Apple håller presskonferens klockan 19:00

Permalänk
Melding Plague

Apple håller presskonferens klockan 19:00

Framåt kvällskvisten är det dags för Apple att presentera höstens stora produktnyheter. Det talas om nya Ios 7, uppdaterade Iphone 5S och inte minst den lägre prissatta Iphone 5C.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mej IOS 7! en på jobbet som har betan det är fan riktigt snyggt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Så den 11 september kommer försäkringsbolagen att bli bombade med kunder som fått sina Iphone 5 stulna...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Nytt namn, same shit

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk

Plastskal, då slipper kanske folk köpa klumpigt fodral?
Hade jag köpt en Iphone hade jag kunnat betala extra för plasten.

Permalänk
Medlem

Apple Colour, i svart, silver och guld?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra trist att det kommer en ny modell varannat år och sen alla dessa "läckor" på det. Som att paja julafton på nåt sätt... och det gäller inte bara Apple. Så vad har vi nu... en ny kamera? jaja det hänger man ju inte upp sig på, Fingeravtrycksläsare? Jag har inte förstått nyttan med det. Nya skal? man har ju satt på plastskal i alla år. IOS7... alla de "nya" finesserna har jag haft i min iphone i flera år.

Verkar som att jag får dra med min iPhone4 ett år till. Funkar klockrent fortfarande

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Så den 11 september kommer försäkringsbolagen att bli bombade med kunder som fått sina Iphone 5 stulna...

Men visst skulle Apple börja ta emot gamla Iphones som inbyte? Minns inte var jag läste det, kan ha varit en Slashdotartikel...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The man swe 90:

Så den 11 september kommer försäkringsbolagen att bli bombade med kunder som fått sina Iphone 5 stulna...

9/11 kommer att få en helt ny innebörd.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem

tionde är en spännande dag Amnesia: A machine for pigs, NHL 14 och så detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ser verkligen fram emot Ios 7, man känner att det börjar bli tråkigt med det som är ute nu, en förändring är bra!

I övrigt, kul att de släpper nya billigare varianter av telefonerna!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backfeed:

Men visst skulle Apple börja ta emot gamla Iphones som inbyte? Minns inte var jag läste det, kan ha varit en Slashdotartikel...

Yes, dock endast i USA just nu, får väl hålla tummarna för att det kommer hit också!

Källa, http://www.dn.se/ekonomi/vardecheck-for-gammal-iphone/

Permalänk
Medlem

MacBook PRO Retina med Haswell någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad Apple uppfinner den här gången.
Kanske 1080p skärmar på mobiler.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ska bli spännande att se vad Apple uppfinner den här gången.
Kanske 1080p skärmar på mobiler.

tror det börjar sina i deras "skattkista" som Mr-Jobs lämnade efter sig, någon större nyhet kommer nog inte nu och inte senare heller.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Och vad hände med "Don't settle for cheap plastic!"?

Visserligen kommer man väl fortsättningsvis kunna köpa 5S med glas/metall eller vad det är, men bara det att apple nu kommer ha plastlurar i sortimentet tar ju liksom död på hela det argumentet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att nya versionen av OS X släpps. Verkar vara lite trevliga funktioner. Speciellt för sånna som mig med flera skärmar. Det fungerar riktigt dåligt nu...

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Och vad hände med "Don't settle for cheap plastic!"?

Visserligen kommer man väl fortsättningsvis kunna köpa 5S med glas/metall eller vad det är, men bara det att apple nu kommer ha plastlurar i sortimentet tar ju liksom död på hela det argumentet.

Stor skillnad på plast och plast. Kommer bli kul att se vilken typ av lur det blir.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Kanske kommer ut en billig HTC One på swec marknad den 10e, vi kommer inte riktigt överens
Jag hoppas på att deras billigaste iPhone '5S' kommer med 32GB minne, 1000kr för 16GB extra är alldeles för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Crapola Crapoli... Sony Xperia Z Ultra

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

MacBook PRO Retina med Haswell någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas verkligen det.
Men tror den kommer dröja tills Oktober :/

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och vad hände med "Don't settle for cheap plastic!"?

Visserligen kommer man väl fortsättningsvis kunna köpa 5S med glas/metall eller vad det är, men bara det att apple nu kommer ha plastlurar i sortimentet tar ju liksom död på hela det argumentet.

Använder de samma plast som sista vita macbooken så är det inte "cheap plastic".

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skäggig legend

Ska bli extremt gött med iOS 7. Nytt och roliga funktioner utan jailbreak. Jag har hela mitt liv i iOS sen 2007 så att byta plattform kommer inte på frågan. Men värt att nämna är att det kommer landa en Nexus 7 (2a gen) när den kommer hit till Sverige

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hoppas dom annonserar priset för Mac Pro. Sen så vill jag ha en ny Thunderbolt Display

Ska bli intressant att vad dom har gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Stor skillnad på plast och plast. Kommer bli kul att se vilken typ av lur det blir.

Skrivet av Json_81:

Använder de samma plast som sista vita macbooken så är det inte "cheap plastic".

Det som anspelades på var väl att byggkvalitén i samsungs lurar skulle vara kass, vilket jag inte upplever alls. Om byggkvalitén är kass brukar ju telefonerna "knaka" om man tycker på fel ställe, men det har aldrig jag upplevt att Samsunbgs lurar gör.

Sedan är det klart att det är skillnad på plast och plast... Det vore mindre lyckat om de t. ex gör telefonen i mjukplast

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och vad hände med "Don't settle for cheap plastic!"?

Visserligen kommer man väl fortsättningsvis kunna köpa 5S med glas/metall eller vad det är, men bara det att apple nu kommer ha plastlurar i sortimentet tar ju liksom död på hela det argumentet.

Ja nu kommer vi alltså få svart på vitt att det är budgettelefoner som har plastskal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja nu kommer vi alltså få svart på vitt att det är budgettelefoner som har plastskal.

Skickades från m.sweclockers.com

Det blir spännande att se vad apple tycker att en budgetlur ska kosta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Påminner om Android...

Permalänk
Medlem

Iom att Ipad 2 är EOL så borde det dyka upp en ny Ipad.

Permalänk
Medlem

Jag testade iOS5 Beta 5 idag. Vackert, men kopierat rakt av ifrån Android interfacet. Antar att Samsung och LG har stor chans att sätta dit flaggskeppet Apple nu i höst.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11