Permalänk
Medlem

F1 2013

Finns det några andra på forumet som lirar F1? Vet att det var aktuellt med lite tävlingar för ett tag sen, men sedan blev det ganska tyst vad jag har märkt av.

Ni som hunnit spela det redan, vad är era åsikter?
Själv tycker jag att det är en värdig uppföljare, och det ska bli kul att spela igenom det.

Något jag tyckte var lustigt var när jag och en polare lirade Co-op på Monaco. Efter första varvet var det endast 8 bilar kvar i tävlingen. Resten hade totalförstörts och kunde inte fortsätta. Vi lirar på 25% Race length, och de sista 5 varven utav 20 var vi helt ensamma kvar på banan. Resten hade kört in i väggar etc.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Roligare än 2012, inte så insatt i spelet men jag gillar 2013. Kör med kontroll lyckas inte hitta någon inställnng för sensen =( så bara jag nuddar analogen flyger bilen åthelvete =(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Ett par klipp samt åsikter om F1 2013...

Spelade in mitt första race (career, Lotus Renault, ultra settings) och postade på youtube, saxade beskrivningen därifrån...

Första racet:

(beklagar min snabbengelska)

"Compared to F1 2012:

+ more detailed cars
+ more detailed tracks
+ better handling
+ better sounds (especially engine)
+ better AI (driving more safe/carefully)

Other differences:
Super high tire wear
Higher fuel consumption
Super fast AI opponents

My opinion after the first race is that it is even better than 2012 (so far). I am a little concerned about the difficulty thou, either the AI cars were super fast or the Lotus Renault was super slow. Otherwise, really like the updated graphics, handling and sound.

I did almost burn out both the soft and hard tires at Melbourne, Australia, which has never happened in 2012. I did also choose cautious for the fuel load but I never had fuel for more than tops one lap extra, in 2012 I could drive at least 3-5 laps on high performance. I'm not saying this is a bad thing, I really had to work for the win and I'm very satisfied that I was able to win even with the Red Bull right behind me the entire race...

Now I just have to beat Kimi Räikkönen to become first driver =)"

Andra racet:

Här är ett annat klipp jag postade på youtube, dubbla bitraten för lite mer detaljer om någon är intresserad. Detta klipp visar hur viktigt det är med däcken då jag råkade starta på tokslitna soft (bytte aldrig efter Q3), det fick givetvis konsekvenser så som hjulspin, sladdar, taskiga varvtider samt depå efter redan ett par varv. Jag märkte att något var skumt då jag missade starten totalt men efter ett till två varvs jagande bakom hamilton vart bilen totalt ostabil, trodde det berodde på en kollision i början men efter att ha kollat statusen såg man att man i princip körde på fälgarna. I vilket fall, konsekvenserna vart betydligt större av detta i 2013 då både soppaförbrukningen och däckslitaget är betydligt högre, vilket också gör det mer spännande.

Permalänk
Medlem

Körde mitt första fulla race (eller ja, 50%-längd, men ...) nu på morgonen och jag är lite småkluven. Grafiken har ju fått sig en riktig skjuts och det är positivt; helt plötsligt känns banorna mycket mer realistiska. Positivt är ju även - för mig som huvudsakligen sitter och spelar för mig själv - att det tillkommit två svårighetsgrader sedan 2012:an (där, för egen del, medium var på tok för lätt (dubbelvarva hela fältet, yay!) och hard gav mig bottenplaceringar).
Sedan har vi förstås kontrollen ... med defaultinställningar så far bilstackarn över hela jäkla banan, eller snarare halva tiden utanför. Men det går ju att fixa, så jag ska väl bara ta mig tiden att sätta mig och finjustera det.
Positivt är även bräsnleförbrukningen, anser jag. Snabbare förbrukning i "mode 3", snabbare återupphämtning i "mode 1" ger lite bättre möjligheter att göra punktinsatser under loppets gång utan att behöva planera för det halva loppet.
Däcken ... ja, de går ju åt som smör i solsken. Återstår väl att se om det blir frustrerande i längden och hur det blir på 100%-lopp.
Sedan har vi ju AI:n ... ja, något jag inte sett i 2012:an men som jag stötte på redan första eller andra varvet i första loppet var en bil som stod på tvären över hela vägbanan, och det får väl ändå ses som något positivt - att datorn faktiskt låter förarna göra misstag, något som på tok för sällan hände i 2012.

Negativa saker då? Ja, än så länge har jag inte stött på några (förutom väntade saker som exempelvis avsaknad av linuxportning ) direkta, men Classic Mode var en besvikelse (utifrån det lilla jag sett). Färgsättningen ser skit ut (nej, allt var inte svagt bruntonat under 80-talet), för få bilar i racen, avsaknad av vissa klassiska kärror (och förare för den delen). Jag skulle även ha velat se lite 70-talskärror och fler gamla klassiska banor (inte minst de gamla och långa upplagorna av exempelvis Nürnburgring och Spa), men men ... Man ska väl inte ha för höga krav på ett spel som heter "F1 2013" och inte "F1 Old School" eller dylikt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Körde mitt första fulla race (eller ja, 50%-längd, men ...) nu på morgonen och jag är lite småkluven. Grafiken har ju fått sig en riktig skjuts och det är positivt; helt plötsligt känns banorna mycket mer realistiska. Positivt är ju även - för mig som huvudsakligen sitter och spelar för mig själv - att det tillkommit två svårighetsgrader sedan 2012:an (där, för egen del, medium var på tok för lätt (dubbelvarva hela fältet, yay!) och hard gav mig bottenplaceringar).
Sedan har vi förstås kontrollen ... med defaultinställningar så far bilstackarn över hela jäkla banan, eller snarare halva tiden utanför. Men det går ju att fixa, så jag ska väl bara ta mig tiden att sätta mig och finjustera det.
Positivt är även bräsnleförbrukningen, anser jag. Snabbare förbrukning i "mode 3", snabbare återupphämtning i "mode 1" ger lite bättre möjligheter att göra punktinsatser under loppets gång utan att behöva planera för det halva loppet.
Däcken ... ja, de går ju åt som smör i solsken. Återstår väl att se om det blir frustrerande i längden och hur det blir på 100%-lopp.
Sedan har vi ju AI:n ... ja, något jag inte sett i 2012:an men som jag stötte på redan första eller andra varvet i första loppet var en bil som stod på tvären över hela vägbanan, och det får väl ändå ses som något positivt - att datorn faktiskt låter förarna göra misstag, något som på tok för sällan hände i 2012.

Negativa saker då? Ja, än så länge har jag inte stött på några (förutom väntade saker som exempelvis avsaknad av linuxportning ) direkta, men Classic Mode var en besvikelse (utifrån det lilla jag sett). Färgsättningen ser skit ut (nej, allt var inte svagt bruntonat under 80-talet), för få bilar i racen, avsaknad av vissa klassiska kärror (och förare för den delen). Jag skulle även ha velat se lite 70-talskärror och fler gamla klassiska banor (inte minst de gamla och långa upplagorna av exempelvis Nürnburgring och Spa), men men ... Man ska väl inte ha för höga krav på ett spel som heter "F1 2013" och inte "F1 Old School" eller dylikt.

Kör du med ratt och pedal eller handkontroll? Jag kör med handkontroll och lyckas nätt och jämt vinna på amateur, att ta pole är det inte ens frågan om Har inte fipplat så mycket med inställningar, på quick setup kör jag med lägsta downforce. Könns som det bästa alternativet överlag.

Övriga inställningar:

Abs, traction control osv är allt på fullt, det enda jag har avstängt är breaking och turn assist samt racing line.

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Köpte faktiskt F1 2013 för ett par dagar sedan. Kör med min Logitech Momo Racing ratt utan traction control så mitt största problem just nu är att bilen far av banan åtminstone ett par gånger på 15 varv så kommer inte särskilt bra till i loppen, men det löste sig ganska snabbt i förra årets utgåva när man vant sig lite.

Edit: Har någon optimala inställningar för ratten så får ni gärna dela med er.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med spelet, de flesta har redan påpekat det mesta.

Enda jag är lite sur/arg över är att jag måste köra spelet antingen i 60Hz eller 100 Hz med vsync på för att min g27 inte ska röra sig hur som helst, den låser sig t.ex åt vänster vilket man måste anstränga sig för att bilen ska köra rakt. Hoppas de fixar det snart...

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av nictim:

Kör du med ratt och pedal eller handkontroll? Jag kör med handkontroll och lyckas nätt och jämt vinna på amateur, att ta pole är det inte ens frågan om Har inte fipplat så mycket med inställningar, på quick setup kör jag med lägsta downforce. Könns som det bästa alternativet överlag.

Övriga inställningar:

Abs, traction control osv är allt på fullt, det enda jag har avstängt är breaking och turn assist samt racing line.

Handkontroll. Körde på näst lättaste i mitt första race och kvalade in som 9:a om jag inte missminner mig. Lyckades ta mig upp till 2:a-plats trots ett depåstopp mer än beräknat (slet mina Q3-däck lite mer än jag planerat på grund av dassiga tider), men det var på det berömda könshåret att inte Hamilton smet förbi i Prostkurvan på sista varvet.
I 2012 brukade jag på de flesta köra maxad downforce i quick setup och sedan småjustera ett par enstaka inställningar beroende på väder och bana, men frågan är hur stor inverkan det har på däckslitaget i 2013? Däckslitage var ju inte direkt ett problem i 2012 där man utan problem kunde dra över rekommenderat antal varv med god marginal, något som nu inte verkar värt att tänka tanken ens.

Assists: ABS, traction control medium, racing line, annars är nog allt avstängt. Hade handkontrollens steglösa "toppknapp" fungerat som den skulle hade ABS:en rykt också och racing line har jag mest på för att jag nu vänjer mig vid att växla manuellt och fortfarande måste tänka när jag växlar (nya keybinds).

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Handkontroll. Körde på näst lättaste i mitt första race och kvalade in som 9:a om jag inte missminner mig. Lyckades ta mig upp till 2:a-plats trots ett depåstopp mer än beräknat (slet mina Q3-däck lite mer än jag planerat på grund av dassiga tider), men det var på det berömda könshåret att inte Hamilton smet förbi i Prostkurvan på sista varvet.
I 2012 brukade jag på de flesta köra maxad downforce i quick setup och sedan småjustera ett par enstaka inställningar beroende på väder och bana, men frågan är hur stor inverkan det har på däckslitaget i 2013? Däckslitage var ju inte direkt ett problem i 2012 där man utan problem kunde dra över rekommenderat antal varv med god marginal, något som nu inte verkar värt att tänka tanken ens.

Assists: ABS, traction control medium, racing line, annars är nog allt avstängt. Hade handkontrollens steglösa "toppknapp" fungerat som den skulle hade ABS:en rykt också och racing line har jag mest på för att jag nu vänjer mig vid att växla manuellt och fortfarande måste tänka när jag växlar (nya keybinds).

Menar du att din handkontroll inte funkar som den ska eller att spelet inte är anpassat? Antar att du pratar om "left trigger"?

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nictim:

Menar du att din handkontroll inte funkar som den ska eller att spelet inte är anpassat? Antar att du pratar om "left trigger"?

Det är min handkontroll (Cyborg V.1 Pad). Samma layout som PS-kontrollerna, där R2 tidigare fungerade som steglös, men det slutade den göra för dett tag sedan. Har ingen aning om vad du menar med "left trigger".

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Hur funkar det när man väljer däck egentligen? När man först kommer in på ett nytt Gran Prix på första träningen så är det en uppsättning option och två uppsättningar prime som inte går att välja, är dessa reserverade för racet ellet?

När jag kom in för mitt 3e stop i Malaysia (6 stop totalt :S) så satte dom på ett par helt utslitna däcl, ska man hålla koll på vilka som använts si och så mycket, för när det är race så kan man ju inte ens se vilka uppsättningar av däck man har kvar och hur mkt man förbrukat på varje.

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nictim:

Hur funkar det när man väljer däck egentligen? När man först kommer in på ett nytt Gran Prix på första träningen så är det en uppsättning option och två uppsättningar prime som inte går att välja, är dessa reserverade för racet ellet?

När jag kom in för mitt 3e stop i Malaysia (6 stop totalt :S) så satte dom på ett par helt utslitna däcl, ska man hålla koll på vilka som använts si och så mycket, för när det är race så kan man ju inte ens se vilka uppsättningar av däck man har kvar och hur mkt man förbrukat på varje.

http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sport...

Kan inte svära på att reglerna är exakt de samma i spelet, men ja ... Det är det bästa jag kan ge för tillfället i vart fall.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad de exakta skillnaderna mellan de olika bilarna är?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Är det någon som vet vad de exakta skillnaderna mellan de olika bilarna är?

http://www.digitalspy.co.uk/gaming/interviews/a512265/f1-2013... är det enda jag lyckats hitta i ämnet ... Tydligen ska de mest framträdande egenskaperna vara reflekterade (Lotus - däckslitagevänliga, Mercedes - hög toppfart etc.), men jag kan nog inte säga att jag märkt någon nämnvärd skillnad utöver utväxlingarna. Det kan dock ha att göra med att jag är så kass att det bara blir skit oavsett, men det får stå för någon annan att bekräfta.

För att återgå till tidigare poster gällande däckregler (jag antar att alla räknat ut det här redan, men för framtida referens om någon ny spelare skulle undra) så gäller följande i spelet (i SP - CM):
4 + 4 par torrdäck är tillgängliga per race. Ett par av varje är endast tillgängliga under Practice. Det par som används för att sätta snabbast tid i Q3 måste användas först i racet (så slit inte ut dem för mycket ). Så kommer man upp i 6 däckbyten (exklusive våtdäck), så bör man ta en titt på sina bilinställningar och framför allt körstil. Våtdäck (vill jag minnas) är 3 par av varje, tillgängliga under hela helgen.

Är det någon annan som stör sig galet på AI:n förresten? För mig så är i nio fall av tio alltid min teammate boostad till förbannelse (främst upplevt på hårdare svårighetsnivåer). Kör jag exempelvis Mercedes i Rosbergs säte, ja då drar Hamilton iväg som en skottspole i racet och om han leder efter första varvet så kommer jag inte att se röken av honom innan han varvar mig mot slutet av loppet, trots att jag kvalade in på en tid som var ett par sekunder snabbare. Samtidigt kommer Grosjean att ligga och puttra runt 8-10:e plats i snitt och aldrig ta sig över en 5:e-placering. När jag sedan byter stall till Lotus som försteförare, ja då kommer Grosjean att köra betydligt bättre och ligga konstant på topp-5, och alla som måhända har tagit sig förbi Grosjean kommer att köra än snabbare.
Till en början trodde jag att det handlade om att jag körde som en kratta när jag försöker jaga ifatt, men när jag började notera snabbaste varvtider efter halva racet från datormotståndarna som var snabbare än kvaltiderna, då verkar det snarast ligga en hund begraven någonstans.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Är det någon som vet hur man ändrar svårighetsgrad på AI?

Permalänk

Hejsan. Någon som fortfarande spelar detta? Jag och två andra brukar köra ett par lopp på helgerna. Skulle vara kul om man kunde samla ihop ett gäng och köra lite längre distanser med förare som inte dyker på insidan när de är 20 meter bakom i varenda kurva.

Någon/ några som är intresserade?

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Avstängd

Jag kör på heltid i en liga så jag hinner med ett par timmar i veckan

sök på steam [F1`L]Hytin

Kör lite i kväll mellan kl 20 och 23

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Hakar gärna på om det anordnas något...

Permalänk
Medlem

Kul att se att det är fler som spelar.. jag har precis skaffat ratt och försöker vänja mig vid manuell växling, som att börja om på nytt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nån som lirar på ps3? Köpte det för ett tag sedan men är sjukt besviken då jag tycker det laggar till gränsen för ospelbart.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Tjosan! Införskaffade mig en Logitech Driving Force GT för ett par veckor sedan, första ratten i min ägo sen farsan hade en gammal Logitech Wingman Formula för en sisådär 10 år sedan, och har sedan dess även skaffat en hel del racing-lir av olika typ. F1 2013 är ett av de senaste. Har dock fortfarande inte riktigt fått till inställningarna till ratten, vill gärna har 1:1 styrning (så som jag vrider min fysiska ratt ska även ratten in-game vridas, ni fattar!), men inte kommit underfund med riktigt hur.

Någon vänlig själ som har lite tips? (ja, jag har googlat rundor, utan vidare resultat)

Edit: problemet är dessutom att jag inte känner av att ratten låser sig, trots att jag i "Profiler"-mjukvaran för ratten satt vridningsgraden till 270 grader. Istället kan jag fortsätta vrida den medans ratten in-game låser sig. :/

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkei:

Tjosan! Införskaffade mig en Logitech Driving Force GT för ett par veckor sedan, första ratten i min ägo sen farsan hade en gammal Logitech Wingman Formula för en sisådär 10 år sedan, och har sedan dess även skaffat en hel del racing-lir av olika typ. F1 2013 är ett av de senaste. Har dock fortfarande inte riktigt fått till inställningarna till ratten, vill gärna har 1:1 styrning (så som jag vrider min fysiska ratt ska även ratten in-game vridas, ni fattar!), men inte kommit underfund med riktigt hur.

Någon vänlig själ som har lite tips? (ja, jag har googlat rundor, utan vidare resultat)

Edit: problemet är dessutom att jag inte känner av att ratten låser sig, trots att jag i "Profiler"-mjukvaran för ratten satt vridningsgraden till 270 grader. Istället kan jag fortsätta vrida den medans ratten in-game låser sig. :/

Hej! Vet att du skrev att du googlat men har denna sidan dykt upp för dig? http://www.racedepartment.com/threads/logitech-driving-force-...
Hoppas du kan hitta några inställningar du gillar där, ifall du nu inte redan hittat den.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hej! Vet att du skrev att du googlat men har denna sidan dykt upp för dig? http://www.racedepartment.com/threads/logitech-driving-force-...
Hoppas du kan hitta några inställningar du gillar där, ifall du nu inte redan hittat den.

Jag hittade den faktiskt precis innan jag såg ditt svar, och efter lite pillande enligt rekommendationerna där så har jag kommit fram till något som åtminstone duger. Så tack ändå!

Det jag finner lite smått drygt är att man (mig veterligen) inte kan ställa in vridningsgraden individuellt till olika spel med Profilern? Jag menar, runt en 300 grader till spel som F1 2013 är ju fint, men sen vill jag gärna ha 900 till till exempel Euro Truck Simulator 2 - då måste jag in och pilla i Logitechs mjukvara varenda gång. Okej, ytterst litet "problem" egentligen, men ändå!

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkei:

Det jag finner lite smått drygt är att man (mig veterligen) inte kan ställa in vridningsgraden individuellt till olika spel med Profilern? Jag menar, runt en 300 grader till spel som F1 2013 är ju fint, men sen vill jag gärna ha 900 till till exempel Euro Truck Simulator 2 - då måste jag in och pilla i Logitechs mjukvara varenda gång. Okej, ytterst litet "problem" egentligen, men ändå!

Nu minns jag inte riktigt hur man gör men... gå in på logitech programmet, klicka på profil och nytt. Namnge spelet, sedan väljer du vart spelet är lokaliserat under bläddra. När du sparat den ska du kunna välja specifika inställningar till ett spel och när du väl sparat dom kan du starta spelen igenom logitech-programmet så laddas profilerna.

edit: Följ denna guiden: http://solidlystated.com/hardware/logitech-g27-best-settings/
Har du det på svenska så ligger det på > redigera och sedan särskilda spelinställningar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Nu minns jag inte riktigt hur man gör men... gå in på logitech programmet, klicka på profil och nytt. Namnge spelet, sedan väljer du vart spelet är lokaliserat under bläddra. När du sparat den ska du kunna välja specifika inställningar till ett spel och när du väl sparat dom kan du starta spelen igenom logitech-programmet så laddas profilerna.

edit: Följ denna guiden: http://solidlystated.com/hardware/logitech-g27-best-settings/
Har du det på svenska så ligger det på > redigera och sedan särskilda spelinställningar.

Ja, nu var jag helt enkelt alltför snabb med att avfärda att det skulle gå. Satt och pillade lite i profilern och hittade just "särskilda spelinställningar" för att tillämpa individuella inställningar för spel. Ibland är man lite för ivrig.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkei:

Tjosan! Införskaffade mig en Logitech Driving Force GT för ett par veckor sedan, första ratten i min ägo sen farsan hade en gammal Logitech Wingman Formula för en sisådär 10 år sedan, och har sedan dess även skaffat en hel del racing-lir av olika typ. F1 2013 är ett av de senaste. Har dock fortfarande inte riktigt fått till inställningarna till ratten, vill gärna har 1:1 styrning (så som jag vrider min fysiska ratt ska även ratten in-game vridas, ni fattar!), men inte kommit underfund med riktigt hur.

Någon vänlig själ som har lite tips? (ja, jag har googlat rundor, utan vidare resultat)

Edit: problemet är dessutom att jag inte känner av att ratten låser sig, trots att jag i "Profiler"-mjukvaran för ratten satt vridningsgraden till 270 grader. Istället kan jag fortsätta vrida den medans ratten in-game låser sig. :/

Min F1 2013 profil har i princip standardinställningar, förutom graderna som ligger runt 335, styrningen är i princip 1:1. Verkar dock som spelet kan få lite snedstart så detta inte stämmer, men händer relativt få gånger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Min F1 2013 profil har i princip standardinställningar, förutom graderna som ligger runt 335, styrningen är i princip 1:1. Verkar dock som spelet kan få lite snedstart så detta inte stämmer, men händer relativt få gånger...

Aha, så pass.. får ta och testa det då! Men hur fungerar det med wheel-lock? Ibland har ratten inte låsts utan jag kan som sagt fortsätta styra utan att nåt händer..

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.