Xbox 360 - Problem att få kontakt med trådlöst nätverk

Permalänk
Medlem

Xbox 360 - Problem att få kontakt med trådlöst nätverk

I mitt hus har vi trådlöst nätverk till ett antal datorer. Jag brukar även ha min Xbox 360 uppkopplad till Internet via detta trådlösa nätverk. Dock har det slutat fungera. När jag loggar in på min profil i Xbox-menyn kommer följande meddelande upp:

"Can't connect to Xbox LIVE. Select Test Connection to troubleshoot, or try downloading your profile again. For more info, visit www.xbox.com/support."

När jag trycker på "Test Connection" så hittar Xbox:et det trådlösa nätverket, och verkar ha full mottagning. Men när jag testar själva uppkopplingen så får jag upp ett felmeddelande redan på första steget, alltså vid kontakten mellan Xbox:et och det trådlösa nätverket. Efter detta får jag en massa brukstips om att dra ur kontakten i 30 sekunder etc., vilket jag givetvis redan testat. Har även besökt Xbox-supporten på nätet och följt ett antal troubleshoot-guider där, utan resultat.

Vad gör jag nu för att gå vidare med problemsökningen? Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Ring supporten är mitt tips och hör

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Jag råkar ha precis samma problem som dig.. Hittade du nån lösning på det?

Tack /Freppen

Permalänk

jag har haft samma problem och det löste sig själv efter ett år ungefär. koppla från internet och anlut igen så fungerar det tills nästagång du startar xboxet

Permalänk
Medlem

Jag har haft konstanta problem med att nätverket kopplar ner i tid och otid i flera år. Ibland vägrar det att ansluta överhuvudtaget. Fick inte bukt med det så min lösning blev att köpa ett PS4. En dyr lösning men nu går det som tåget.

Hoppas det löser sig för dig! Som Farbror Barbro här ovanför säger: ring och hör med supporten! Lycka till

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

Har hört att man helst skall köra kabel ist för trådlöst för att köra live på en Xbox 360, ligger det nåt i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonkola:

Har hört att man helst skall köra kabel ist för trådlöst för att köra live på en Xbox 360, ligger det nåt i det?

Ohja, körde trådlös först, var en jävla skandal, hög ping lagga mycket etc, fixa kabel, vips var det kanon bra att spela! Mitt tips, dra kabel!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

vet inte alls som de här kan vara problemet men testa ändra channel på routern kanske störs ut av av andra

Permalänk
Skrivet av Hallonkola:

Har hört att man helst skall köra kabel ist för trådlöst för att köra live på en Xbox 360, ligger det nåt i det?

Att köra kabel är alltid att föredra (gäller alla konsoler datorer osv) om det är möjligt, men jag har kört min 360 trådlöst (PGA lathet) i många år utan att ha problem med något. Men krånglar det så pröva kabeln kanske är så att man har en router som inte kommer överens med ett 360.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb