Splinter Cell Blacklist (Kraschar om och om igen)

Permalänk
Avstängd

Splinter Cell Blacklist (Kraschar om och om igen)

Hallåj!

Nu hoppas jag att jag la denna tråd rätt, annars får gärna någon vänlig moderator flytta på den.

Det är som så att jag installerat Splinter Cell Blacklist och försöker spela det, men det är helt omöjligt.
Jag klarar "tutorial" uppdraget utan problem, men när jag sedan ska vidare till uppdrag 1 "Gömstället"
så kraschar spelet varenda jäkla gång.

"SplinterCell_Blacklist_DX11_exe Has stopped working" står det hela tiden.

Spelet är patchat, jag har provat fixen som ligger ute där man ska ändra i videoSettings.ini filen, jag har nya Nvidia drivers men jag
får inte skiten att fungera. Hittar ingen tråd där någon lyckats lösa det heller.

Är det någon här som har samma problem som lyckats lösa det?
Trist att dom släppt ett spel som inte är färdigt...

Tack på förhand
/Sam

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

Dock har jag spelat 3 uppdrag precis och allt fungerar utmärkt. Så det är inget fel på spelet snarare hos din dator problemet ligger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

För mig funkar det, har kört 2 uppdrag utan problem, kör med 326.80-desktop-win8-win7-winvista-64bit-english-beta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Köpte det igår och inaktiverat crossfire samt kör det i windowed mode
Har nu fungerat kalas hur länge som helst.
Dock kör du ju titan så crossfire är ju uteslutet.

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Antar att du kör det via Uplay? Hade enorma problem med den skiten när jag spelade Far Cry 3, deras ointresserade support hjälpte inte precis heller.

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk

Jag har liknande problem men jag kan inte starta spelet överhuvudtaget..
När den ska göra "systemvalidation" precis innan de startar så får jag felet att "DirectX 11 has stopped working". Skit frustrerande..
Provade att plocka bort "systemdetection.dll och då crashar den där "system validation" och man kommer in på spelet.
Men vilka inställningar jag än väljer (allt ifrån LOW till ULTRA) så får jag bara 22FPS vilket enligt mig är helt ospelbart....
Om någon har hittat någon lösning på de hela så säg!!!!

Permalänk
Medlem

Halloj! Har inte riktigt samma problem. För mig crashar spelet alltid efter ca 1 timmes spelande. Riktigt irriterande..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

Hallåj!

Nu hoppas jag att jag la denna tråd rätt, annars får gärna någon vänlig moderator flytta på den.

Det är som så att jag installerat Splinter Cell Blacklist och försöker spela det, men det är helt omöjligt.
Jag klarar "tutorial" uppdraget utan problem, men när jag sedan ska vidare till uppdrag 1 "Gömstället"
så kraschar spelet varenda jäkla gång.

"SplinterCell_Blacklist_DX11_exe Has stopped working" står det hela tiden.

Spelet är patchat, jag har provat fixen som ligger ute där man ska ändra i videoSettings.ini filen, jag har nya Nvidia drivers men jag
får inte skiten att fungera. Hittar ingen tråd där någon lyckats lösa det heller.

Är det någon här som har samma problem som lyckats lösa det?
Trist att dom släppt ett spel som inte är färdigt...

Tack på förhand
/Sam

Hade samma skit som dig + en hel del andra grejer.

Min lösning: Beta drivers från nvidia (för min sli och lite annat), och starta från filhanteraren istället för uplay och som administratör:)

Skrivet av mSebbe:

Halloj! Har inte riktigt samma problem. För mig crashar spelet alltid efter ca 1 timmes spelande. Riktigt irriterande..

Du kan ju testa samma som ovan, ingen aning om det fungerar dock verkar frysa sig lite på olika ställen för folk.

En kompis fastnade efter ca: 3 timmar och innan jag startade som administratör så kunde jag inte ens starta spelet.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

spelet är ju för fan helt komplicerad :S snart kommer ubisoft göra spelet till ett freeroam spel

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

spelet är ju för fan helt komplicerad :S snart kommer ubisoft göra spelet till ett freeroam spel

Hur tänker du?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Hur tänker du?

jo jag tänker på Chaos Theory som var seriens bästa och en av världens bästa spel och sen kollar jag på Conviction och Blacklist med allt "Auto-kill" execution sk*t och så har man ändrat Sams ansikte och röst, hur f*n gillar fansen detta?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH