Podcast 30: "Skåningen"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 30: "Skåningen"

SweClockers podcast gästas av Gigabytes svenska representant Rasmus Persson, som på bred skånska diskuterar alltifrån färgglada moderkort och udda isländska maträtter till gigantiska telefoner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som värsta filmtiteln, liksom: "Skåningen - Den försvunne lönnmördaren."

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GuiceU:

Låter som värsta filmtiteln, liksom: "Skåningen - Den försvunne lönnmördaren."

Wallander - Skåningen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Yay

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Wallander - Skåningen.

Haha, inte helt fel den heller!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

Mild skånska MVH en Trelleborgare

Edit: Eller så gör han det med vilje för att alla ska hänga med

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Vill ju se hur hans hem blir, ni får länka hans fotoalbum!

Permalänk
Medlem

Spindelharpan har fps cap på 30 tror jag... Jag kan inte få mer iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Spindelharpan har fps cap på 30 tror jag... Jag kan inte få mer iaf

ja men ska man ha världens dyraste kortlek så måste man ju minst ha ett titan och 144Hz skärm för att få ett bra flyt.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

ass ass in 3 va ju inte så snyggt http://www.legitreviews.com/fullimage?id=123757 tycker nog gamla var snyggare http://reviews.productwiki.com/gigabyte-g1-assassin/

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Tackar!

Tack för en trevlig podcast!
riktigt kul!

Ni har inga planer på en bloopers?
eller making of fredags panel / pod ?

hade varit kul

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

ja men ska man ha världens dyraste kortlek så måste man ju minst ha ett titan och 144Hz skärm för att få ett bra flyt.

Det e ju klart, synd bara att det flyter på et grafikkort för ett par hundra med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Mild skånska MVH en Trelleborgare

Edit: Eller så gör han det med vilje för att alla ska hänga med

Håller med, det där var ju nästan rikssvenska? Jag kommer från Skurup och vi på sydkusten i Skåne är väl dom värsta..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Mild skånska MVH en Trelleborgare

Edit: Eller så gör han det med vilje för att alla ska hänga med

tyckte också han skånska var mild, å då är jag ändå göteborgare hade förväntat mig riktigt grötig skånska hehe.

Hej Rasmus förresten, nu har jag en röst på dig, saknas bara face nu, bjud ner oss nån gång till ert HQ i Malmö så man får se hur ni har det!

/Anders

Permalänk
Medlem

För er som vill se den dansande bananen.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Spindelharpan har fps cap på 30 tror jag... Jag kan inte få mer iaf

Använde spindelharpan för att se hur snabbt grafikkortet var ~1994. Då var den inte cappad. Win 3.11
Var ganska jobbigt för att det var ju inte alltid den gick ut...

Jisses vad korten flög på en då snabb dator.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Håller med, det där var ju nästan rikssvenska? Jag kommer från Skurup och vi på sydkusten i Skåne är väl dom värsta..

Skrivet av Northbane:

tyckte också han skånska var mild, å då är jag ändå göteborgare hade förväntat mig riktigt grötig skånska hehe.
/Anders

Inte så konstigt, längre in fick man reda på att han var ifrån Malmö eller rättare sagt bor i Malmö, de snackar inte som vi andra i södra skåne

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Hennnkee:

Vill ju se hur hans hem blir, ni får länka hans fotoalbum!

Ska ge dig ett smakprov. Såhär ser det ut, innan elen är påbörjad

Skrivet av xfade:

Jag pusha för att vi kan få in denna bananen!

Skrivet av Slagt:

Inte så konstigt, längre in fick man reda på att han var ifrån Malmö eller rättare sagt bor i Malmö, de snackar inte som vi andra i södra skåne

Haha. Jag är faktiskt från Skillinge (född där) sedan blev det Ystad och nu Malmö

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Ska ge dig ett smakprov. Såhär ser det ut, innan elen är påbörjad
http://img13.imageshack.us/img13/9642/g7x7.jpg

Jag pusha för att vi kan få in denna bananen!

Haha. Jag är faktiskt från Skillinge (född där) sedan blev det Ystad och nu Malmö

du får lägga upp en hel hemmabio byggarguide från 0 tills rummet blir färdigt

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Haha. Jag är faktiskt från Skillinge (född där) sedan blev det Ystad och nu Malmö

Skillinge... jag vet var det är, underbar lite håla. Min mormor drev en viss liten lampskärms verkstad i byn innan sin pansion. (Hon bor även kvar där fortfarande)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Jag pusha för att vi kan få in denna bananen!

Om du får med dig en hög chef på HK i TW så verkar ju allt vara möjligt.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv

Gigabyte_Rasmus tack för en väldigt bra och intressant podcast! Väldigt informativt då jag också äger ett GA-Z87X-UD3H och ett HD6850. Jag har en fråga om UEFI bioset. Varför fungerar inte Resolution Toggle i UEFI bioset så man får fullhd upplösning? Det har inte fungerat för mig sedan jag köpte det vid sedan lanseringen. Varken med F6 bioset eller F7 bioset.

Sedan undrar jag vad de menar med, "(Note) The USB driver must be updated in advanced."? På denna sida, http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4481#b....

Tack på förhand!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Klappa:

Gigabyte_Rasmus tack för en väldigt bra och intressant podcast! Väldigt informativt då jag också äger ett GA-Z87X-UD3H och ett HD6850. Jag har en fråga om UEFI bioset. Varför fungerar inte Resolution Toggle i UEFI bioset så man får fullhd upplösning? Det har inte fungerat för mig sedan jag köpte det vid sedan lanseringen. Varken med F6 bioset eller F7 bioset.

Tack på förhand!

Tack för feedback

Använder du HDMI / DVI kabel när du kopplat? Använder man VGA så kan BIOS ej läsa av att man har 1080p på skärmen.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Tack för feedback

Använder du HDMI / DVI kabel när du kopplat? Använder man VGA så kan BIOS ej läsa av att man har 1080p på skärmen.

Jag använder DVI. Jag är dock inte ensam då flera har samma problem. Antar att Gigabyte jobbar på det förhoppningsvis. Vill ju gärna att det ska se snyggt ut i bios

http://forum.giga-byte.co.uk/index.php/topic,12632.0.html

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Klappa:

Jag använder DVI. Jag är dock inte ensam då flera har samma problem. Antar att Gigabyte jobbar på det förhoppningsvis. Vill ju gärna att det ska se snyggt ut i bios

http://forum.giga-byte.co.uk/index.php/topic,12632.0.html

Hejsan

Nästa steg, uppdatera BIOS för grafikkortet. Det "krävs" att de har rätt information där för att man ska få igång högupplöst i BIOS.
http://www.gigabyte.eu/search/search.aspx?kw=685#pr-1

Såg att ett av dessa kort ej har BIOS officiellt, har du detta grafikkort så skicka PM till mig så löser jag fram BIOS till dig.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan

Nästa steg, uppdatera BIOS för grafikkortet. Det "krävs" att de har rätt information där för att man ska få igång högupplöst i BIOS.
http://www.gigabyte.eu/search/search.aspx?kw=685#pr-1

Såg att ett av dessa kort ej har BIOS officiellt, har du detta grafikkort så skicka PM till mig så löser jag fram BIOS till dig.

Hej! Bios är den senaste på grafikkortet, (F3_C) så den kan inte vara den. Prövade att köra Full HD i bios med det inbyggda grafikkortet Intel 4600 och det fungerade galant. Bios verkar inte komma överens med mitt grafikkort av någon anledning. Det är en DVI-D kabel och min skärm är en Dell 2407WFP-HC.

Aja ni kanske löser problem förr eller senare, det är inte hela världen.

Uppdatering: Nu funkar det efter jag installerad senaste F8e bios för moderkortet. Nu blev bioset betydligt mer överskådligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Haha. Jag är faktiskt från Skillinge (född där) sedan blev det Ystad och nu Malmö

haha ok Nu när den absolut viktigaste frågan bland kommentarerna är besvarad kan jag säga att det var en bra Pod

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Ingen på Gigabyte som kan hinta om lite mitx moderkort med bra onboard-ljud?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Mitt x38-DQ6 är det moderkort jag tyckt varit bäst av dom jag ägt/äger! funkar ännu efter många turer till DH och annat! Sambon använder det varje dag!

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Hedersmedlem

Gravt kränkande titel. Jag menar, någon blir säkert kränkt någonstans. Ni har inte funderat över mindre kränkande titlar på era artiklar?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya