Cor Verus Korståg (Diablo 2)

Permalänk

Cor Verus Korståg (Diablo 2)

Cor Verus, General i Gyllene Fenix-armén och broder av Norra Rikets tempelriddarorden

tillkallad från kriget i söder står han nu ensam mot ondskan hos De Tre. Han kommer göra allt för att hedra sin stupade ordensbroder, frände och mentor Frostskarpe

--------------------------------------------------

okej lets talk rules..

det hela går alltså ut på att bevisa min teori om att spelet är menat att spela med ett liv och det är man själv mot ondskan. farmandet har kommit som en faktor efteråt. så var argumente mellan mig och en gammal kollega och vi slog vad. han hävdar att det är meningen att man ska farma och jag hävdar att folk farmar för att kunna klara det lättare. tråden här är dock inte menad att bli en förlängning av den diskussionen utan mer som en logg över mitt/mina försök att klara spelet på normal, på nightmare och på hell

----------------------------------------------------------

försöket är inte enbart ett sätt att bevisa att jag har rätt i vadet dock. det är min uppriktiga åsikt att spelet är 100000 gånger roligare när man spelar såhär. varje sekund är laddad och avgörande. jag personligen upplever att identifierande med gubben är totalt när man spelar såhär. strategier, reflexer, research och allt med skills, guld, rätt gear mm får en helt ny innebörd. jag uppmanar alla att pröva detta och finna gädjen igen med att spela diablo 2 och de som redan har gödjen, att nå ännu högre spelglädje.

regler är således som följer:

single player

hardcore

ingen farmning. har du gjort ett parti så är det gjort. du får inte gå tillbaka och döda samma gubbar igen och få mer loot.har du ingen check point får du smita förbi alla de som återuppstått sen du spelade sist. är du på väg att dö när du gör detta så får du escape quitta och springa förbi igen(detta har jag dock aldrig gjort. jag har helat mig)

escape quit är vid alla andra tillfällen totalt förbjudet och anses som fusk. escape i sig är tillåtet dock om du exempelvis måste byta batterier i musen eller att det ringer etc. alt f4 med flera metoder är också förbjudna

trading är inte tillåtet

----------------------------------------------------------

hur gick senaste försöket?

läs om det bland andra saker i den tråd som Leifsson hade skapat(hittade den då jag ville se om någon nånsin gjort vad jag försöker göra och hur jag spelar(detta sätt hade jag alltså redan innan det vadet för ca 5 år sen)

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1167934-speld...

utmärkt bakgrundsmusik uppskattas av hardcore spelare

http://www.youtube.com/watch?v=xteoc9zrC2w

Permalänk
Medlem

Lycka till! Har -aldrig- lirat hardcore men man blir lite småsugen på att testa... (har uppenbarligen läst i den andra tråden)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Lycka till! För övrigt så är det nog inte mig du lärt känna på msn Jag bor i Uddevalla

Sparat till favoriter nu så hoppas det uppdateras dagligen

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Samma här. Ligger i favoriter och väntar på uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk

hej grabbar! det gläder mig att ni har det på favoriter : )

jag vill inleda med att dra upp några tankar om det här med merc men framför allt att nämna vad som gick snett sist efter att ha reflekterat ett par dagar

största anledningen till att jag dog i halls of the dead var att jag inte var skarp längre. jag hade varit lika nära att dö massvis med gånger men räddats av skärpan

viktigaste läxan är därför att spela endast när jag är på minst 90% närvaro

jag borde ha uppmärksammat att mitt w-byte och skillbyte från salvation till cloak of shadows i och med detta skulle ha den effekten att jag var otroligt sårbar i det kaoset som rådde. jag hade i den weapon-delen ett cast spell vapen och en sköld-båda för att effektivisera holy bolt. därför var auran salvation eftersom jag inte fick någon plus resist på den "handen"

viktigaste läxan aär alltså-var alltid skäpt och ha alltid stenkoll på att resisten hålls uppe. fys skadan är alltid otroligt mkt mer begränsad hos monstren. jag låg på ca 1200 hp med massor av reduction. min värsta fiende var elemental damage bonus. jag var dock säker så länge allt var som vanligt men det ändrade jag på med cloak of shados.

andra fel jag gjorde som också är kopplade till skärpan var att jag fann en check point och snabbt saveade och exitade föt att de som följt mig inte skulle dödas igen. problemet var att jag hade 3/4 av alla mina juvve potions på marken för att spara plats-alla desssa försvann liksom mitt malice spjut till mercen hade gjort en vecka tidigare. ödesdigra misstag eftersom jag inte fick fler el-runes och att jag kanske överlevt om jag haft två av dde fyra fälten i bältet fyllda med juvve

fler fel- jag slarvade med Duress runordet och hade inte ett grått föremål

jag underskattade fire enchanted och cold enchanted ett par gånger. mercen tar alltid sista träffarna mot bossen

jag underskattade diablos bone prison i nighmare

jag sparade inte tillräckligt många el runes. de behövs till massor av bra runord

men på det hela taget så kom jag långt och jag ser det som en storframgång att jag nådde level 75 och act 2 hell

jag kommer nu lista mål, delmål och planer för hur builden skall vara

Cor Verus, Paladin

holy freeze maxas

vengenance maxas

holy bolt och blessed hammer maxas

resist cold och resist lightning kommer investeras i vid olika skeden(i och med reset) för att öka max resistance i dessa pga duriel och diablo

jag kommer sakta gå mot 100 i styrka, 60-70 i dex, medans vitality får allt övrigt

roguen kommer vara med mig enda tills duriel

därefter kommer hon komma tillbaka men först i chaos sanctuary kommer jag hämta henne igen. jag kommer vid tillfälle utveckla detta tänket

jag kommer ha samma strategi som sist. ancients pledgel i ena handen och ett vapen med ignore target defense i andra

andra uppsättningen kommer vara plus i cast rate och att öka holy bolt skadan. när jag kommer till hell kommer jag förmodligen att sätta en ancients pledge i en sköld här då 20 20 i holy bolt är tillräckligt

i och med brist på farm så kommer mkt fokus ligga på MF. dock är ca 40% faster hiot recovery och damage reduction något som kommer få lika mkt fokus

riskerna för att dö är nämligen störst hos snabba mobbar som försöker omringa mig. dessa samt odöda ranged attackers och ghosts. mercen klarar inte att slå ut dem snabbt nog så jag kommer göra det. holy bolt slår ut alla de hoten. med dem ur vägen så kan jag värja mig mot demon ranged attackers med flera. holy bolt är också utmärkt för att hela mercen som komplement till potions då han är i fronten och jag är backup

ger kommer dock att skiftas när det är dags för bossar. jag kommer satsa på att hitta ett vapen med mkt skada och plus i attack rating

jag testade en teori om hit causes monster to flee och det fungerade utmärkt. mercen rensar antalet och jag kan delta i närstrider mer riskfritt. jag tänker implementera detta med roguen och ge henne knockback och monster flee. hon kommer också ta act 2´s plats en hel del i och med att hans blood lust behavior förstör mina planer för de odöda. han står i vägen och i värsta fall dör han. i bästa fall tar han några före han dör men en kombo av odöda och demoner är sanslöst svårt när han blockerar. här kommer rogue med knock back och flee vara mer effektiv. de odöda måste slås ut och slås ut fort. särskilt på nightmare och hell då mercen har svårt med dem

jag vet hur flera av er förespråkar dex, attack rating och block men det blir på bekostnad av life och det är något jag inte kan göra.diablo exempelvis kan ta masor av liv i ett nafs. likaså ancients. liv vinner över block rate

det får räcka med text för nu : )

Permalänk

Cor Verus har just räddat Cain från Tristram och passat på att visa Griswald var skåpet ska stå. ovan är en bild på ett nice fynd jag gjort. jag har valt att spara alla juvvepotions till andariel(kanske använt en..) och för omväxklings skul väntade jag inte på en 3 socket ring mail för 3 topazer som jag brukar-istället köpte jag en 2 socket har leather armor för att sätta topazen jag fann i bruk så snabbt som möjligt. det har lönat sig. jag fann death sashen också så nu har jag plus life(3 chamrms) och ingen kan frysa mig-bad ass!!

off to the dark tower

Permalänk

några delmål att nämna; döda allt som rör sig och loota. de föremål jag främst vill åt är throwing knifes, fire och poison potions, ädelstenar och rustningar. dessa säljs för att sedan användas att gambla fram bra gloves och boots mm. förhoppningsvis hittar jag med MF

jag tar allt på life nu när jag levlar upp men snart kommer jag spara igen så jag kan fördela till items jag vill åt

sådär! gamblat till mig ett par fina handskar för level 11. är redan uppe i 60% fire resit tack vare hjälmen, en investering med två rubies och en diamond i en 3 socket sköld jag öpte. det skall rcäka en tid framöäver. tänkte det är mkt eld när det väl e elementarskada på act 1

Permalänk

Dark tower gav fin utdelning med en ral runa så här tidigt. 18 + i MF gör skäl för lönen

monstren går ner snabbt med min level 1 zeal och level 1 holy fire. täckt av en 3 color bow hos rougen

största faran just nu är ivern att ta sig till hell igen snabbt och underskatta en klunga, särskilt av rougues

här står jag med lite överväldigande odds då en bos var med i klungan. jag måste vara noga med att hålla koll på klungor och snabbt identifiera bossens egenskaper-det räddade mig tonvis gånger med förra gubben

Permalänk
Medlem

MF ger inget för drprate på runor. De ökar endast chansen att få blå, gula, set och unika items.

Skulle vara kul att se vilken level du dödar varje actboss med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk

aah ok. det stod nånstans att det var så. tack!

varje level jag är på okej! det ska du få!

påminn mig igen bara : ) ska försöka komma ihåg det

edit: efter att begett mig djupare ner i fängelsehålorna blev jag attackerad av en stor mob death clans med flera. det belv ett riktigt blodbad och i kaoset hör jag de små asen fanatiskt skrika ut "rakanishu, rakanishu"

deras halvgud kan inte hjälpa dem. det var över på nån minut och sen stod jag bredbent och log bistert över en skatt jag fann. det var ännu ett grönt föremål.

jag valde att pröva det en kort sväng med tanke på +30 cold resist men fick snart tänka om. jag trodde inte jag skulle behöva "cannot be frozen" riktigt ännu. de frös mig omedelbart och jag hamnade mellan skelett, misshapen och dark ones. jag bytte snabbt tillbaka. det är så viktigt med frozen

edit:

körde theoden-taktiken och tog andariel head on. hon hade noll att komma med och dog under min holy fire och zeal sceptre

klarade bossen på level 16 och är level 17 nu.. en till sen e det holy freeze o vengenance!

Permalänk
Medlem

riktigt bra start Mycket bilder och text! Gillar det skarpt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

Tackar mannen! : )

Permalänk
Medlem

66k guld redan. Bra jobbat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk

WOW..var nära på att dö i halls of the dead igen! det var en olustig känsla att gå ner där med tanke på vad som hände i hell med Frostskarpe

nu omringade de mig och cursade mig. jag skrek och högg mig igenom en våg av skelett och hell cats som de numera får heta . jag tryckte i mig potions förtvivlat och insåg till sist att jag måste huga mig ut eller dö. de stack och högg mig alltjämt men till sist fann jag en väg ut och det i grevens tid för cursad och omringad är en dålig combo

phew..dags att knyta ihop den här säcken och sen ta en paus för idag

edit. hell catten var dessutom extra strong : ) nåja han kommer inte få i sig nån mer whiskas nu i alla fall

Permalänk

har fixat en schysst båge till rouguen nu med chans på amplify damage. ganska gött!

ser fram emot att låta duriel smaka på samma medicin som hans medhjälpare gett mig i öknen!

hade vatt fint med en open wounds, amplify damage, knockback och monster flee på en båge till henne

Permalänk

nån som vet vad som gäller med holy freeze då monstret har 0 på chill effectiveness? det verkar diskuteras med olika teorier. frågan är-saktar den ner dessa monster överhuvudtaget? det rör sig om the ancients

jag har hört att holy freeze inte gör något alls mot bossar men duriel blev nersaktad. dock upplevde jag att ancients var totalt oberörda av holy freeze

tankar?

Permalänk
Medlem

Det finns väl fler monster som inne saktas ned, typ frenzy gubbarna i act 5?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guffa_Harley:

nån som vet vad som gäller med holy freeze då monstret har 0 på chill effectiveness? det verkar diskuteras med olika teorier. frågan är-saktar den ner dessa monster överhuvudtaget? det rör sig om the ancients

jag har hört att holy freeze inte gör något alls mot bossar men duriel blev nersaktad. dock upplevde jag att ancients var totalt oberörda av holy freeze

tankar?

Har för mig att det i vissa fall påverkar movement speed, men inte attack speed. Tror det stämmer i fallet Duriel.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

aah okej tack. för saken är att jag planerar en reset precis innan ancients. tänkte öka resist cold och fire så får plus 10 om jag tar bort holy bolt och hammer

jag funderar även på att ta bort holy freeze och ta fanaticism om det nu ändå inte sänker deras attack speed

den kommer jag sen resetta igen och ta tillbaka efter baal. jag gör sen likadant i hell mot ancients

enda kruxet är att jag inte kan holy bolta de odöda i throne roomet men det får det vara värt

Permalänk

Du har inga funderingar på att dra igång en stream?
Jag hade garanterat följt den och donerat en slant

Permalänk

jag är novis på det där området : ) tanken har slagit mig att filma med mobilen och sen ladda upp men stream måste jag rådfråga lite polare att hjälpa mig koppla upp. det lär även vara komplicerat med tidsbiten eftersom det är lite då och då. jag sitter ju konstant men det kanske man hade kunnat lösa med nån heads up. haha shit vad avancerat. ska höra mig för med lite datorkunigt folk men jag tror på rak arm att min dator kommer sätta käppar i hjulen för stream för den är rätt gammal och brukar inte gilla att man begär för mkt av den. ett program i taget brukar vara det säkraste : )

haha donationer! då hade jag på sätt och vis blivit diablo 2-proffs : ) inte illa pinkat av en trähäst!

Permalänk

Som jag har förstått det, så är det rätt simpelt att lägga upp en stream (inte helt säker, då jag aldrig testat).
http://sv.twitch.tv/

Permalänk

kan ju börja med att filma actboss fighter exempelvis. det kom ju förfrågan på info om vilken level jag var på inför actbossar men där hade jag kunat testa att filma fast..har för mig det blir lite klydd att filma med nallen. kan ta bruden digitalkamera kanske

"honey. can i borrow your camera?. im gonna record it the fight with the act bosses and show the guys at my online game diary"

hahah kan inte bärga för att se hennes reaktion : ))) hon spelar inte

Permalänk
Medlem

Hej,

Nej, tanken är att du ska slippa ta någon kamera överhuvudtaget, och istället använda mjukvara som streamar ut vad som visas på din skärm. Det blir bättre så. Kolla på twitch, se länken ovan.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

tack för snabb input. okay ska kolla upp det

Permalänk

vad menar du med att du ska resetta? det står ju i reglerna man ej får göra om content. förklara gärna
Följer med spänning! har lite ledigt från nästa vecka tänkte testa en egen blogg här då )

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk

tjena!

det är tillåtet att använda belöningen från Akara. jag gör alltså inte om content. jag sparar utnyttjandet av belöningen. jag får alltså gå tillbaka och interagera med gubbarna för denna sortens sak men inte döda monstren om och om igen. det är den där reset skill points och stats det rör sig om. detsamma gäller smedernas belöningar

så du ska göra ett eget försök? : ) coooolt! grattis! du kommer märka vilken go´ skillnad det är i spelupplevelse

Permalänk
Medlem

Gillar att läsa om dina äventyr, men om du gjorde en skill reset kring lvl 40 och gick en full hammerdin build tror jag att allt skulle gå väldigt lätt. Det enda problemet med den builden är de monster som är immuna mot magic i hell, men dessa är så få så de kan mercen ta hand om.

Permalänk
Medlem

Om man ändå ska resta borde i inte man köra en normal, en nightmare, en hell build.

Tex normal: 4p i zeal, resten i holy fire.
Nightmare: vengeance + holy freeze
Hell: Hammerdin build?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk

jag hör er grabbar. saken är bara att jag misstänker att ni utgår ifrån när man spelar med vald gear. dvs man tradear eller införskaffar sig rätt gear genom farm. jag måste ta i hänsyn att jag inte har så värst bra gear och att auran och vengenace kompenserar för detta. snabba reflexer krävs ibland för att snabbt springa ifrån efter att man panikdruckit potions och sen huggit en väg ut

då talar jag fortfarande om öppna ytor. här kan hammers flyga fritt men kommer de när inpå eller skjuter från avstånd så hinner inte hammersen fram. för att inte tala om mana costen och magic resists. det är mkt mkt resist och hammerrs kommer inte funka. enda anledningen till att holy bolt är så effektiva mot odöda är att de är direkt på och de ignorerar magic damage

de lägen jag varit i som mest knipa om vi fortfarande talar om öppna ytor så hade de hunnit få mig innan jag hunnit döda dem med hammers. TROR JAG

dock. även om de skulle funka på öppna ytpor så är det många ggr för trångt för hammers

zeal i normal skulle funka på normal-det tvivlar jag inte på. jag föredrar vengeance eftersom jag vill anfalla snabbt och sen vara redo att dra mig tillbaka till ett mer strategistkt ställe och reka om läget. zeal blir för långt med alla huggen och även om den ionte kan intrerruptas så skulle fienderna hinna dra sig närmare i klungor och omringa mig. kommer där 4 eller 5 monster och de inte dör av ett hugg så är man många ggr i knipa. då gäller ett hugg, en chans att skada eller döda och sen röra på sig igen. annars omringar de mig för många ggr av dessa lägen. man måste vara på tå hela tiden när de tål mer än en träff

så kanske hammers hade funkat med sanslöst bra gear och noga utvald gear men det kan jag inte räkna med

angående hell och magic immunes-är de verkligen så få? jag fick känlan av att det relativt ofta visades "magic resistant". i alla fall mummies och ancients i act 2 kommer aldrig gå eftersom de är många och skelleten många och de är ranged attackers och det är trångt många gånger där de finns. zombiesen är också immuna såg jag och de kommer ofta och i klungor så det hade helt enkelt inte gått..

Wendigo Wailing Beast
Greater Mummy Guardian 100
Greater Mummy Unraveler 100
Greater Mummy Horadrim Ancient
Megademon Pit Lord*
Zombie Plague Bearer

det är en tuff lista för de är vanliga och flera av dem snabba och många i antal

mercen klarar sig inte ensam. långt ifrån. många ggr fick jag spela utan honom då han dog direkt och jag inte kunde sabba budgetetn med ändlösa resurrects

mycket socialt och mycket jobb denna veckan men fick en stund nu när bruden skulle ta ett samtal med päronen så passade jag på att knäcka maggots lair och ancient tunnels

har några få bilder som kommer upp senare idag. inget stort men lite små tankar

ha det gött boys!

http://www.youtube.com/watch?v=7Ll4qS4anGo

SPOILER! har ni inte sett filmen så kolla inte på klippet utan på filmen-den är fruktansvärt bra!

slutmusiken från excalibur. perfekt för spelkänsla. ska lyssna på den igen när baal är död i hell!