har ju gått ut och sagt att de har tagit bort kravet om att vara uppkopplad för att kunna spela SP, kravet att du måste logga in någon gång var 24:e timme m.m. det enda som finns kvar för Microsoft att göra nu är att ta bort kravet om att ha kinect up-and-running dygnet runt, vilket är skrämmande speciellt när kameran lätt kan filma i mörker också!

Får mig att tänka på detta. Hehe

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Bara jag får tag i ett färskt ex av min ps4 inom rimlig tid så är jag nöjd. Fan va jag längtar till MGS-liret.

Får mig att tänka på detta. Hehe

haha! När Microsoft först visade upp Xbox One kände jag mest Såhär ^^

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Spela roll, microbajs är ett företag som hjälper spionföretag att spionera på folk. Bojkotta skiten bara!! köp aldrig rörelse sensorer som är vaken dag och natt för att spionerna på dig!

Kanske att den kan spela in allt ljud från rummet mitt men annars kommer den där kameran ligga begravd i en låda hehe. Eftersom den är värdelös för mig så kan man ju lika gärna öppna upp den och försöka muta micen för gott!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

PS4 13:e Dec vore ju alldeles för sent. OK att det är före jul men jag tror nog man missar mycket försäljning på ett sådant sent datum.

...fast å andra sidan kommer dom väl i vilket fall aldrig kunna tillgodose behovet på många månader i vilket fall så det spelar väl ingen roll...

Permalänk

Så...vilka spel kommer finnas vid release då? Något annat än Assassins kräk 4? ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv

Kommer inte att köpa någon av dem.

Permalänk
Medlem

Kommer troligtvis köpa båda, exklusiva spel till båda konsolerna som man vill ha

Permalänk
Medlem

Bra, nu får jag mer tid att spela igenom alla 360spel som jag äger fast aldrig har spelat än. Achievementfarming woot woot

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Så...vilka spel kommer finnas vid release då? Något annat än Assassins kräk 4? ^^

Forza 5 är det sagt.

Permalänk
Medlem

Detta är varför jag kommer köpa båda, smått insyn i hur man faktiskt kan spela om man anstränger sig lite.

Xim Edge gör det möjligt att spela med Tangentbord och Mus på både Playstation och Xbox, det är verkligen underbart i FPS spel, Xboxet är kopplat till en 24" HDMI skärm också, sen ett Logitech Z-5500 system med kontrollpanelen kopplat till Xboxet via Optisk kabel, detta tillåter dig att kontrollera volymen till ett par valfria hörlurar utan volymkontroll, 3.5mm uttag, alltså är det mer eller mindre exakt som att spela på PC, du kan binda alla knappar precis som du vill, left ctrl är ducka, space är jump, esc är menyn, tab är scoreboard osv.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag är extremt emot konsoler i allmänhet men detta lindrar helt klart, så man är faktiskt inte tvungen till att spela framför en stor TV med dåligt ljud i en soffa

Sååå, bara för att man sitter framför en tv så har man dåligt ljud och sitter långt ifrån i en soffa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Sååå, bara för att man sitter framför en tv så har man dåligt ljud och sitter långt ifrån i en soffa?

Det är så Microsoft och Sony visar upp sina konsoller, hemma i soffan framför TV:n med familjen, så då kan man ju gissa de flesta har just den bilden i huvudet när dom ser en konsol, eller hur? Du har väl aldrig någonssin sett en reklam som visar en tonåring som sitter och skriker framför Call of Duty med Tritton Headset på sig? Många har givetvis den bilden också, men min poäng var att framhäva att det finns andra sätt för dom som hade just den första bilden framför sig, den som Microsoft och Sony vill visa.

(Detta påminner mig om hur reklamen kunde se ut förr i tiden http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/2130/1693223-q...)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertuba:

Microsoft har ju gått ut och sagt att de har tagit bort kravet om att vara uppkopplad för att kunna spela SP, kravet att du måste logga in någon gång var 24:e timme m.m. det enda som finns kvar för Microsoft att göra nu är att ta bort kravet om att ha kinect up-and-running dygnet runt, vilket är skrämmande speciellt när kameran lätt kan filma i mörker också!

Se det som en möjlighet istället, sätt valfri creepy docka eller dylikt framför kameran, gå förbi lite då och då och viska ord som "bomb" eller "terrorist" i micen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Alla som köper en Xbox i Sverige borde utvisas till USA där ni hör hemma era NSA supporters.... usch folk borde tänka lite längre än några ändrade policys i M$ avtal, som om det skulle hindra dom... jo tjena *facepalm*

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Yees, då vet man vad man ska göra av med pengarna på så man slipper köpa julklappar till gumman :).

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

PS4+spel vs julresa till ett varmt land.

Hmm....

Det där behöver du ju inte ens fundera på.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.