USB Wireless tgb samt mus slutar fungera när filer kopieras till USB disk

Permalänk
Medlem

USB Wireless tgb samt mus slutar fungera när filer kopieras till USB disk

Som rubriken säger. När jag kopierar filer till extern USB disk så slutar tangentbordet och musen att fungera. Högst irriterande.
Problemet uppstår bara på USB 2.0 portarna, med USB 3.0 porten fungerar det utmärkt att kopiera. Måste vara något med USB controllern.
Har testat ett utbyggnadskort som jag kopplar till en PCI-e port med två USB portarm hade hoppats undvika krock på det sättet men icke, problemet uppstår på alla portar :/

Kör ett Asus P8P67-M moderkort med Intel P67 chipset. Kör förövrigt win 7 64bit

Nån annan som haft liknande problem? Googlade lite snabbt men hittade inget matnyttigt direkt

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem o då var det musen som slog ut hela usb systemet för 2.0 ....så prova annan mus o annat tangentbord i värsta fall kan det vara kontrollen till disken som e på g.

Permalänk
Medlem

Hittade precis ett gammalt logitec tgtbord och mus (trådlöst) jag skall testa med. Tror lite på det du säger, musen är något Trust skit så har lite misstankar mot den. Hade det inte varit för att katten varit så hungrig på sladdar...

Kontrollern på disken är jag inte jätteorolig för, den funkar fint med andra datorer

Ska testa och får återkomma med rapport