Permalänk
Medlem

CoolerKit.se?

Hittade en sida som heter coolerkit.se, de har mycket produkter som jag vill köpa, men jag har aldrig hört talas om dem

Någon som har erfarenheter av dem?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Köpt därifrån ett par gånger. Funkat skitbra, leverans inom 3 dagar är väl hyfsat då dom har lager i Danmark.

Dock brukar dom alltid fucka upp postens tracking-ID så man kan inte se vart leveransen är. Men den kommer alltid fram iaf

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma erfarenhet av coolerkit som jonasies. Om du beställer från dom så kan du lika gärna be att dom fixar fram kolli id på direkten. Att deras kolli id som man först får inte fungerar slår nämligen aldrig fel men grejerna kommer alltid fram iaf. Det är ju de viktiga.

Permalänk
Medlem

jag och kompisar har också köpt där. Man får det man beställer. Inte dom bästa priserna alltid på allt men. Collingstuff.se tar ju tex 20kr mindre för varje 13/19mm comp nippel. Sen är det väll gratis frakt om man skriver sweclockers

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Okej då vet jag, ska lägga en beställning på lite godis sen då

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Okej då vet jag, ska lägga en beställning på lite godis sen då

De lämnar ett danskt kollinummer som du inte kan spåra med posten.se direkt eftersom det skickas från utlandet. Skicka ett mail eller ring till posten så kan du få det svenska spårbara kollinumret om du uppger det danska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Hittade en sida som heter coolerkit.se, de har mycket produkter som jag vill köpa, men jag har aldrig hört talas om dem

Någon som har erfarenheter av dem?

Har och har haft några RMA-ärenden med dom och där brister de. Har fått gå runt Coolerkit och kontakta tillverkaren för RMAn; de kontaktade i sin tur Coolerkit och sa att de skulle ersätta mig.
Långsamma på att svara på mejl, är väl egentligen det som stör mig mest. Det blir typ en kontakt per dag; svarar alltid samma tid på dagen. Även om du svarar på en gång kommer deras svar nästa dag, ungefär samma tid.
Generellt känns dom lite "slackiga" med mycket smileys och tjenis-språk i mejlen. Trevligt men inte särskilt förtroendeingivande.
Lyckades dock pruta på min beställning, fördelen med att de är "sååå trevliga".

Permalänk
Medlem

En variant är ju att söka med det danska kolliid't hos danska posten? www.postdanmark.dk, eller www.postnordlogistics.se.
Danska Posten äger ju den svenska numera.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Jag beställde en fläktcontroller från CoolerKit och den kom fram helt mosad (av posten alltså). Jag kan hålla med om det MP-Jan skriver att de tar bra lång tid på sig att svara i denna typen utav ärenden. Men, efter att posten strulat (ni kan läsa min projektlogg för mer ingående beskrivning) i en dryg månad så skickade CoolerKit en ny utan extra kostnad. Slutet gott allting gott i detta fallet, och har man bara lite tålamod med deras kundservice så kan jag absolut rekommendera butiken som sådan.

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk

Beställt där ifrån och det var inga problem

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som deras sida är nere; har de konkat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orlaw:

Nu verkar det som deras sida är nere; har de konkat?

Brukar vara så till och från. kolla imorn

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft några problem med vare sig med köp eller RMA.

Har nog handlat för 8-9000 bara i år från dem.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Oj det var ett bra tag sedan jag gjorde den här tråden. Men jag kan iallafall rapportera att jag har handlat många gånger på CoolerKit och det har aldrig var ett problem.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Beställde första gången hos dom....Fick sakerna men låg fel radiator i lådan som man hade beställt...
Och vet inte vilken radiator märke det är heller...men nån quad istället för 9 fläktar...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Har och har haft några RMA-ärenden med dom och där brister de. Har fått gå runt Coolerkit och kontakta tillverkaren för RMAn; de kontaktade i sin tur Coolerkit och sa att de skulle ersätta mig.
Långsamma på att svara på mejl, är väl egentligen det som stör mig mest. Det blir typ en kontakt per dag; svarar alltid samma tid på dagen. Även om du svarar på en gång kommer deras svar nästa dag, ungefär samma tid.
Generellt känns dom lite "slackiga" med mycket smileys och tjenis-språk i mejlen. Trevligt men inte särskilt förtroendeingivande.
Lyckades dock pruta på min beställning, fördelen med att de är "sååå trevliga".

Har också haft några RMA-Ärenden hos dom, Brukar ta tid och sist fick jag betala frakten själv när jag skulle byta ut en trasig kylare, Dessutom svarar dom inte längre på mina mail så jag fick kontakta tillverkaren direkt för att byta ut min trasiga produkt.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Dom säljer returnerade saker som nya. Har haft massa strul med produkter från Coolerkit.se.

Anders ger först ett intryck av att vara snäll och hjälpsam som många skrivit att han är (lovade att kolla upp ett felande GPU block som jag köpt av dom vid ett tillfälle men återkom aldrig) men när det väl kommer till en RMA eller annat så blir det väldigt omständigt helt plötsligt.

Köp från Inet / Komplett (börjar få in allt mer entusiast prylar) eller annan större leverantör för bästa hantering/trygghet om något skulle gå fel och även för att inte få hem något begagnat (utbytt) / reparerat. Coolerkit gör nog allt dom kan för å flippa på varenda krona.

Permalänk
Medlem

Har handlat från dom ett antal gånger förra årets första kvartal. Inga konstigheter.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.