hur flyttar jag ett fönster till annan skärm

Permalänk
Medlem

hur flyttar jag ett fönster till annan skärm

tjenare, jag har ett ilandsproblem :tex, när jag stänger av projektorn / tv så är ju fönstret kvar där... och så får jag inte tag i fönsterna när jag sitter vid datorn så nu får jag sitta på internet Explorer -.-'

och det går inte höger klicka på chrome<flytta fönster .. skit störande

hur kan man göra för att underlätta detta kan man tanka ett program som speglar andra skärmen i ett litet fönster eller något
det bästa hade ju vart om man högerklickar på :tex chrome och trycker på flytta

MVH // toad

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt snabba tips här hade varit programmet Gridy.
Primärt är väl programmet avsätt för den som arbetar med många fönster.

Kort är iaf att du kan "spara" olika storlekar samt positioner på fönster, och med ett enkelt klick skicka ett fönster till dess positioner

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

SHIFT högerklicka på ikonen och välj MOVE, piltangentsklicka.
Dra pekaren till din skärm och klicka.
Done

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Om fönstret är aktivt kan du hålla in windowsknappen och sedan piltangenten två gånger åt det hållet du vill ha fönstret.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Windowsknappen, shift och sen trycker du höger eller vänster. Se bara till att det fönster du vill flytta är markerat när du tabbar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Går ju även att köra Windowsknapp+P för att stänga av delningen/Utökad skärm för att få allt på en skärm igen.

Permalänk
Lego Master

Eller rycka ut HDMI/VGA/DVI-sladden till projektorn. Då kommer windows flytta allt till den kvarvarande skärmen. Men det är ju en last-ditch-effort. Som en hårdvaruversion av Win+P.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen alla
tyckte att Shift + windows knappen va lättast

Skrivet av Shudnawz:

Eller rycka ut HDMI/VGA/DVI-sladden till projektorn. Då kommer windows flytta allt till den kvarvarande skärmen.

det är inget jag hade rekommenderat

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Lego Master
Skrivet av HypnoToad420:

tack för hjälpen alla
tyckte att Shift + windows knappen va lättast

Problemet med det är ju att ett program som senast stängdes på projektorn kommer att starta där. Om du avbryter flerskärmsläget så kommer allt alltid starta på "rätt" skärm, och du riskerar inte att få flytta grejjor i efterhand.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Problemet med det är ju att ett program som senast stängdes på projektorn kommer att starta där. Om du avbryter flerskärmsläget så kommer allt alltid starta på "rätt" skärm, och du riskerar inte att få flytta grejjor i efterhand.

håller med dig det är skit jobbigt
__

Skrivet av Titane:

SHIFT högerklicka på ikonen och välj MOVE, piltangentsklicka.
Dra pekaren till din skärm och klicka.
Done

det va ju nice som gamla xp då.

_________

Skrivet av hezzel:

Går ju även att köra Windowsknapp+P för att stänga av delningen/Utökad skärm för att få allt på en skärm igen.

men det är ju gött om man har flera fönster som råkar ligga där kan man bara stänga och sätta på
_________

Skrivet av Shudnawz:

Problemet med det är ju att ett program som senast stängdes på projektorn kommer att starta där. Om du avbryter flerskärmsläget så kommer allt alltid starta på "rätt" skärm, och du riskerar inte att få flytta grejjor i efterhand.

okok, läste din förra kommentar lite fel.
pga. av att min tv gick sönder så ^^ att dra in och ut hdmi

men oftast sitter jag bara med ett fönster och det är "chrome"

_________________
tack alla igen ))

-

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder