Fredagspanelen 62: Copyswede-förvirring, AMD prispressar, Ballmer lämnar Microsoft

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 62: Copyswede-förvirring, AMD prispressar, Ballmer lämnar Microsoft

I veckans avsnitt av Fredagspanelen kraftsamlar Emil, Jonas och Jacob inför en fullspäckad höstsäsong och avhandlar en uppsjö högaktuella ämnen, däribland kopieringsavgiften och den plötsliga prissänkningen av AMD:s flaggskeppsprocessorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt med Jacob i bilden

Permalänk
Medlem

Trevligt med fredags panel när man har tråkigt

Permalänk
Avstängd

Min regniga fredagskväll är räddad.

Permalänk
Inaktiv

Haha Jakob är så gulllliiig!! Man vill bara nypa till hans kinder ^^

Permalänk
Inaktiv

Jacob är med, toppen! Ge honom en fast anställning omedelbart! Ni har sånt bra samspel alla tre och är pålästa utifrån olika innehåll vilket förnöjer. Vem behöver Tv`n? Tack för allt ni gör grabbar och jag tror ni fått mig att bli en datornörd igen, toppen!

Permalänk
Medlem

Inget säger "fredag" som:

!

Permalänk
Medlem

Kaffeclockers.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Store Jakob.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket och trevlig helg på er gubbar (pojkar)!

Permalänk
Medlem

Välkommen Jacob! Tummarna upp för era trevliga paneler, slutar aldrig med detta.

Permalänk
Medlem

Gött! Behövs denna regniga kväll! Ska bara laga klart hemmapizzan sen blir det att bänka sig

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Store Jakob.

Exakt vad jag tänkte, behöver ett högre bord om Jakob ska vara med igen. Emil får skaffa en pall,

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Ska vi tro på det där Emil?

Permalänk
Medlem

Bytet mellan Emil och Jonas @ Awkward Deluxe 2013 ®

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer behövas ett större bord i framtiden för 3 personer!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Jubileumsmästare

Fredagspanel en sensommarkväll med en kall pilsner, fint då.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

Ledsen att säga det men tyvärr är Jacob inte rätt man att stå framför en kamera och vara i centrum. Han är säkert duktig på det han/ni gör och väldigt trevlig men låt han stå bakom kameran nästa gång.

Permalänk
Medlem

Typiskt att BBB och Youtube bestämmer sig för att inte lira ihop just idag

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | ASUS Z87-PRO | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB | Samsung EVO 840 250Gb | Fractal Design R5 | Dell U2713HM, Eizo Foris FS2333 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av matzet:

Typiskt att BBB och Youtube bestämmer sig för att inte lira ihop just idag

#13822689

47:ans svar hjälpte i alla fall mig. Panelen rullar felfritt nu. Du har kanske svaret på varför det är som det är i början av tråden också.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

haha va har ni för glas på kontoret?? kolla ca vid 10:00 in hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av matzet:

Typiskt att BBB och Youtube bestämmer sig för att inte lira ihop just idag

http://fetchvideo.com/watch?feature=player_embedded&v=2AJ9_xU...

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Synd att man har BBB så man inte kan kolla på youtube. Allt annat funkar bra. Får ut nästan allt av mina 100mbit. Allt utom Youtube fungerar och är alltid på kvällen det failar.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

#13822689

47:ans svar hjälpte i alla fall mig. Panelen rullar felfritt nu. Du har kanske svaret på varför det är som det är i början av tråden också.

Hela youtube har ballat ur totalt för mig just nu verkar det som.
Det där tipset hjälpte tyvärr inte alls, gjorde tvärtom allting helt utflippat.

Permalänk
Medlem

Som sagt, youtube är inte på sitt bästa humör just nu...

Visa signatur

Stationär PC, iPad Pro 10.5, MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

#13822689

47:ans svar hjälpte i alla fall mig. Panelen rullar felfritt nu. Du har kanske svaret på varför det är som det är i början av tråden också.

Tackar, nu buffrar det problemfritt även i 720p. Kvällen räddad

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | ASUS Z87-PRO | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB | Samsung EVO 840 250Gb | Fractal Design R5 | Dell U2713HM, Eizo Foris FS2333 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Ledsen att säga det men tyvärr är Jacob inte rätt man att stå framför en kamera och vara i centrum. Han är säkert duktig på det han/ni gör och väldigt trevlig men låt han stå bakom kameran nästa gång.

Han blir nog bättre med tiden.

Om du tar och tittar på de tidigaste fredagspanelerna så märker du att Emil och Jonas inte heller var så bra framför kameran, har för mig det gnälldes då också

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

TURRRRBOOOOO!!!

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Inaktiv

Har 100/10mbps men videon vägrar buffra! Googles alla tjänster än numera helt värdelösa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Han blir nog bättre med tiden.

Om du tar och tittar på de tidigaste fredagspanelerna så märker du att Emil och Jonas inte heller var så bra framför kameran, har för mig det gnälldes då också

Ja precis. Det är en träningsgrej.

Skrivet av matzet:

Tackar, nu buffrar det problemfritt även i 720p. Kvällen räddad

Skönt att tipsen där hjälper någon. Det har gått troll i youtube väldigt länge.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro