AMD Radeon R9 290X

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon R9 290X

Det flammar upp till strid i den yppersta prestandaklassen när AMD lanserar grafikprocessorn Hawaii. I SweClockers testlabb surrar inget mindre än värstingmodellen Radeon R9 290X.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså, okay.
Det når inte upp till de högsta av de hajpade nivåerna, men det är ett väldigt sexigt och högpresterande grafikkort.
Man blir ju riktigt sugen, alltså. De ska bara behöva släppa en eftermarknadskylare som håller för överklockning också, för det är där jag känner att frågetecknet ligger.

Vi får se. Känner inte att det jag har håller mig tillbaka något överdrivet, heller

Permalänk
Medlem

Som synes räcker inte ett grafikkort till, klarar inte ens av 60 FPS i flera titlar, har du en 120 Hz skärm till FPS spelen så är det kört även i dom det klarar av bra.

Battlefield 3
Average: 94 FPS
Minimum: 90 FPS

Far Cry 3
Average: 55 FPS
Minimum: 46 FPS

Bioshock Infinite
Average: 96 FPS
Minimum: 84 FPS

Metro: Last Light
Average: 74 FPS
Minimum: 37 FPS

Tomb Raider
Average: 93 FPS
Minimum: 76 FPS

Hitman: Absolution
Average: 54 FPS
Minimum: 44 FPS

Sleeping Dogs
Average: 70 FPS
Minimum: 48 FPS

Anno 2070
Average: 96 FPS
Minimum: 63 FPS

Renderingstiderna är en enorm förbättring, men fortfarande ett problem i flera spel, t.ex. första stunden i Battlefield 3 och precis lika illa i Far Cry 3, Hitman: Absolution och Anno 2070 som 7970 GHz

Dom har mycket kvar att jobba på innan det blir till Nvidia nivåer, detta är ett enormt problem för mer seriösa spelare, att t.ex. sitta och spela ett FPS på proffsnivå med ett AMD kort som har märkbar stuttering i 120Hz får bara inte förekomma, då är AMD uteslutet direkt, Nvidia som gäller utan att behöva fundera.

Som sagt även om R9 290X är den snabbaste GPUn i standardutförande, så krävs det 2 kort för att klara av alla spel på marknaden på högsta, och det endast i 1920x1080.

Och 7970 GHz led av ännu värre renderingstider i Crossfire, vilket gjorde att köpte du ett till kort blev flera titlar nästan ospelbara för vissa personer, så inte mycket man kan göra i den sitsen förutom att byta till Nvidia.

I flera spel så betéer sig 290X precis som 7970 GHz, vilket tyder på att det kan bli ännu värre renderingstider i Crossfire precis som tidigare, alltså är det iallafall för mig helt uteslutet, jag hade hoppats AMD kunde löst detta helt och hållet vid detta laget, dom släppte sina test drivrutiner med frame pacing tidigare i år, vilket var på rätt spår men att dom fortfarande inte löst det till releasen av deras nya monster GPU, hade hoppats på mer.

Om vi bortser från renderingstiderna och priserna, varför skulle jag välja 290X över 780/Titan?

780 har 3GB (288 GB/s)
290X har 4GB (320 GB/s)
Titan har 6GB (288 GB/s)

3 mot 4 GB kommer inte spela roll på flera år, och då kommer man byta grafikkort ändå, 4K är en riktigt onödigt för mer seriösa gamers, du kan tvinga på transparent kantutjämning utanför spelet för att få bildkvaliten till samma nivå som en 4K skärm, lycka till att köra 4k samtidigt som du tvingar på transparent kantutjämning, kommer bli samma bildkvalitet men 4K kommer dra enormt mycket mer prestanda.

I vissa få spel där kantutjämning ej kan tvingas, visst, 4K kommer se bättre ut men det kommer vara få titlar och är det värt alla pengarna? Knappast. Kommer bli tungt att spela in filmer dessutom som många gör, inget man direkt skulle vilja ha för streaming heller.

Så vi kan säga att under tiden 290X ligger i toppen så spelar dessa extra 1GB inte någon som helst roll, inte ens för folk som kör på 3 skärmar (5760x1080), 3GB räcker mer än väl i så gott som alla titlar på marknaden, 6GB är overkill.

AMD TrueAudio, svårt att säga något om det nu, men det känns inte som det kommer komma i så pass många titlar att det är något att basera sitt köp på, samma gäller alltså där, om ett par år när så pass många titlar stöder det att du skulle vilja ha det så kommer AMD ha kört ut 1-2 nyare generationer så att det är dags att uppgradera igen.

Mantle är inte heller något att hänga i granen, som det ser ut nu närmsta året så blir det bara Frostbite som tar nytta av det, och den skillnaden är inget speciellt, kommer gå galant att spela utan Mantle, speciellt om du har 2st bättre grafikkort så kommer du redan ligga på 120 FPS konstant utan Mantle.

DX11.2, för tidigt att säga hur det påverkar oss den närmsta tiden, mer eller mindre så vet vi att det är på gång, dvs inte direkt någonting att ens behöva fundera på just nu.

Så, om dessa saker inte påverkar köpet, då kan vi återgå till priset.

GTX 780 kostar fortfarande för tillfället över 5000kr och presterar märkbart sämre än R9 290X, Nvidia har redan sagt att dom ska prissänka både 780 och Titan omkring lanseringen av 290X, alltså är det dags nu. Både Titan och 780 har varit kraftigt överprissatta, just för att dom har kunnat, inte varit någon konkurrens från AMD förens nu, det går alltså inte att jämföra priserna just idag, 290X (4790kr) mot Titan (7795kr), med tanke på att 290X utpresterade Titan så är det ganska logiskt att Titan borde kosta mindre än 290X eller hur? Alltså ska vi inte börja bråka om att Titan är tusenlappar dyrare, för vilken sekund som helst kommer det prissänkas till en realistisk nivå.

Angående GTX 780, det är här det blir intressant, om 290X hamnar på 4795kr och presterar märkbart bättre så är det mer än rimligt att det skulle sänkas till närmare 3995kr, kanske till och med lägre om vi har tur, beroende på vad R9 290 kommer kosta, gissningsvis ~4000kr.

Så, vad är det man ska köpa om man räknar bort renderingstiderna? Om vi säger att Titan sänks till 4995-5495kr, då det presterar mer eller mindre lika och har 2GB mer minne, enligt SweClockers test presterar dom även nästan precis lika överklockade, så om dom kostar nästan lika, presterar nästan lika, vad avgör vilket skulle du köpa? Vi måste då återgå till renderingstiderna, enda som kan avgöra, och här vet vi sedan tidigare att AMD förlorar, så vinnaren blir då Titan, sen har jag inte ens tagit upp drivrutinerna, Nvidia uppdaterar klart oftare och har generellt sett mindre strul, även om Nvidia inte alltid lyckas med varje drivrutin, så går det inte att förneka att dom går ut som vinnare.

Tillbaka till GTX 780, om priset då hamnar en tusing under R9 290X, så är det knappast värt dom där extra procenten för en hel tusenlapp, som sagt, spelar ingen roll vilket av dessa två kort du tar, så klarar inte något av dom ensamt av titlarna i början av denna post i 1920x1080. Dvs måste skaffa två, då är det lika bra att köpa 2st 780 för 8000kr än 2st 290X för 10.000kr, för saken är att 2st 780 är så pass kraftiga redan att du inte kommer ha 120 FPS, utan kan ha ända upp till 150 FPS, om då 2st 290X ligger på 170 FPS så är dom extra FPS'en bortkastade, dessa 2000kr blev alltså knappt någon prestanda alls, för dom där 2000kr kan man köpa 2st vattenblock med backplates och överklocka ännu mer, då presterar plötsligt 780 korten nästan/lika som 2st överklockade 290X på luft, alltså kommer 780 ut som vinnare här också, och spelar du på 3 skärmar eller 4K, då kanske inte 2st 290X klarar av det heller, då måste du köpa 3st kort ändå, då är vi tillbaka med 3st 780 för 12.000kr eller 3st 290X för 15.000kr, det är inte värt det helt enkelt.

Sen måste jag ju påpeka att renderingstiderna med 3st 290X kan vara katastrofala, men får invänta recensioner med 3-4 kort och se hur dom betéer sig helt enkelt innan vi börjar kritisera det.

Får inte glömma GTX 780 Ti heller, fast jo, det är ju precis det vi vill, det kortet är ett ~"forced filler kort" som ska stå mot/mellan 290-290X är det tänkt, det kommer inte vara märkbar skillnad mellan det och ett standard 780, men märkbart högre prislapp, dvs ingenting att ens fundera på enligt mig, det positiva med Ti är att priserna på standard 780 kommer gå ner ytterligare.

Nej, AMD har imponerande prestanda siffror, men det räcker inte. Nvidia fortsätter att ligga på topp, det bästa man kan köpa i dagsläget och dom kommande två månaderna är utan tvekan GTX 780 3GB som förhoppningsvis hamnar på en riktigt fin prislapp, det är det många väntat på ända sedan Titan lanserades, en värdig uppföljare till GTX 580 enligt mig.

Hoppas detta har hjälpt några att komma närmare ett grafikkort som kan vara intressant att kika efter under Julhandeln

P.S. GTX 780 Classified/Lightning är custom PCB med upplåst volt och extra BIOS, går att överklocka så att dom presterar bättre än ett överklockat Titan, speciellt med vattenblock så sopar det mattan med ett 290X också, för en tusenlapp mindre eller samma pris med vattenblock redan på, kan vara en funderare

Ser även att flera nämner Battlefield 4, det går att få tag på BF4 + Premium löst på diverse sätt för runt 450kr totalt för båda, Nvidia har flertalet kort där du får upp till 3 Spel med, dom tre kan du säkerligen sälja för ett par hundra och köpa BF4 för istället, lite krångel men det lönar sig absolut. (Enligt Webhallen tar AMD 200kr för BF4 bas nyckel, ej limited/premium medföljer) Du kan få tag på en lös BF4 bas nyckel för 250-300kr, med tanke på dessa 200kr som är pålagda av AMD, så är det faktiskt inte direkt en bra deal, kostar dig 50-100kr extra att köpa ett 290X utan BF4 och spelet separat.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

HAHAHAHA, YES! Det spöar GTX TITAN!

Nu har AMD det snabbaste grafikkortet & den snabbaste singel-GPU kortet!
Konkurrens åt folket!<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

HAHAHAHA, YES! Det spöar GTX TITAN!

Nu har AMD det snabbaste grafikkortet & den snabbaste singel-GPU kortet!
Konkurrens åt folket!<3

Ja det är verkligen kanon att det är uppe och fightas med Titan. Kommer bli köpläge på grafikkort snart känns det som

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för den undermåttliga kylaren hade jag nog slagit till direkt, speciellt med tanke på att BF4 ingår...
Hur lång tid kan man tänka sig att det tar innan det kommer ut tredjepartskylare?
Jag sitter just nu och tänker såhär, köp detta och uppgradera kylare sen få med BF4.
Köp 2st 280X, ett nytt nätagg samt BF4 på det.

Frågan är om man baserar testet på BF3 här, kommer verkligen 290X klara av allt på max i BF4?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt kort av AMD, nu hoppas vi på en riktigt bra prispress på marknaden!

Permalänk
Medlem

Blir Nice, hoppas att man hinner att få vattenblocken tills i morgon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

HAHAHAHA, YES! Det spöar GTX TITAN!

Nu har AMD det snabbaste grafikkortet & den snabbaste singel-GPU kortet!
Konkurrens åt folket!<3

har jag missat något från vad jag kan se är den under 780 i prestanda på mestadels av spelen

Permalänk
Medlem

AMD! <3
Nu ska man bara få fram 5k också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudeez:

Hade det inte varit för den undermåttliga kylaren hade jag nog slagit till direkt, speciellt med tanke på att BF4 ingår...
Hur lång tid kan man tänka sig att det tar innan det kommer ut tredjepartskylare?
Jag sitter just nu och tänker såhär, köp detta och uppgradera kylare sen få med BF4.
Köp 2st 280X, ett nytt nätagg samt BF4 på det.

Frågan är om man baserar testet på BF3 här, kommer verkligen 290X klara av allt på max i BF4?

Tror inte det dröjer allt förlänge. Finns ju vattenblock redo.

Påtal om BF3 är det ett Nvidia - vänligt spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd

Du har missat recensionen.

Skrivet av zzcool:

har jag missat något från vad jag kan se är den under 780 i prestanda på mestadels av spelen

1080p Prestandaindex:

Dold text

2560x1440 Prestandaindex:

Permalänk
Medlem

Klarar av att vänta en serie grafikkort till innan jag uppdaterar. Det är dock kul att det kommer nya grejer som inte bara är 100% rebrand.

Gillar inte AMD när det kommer till grafikkort då jag haft mycket problem förr men med ett pris på runt 5k vid lansering + Titan prestanda så är jag imponerad, får hoppas de kan fixa drivrutiner i samma klass.

Permalänk
Medlem

Räcker 630w nätagg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

HAHAHAHA, YES! Det spöar GTX TITAN!

Nu har AMD det snabbaste grafikkortet & den snabbaste singel-GPU kortet!
Konkurrens åt folket!<3

Vänta bara tills nvidia GTX 780Ti kommer ut ;),släng dig i väggen r9 290x...

Permalänk

Men handlar det om klockning/temp/ljud så blir man lite besviken om man jämför med ex. GTX 780...

Hoppades nästan att AMD skulle ta en storslam denna gång bara för att se ett stort prisdropp på grafikkortsmarknaden. Men tji fick jag...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Well done amd, gillas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Vänta bara tills nvidia GTX 780Ti kommer ut ;),släng dig i väggen r9 290x...

Gtx 780TI kan väl inte bli bättre än titan kan det? :/
Har inte läst mycket om dessa rykten om det kortet men det skulle bli fel om det var ett kort som var starkare än titan! ...

Iövrigt väntar jag på och se hur andra fabrikskylare blir på detta kort, dc2 m.m. håller de tempen bättre så skulle nog detta kort (iaf efter överklockning) kännas mer premium och stabilt.

Permalänk
Medlem

Drygt när man köpte ett evga gtx780 i augusti, men grymt bra för konkurrensen!! Mitt kort blir ju knappast sämre bara för det här är bättre, så det gynnar ju även mej om priserna sjunker så jag kan köra sli!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är lite besviken på 290X.
Till och med GTX690 och 7990 blåser om vid ett flertal tillfällen, och det med det grövsta. Är inte dom en generation äldre?

Är det någon som kan svara på varför det är så? Visst 7990 har dubbla gpuer men dock ett singelkort. Så toppkort vill jag ju inte säga att det är =P

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

Runt 5K och i stort sett Titan-prestanda är känns inte fel nej.....men jag avvaktar på tillverkares egna kyllösningar och övrigt intrimmande...

Permalänk
Medlem

Kollar igenom lite fort nu på morgonen och renderingstiderna ser ju väldigt bra ut jämfört med hur AMD burkar ligga till i förhållande till nVidia.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Se om det går att få tag på ett idag. Med pajat 580, är man rätt köpsugen på vad som. Är fortfarande intresserad av 780, nästan lite mer efter denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Jag måste säga att jag är lite besviken på 290X.
Till och med GTX690 och 7990 blåser om vid ett flertal tillfällen, och det med det grövsta. Är inte dom en generation äldre?

Är det någon som kan svara på varför det är så? Visst 7990 har dubbla gpuer men dock ett singelkort. Så toppkort vill jag ju inte säga att det är =P

Det är ju dubbla gpuer på de korten. De ska du sätta mot 290x CF

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Kan mycket väll bli en uppgradering till 290X, nu sitter man bara i valet o kvalet om köpa det eller köra CF med 7970.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Men jävulska va fräckt! Vilken otroligt trevlig läsning på morgonkvisten!

Ett, två, tre, nu får Nvidia pressa ner priserna så jag kan köra SLI.

Permalänk
Medlem

intressant!

Jag ska ju snart investera i nytt kort, och suttit o väntat på denna recension ett par veckor.
Jag är verkligen inte high på detta, så det blir uppenbarligt dumma frågor

1. Prestandatestet i BF3 imponerade ju inte så fruktanvärt mkt, hur kommer det löpa på i BF4? (det är trots allt absolut största anledningen till att jag uppgraderar)
2. Kommer min rigg (signaturen) fixa det? tänkte på mitt nätagg, kompabilitet osv.
3. Det var mååånga år sen jag hade ett AMD GPU (kanske tillomed aldrig haft det haha) men är det ngn tillverkare man ska hålla ett xtra öga på när det gäller AMD-kort? ngn som brukar göra det lilla xtra?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av _SpaxX_:

Jag måste säga att jag är lite besviken på 290X.
Till och med GTX690 och 7990 blåser om vid ett flertal tillfällen, och det med det grövsta. Är inte dom en generation äldre?

Är det någon som kan svara på varför det är så? Visst 7990 har dubbla gpuer men dock ett singelkort. Så toppkort vill jag ju inte säga att det är =P

Men du, "dubbla gpuer" säger ju allt. Bara för att de krämat ihop allt på ett kretskort så betyder det inte att du kan se på det som ett singelkort. Det beter sig som två kort i alla andra avseenden.

Tyvärr så kan man inte vänta sig fördubblad prestanda varje generation.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
99:e percentilen

Bra artikel, Emil! Kul att se att AMD lyckats med 290X. Tråkigt att de inte kan göra en bra referenskylare, men det finns ju eftermarknad.

Måste dock inflika en sak, som blev extra tydlig i en sådan här artikel med många bildspel: Knapparna för att gå framåt och bakåt i bildspelen <edit>(och, ännu viktigare, för att bläddra i kommentarstrådar)</edit> är på tok för små för touchskärm (läs surfplatta; smartphone är ännu värre). Det är nästan omöjligt att träffa dem utan att zooma in överdrivet mycket, i synnerhet då de ligger precis under en klickbar bild. Snälla, gör dem större, så att man kan trycka på dem.

EDIT: Detta gäller även på desktop. Knapparna är helt enkelt för små för att det ska vara lätt att klicka på dem (och det blir än värre för oss som använder tillägg som Vimium – de små textetiketter som poppar upp på alla klickbara element överlappar varandra så att man inte kan se vad det står på dem).

Jag gjorde ett snabbt förslag på hur man skulle kunna göra istället:

Den som vill prova kan lägga följande kod i sitt user stylesheet (guider: Chrome, Firefox, Opera, Safari):

.list_control .pages a, .list_control .pages span.current { padding: 8px 12px !important; box-sizing: border-box !important; height: 32px !important; text-align: center !important; } .list_control .pages a.prev, .list_control .pages a.next { padding: 8px 12px !important; box-sizing: border-box !important; height: 32px !important; width: 32px !important; margin: 0 !important; display: inline-block !important; background: none !important; font-size: 20px !important; padding: 3px 0 !important; } .list_control .pages a.prev:hover, .list_control .pages a.next:hover { background-color: #1f5994 !important; } .list_control .pages a.prev::before { content: '◀' !important; } .list_control .pages a.next::before { content: '▶' !important; } .control.bottom .nav.next, .control.bottom .nav.prev { box-sizing: border-box !important; width: 32px !important; height: 32px !important; font-size: 20px !important; text-align: center !important; padding: 0 !important; } .control.bottom li.info { box-sizing: border-box !important; height: 32px !important; padding: 7px 2px !important; }

Dold text

OBS! Det är möjligt att dessa stilregler påverkar andra sajter än bara SweClockers.

Jag tycker att det blev lättare att surfa på SweClockers med de här ändringarna. Men på min iPad är jag fast i Apples bojor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Det är ju dubbla gpuer på de korten. De ska du sätta mot 290x CF

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skrev ju det att det var dubbla GPUer på ett kort? och borde ju ses som ett ..

Ska man köra CF så Lär ju GTX 690 SLI dansa om ändå . .

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi