Låsa upp Galaxy S3 gratis? Brådskande!!

Permalänk
Medlem

Låsa upp Galaxy S3 gratis? Brådskande!!

Hej alla!

Jag vet att jag borde börja med att söka, har googlat en del, men det kommer upp gamla trådar med gamla guider och koder som inte funkar längre, och jag reser bort imorgon och måste kunna använda mobilen (tänkte inte ens på att mobilen kan vara låst). Jag har en Galaxy S3, 4.3

1. Finns det något sätt att kontrollera status? (Har satt in ett Telia sim-kort), men kan inte numret, så kan inte ringa och kolla.
2. Eller bara ett snabbt och gratis sätt att låsa upp? Att roota är OK.

Stort tack på förhand! Och igen, jag vet att det finns massor med trådar om detta överallt och att Google is my friend, men nu har jag bara inte tid. Tack till alla som hjälper.

Permalänk
Medlem

Kul att du frågar, jag är precis rätt snubbe för din fråga för låste själv upp min i förrgår

Till o börja med, Roota telefonen, om du inte vet hur så gå in på swedroid.se så finns det mängder av enkla guider för just SIII.

Att roota är den "svåra/jobbiga" biten, som inte ens är svårt. För att låsa upp telefonen är ännu enklare. Du laddar bara ner appen "GalaxySim" från Googleplay.
När du har appen på telefonen så går du bara in på den en gång och så är din telefon upplåst för alla operatörer. När du gått in i appen så låser den automatiskt upp telefonen, du behöver inte göra något mer. Det kommer även stå "unlocked" det första som syns i appen, + olika serienummer o allt vad det kan va.

Enklare än så kan det inte bli.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Grymt bra, stort tack ska du ha. Hittade appen, men visste inte om det fortfarande funkade eller om det hade "gått ut". Dock har jag läst att Galaxy S3 4G från Tele2 kan vara upplåsta, om inte så, kan man be de att skicka en kod (gratis), vet dock inte om det stämmer. Källa: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=86358

Finns det inget sätt att kolla status?

Edit: Körde på root, men efter uppdateringen till 4.3 är den borta. Men om mobilen redan inte är olåst så kan jag roota igen.

Permalänk
Medlem

När du stoppar i Teliakortet, kommer det upp någonting om att stoppa i rätt simkort när du startar telefonen och kommer till framsidan? Annars är det mycket möjligt att den redan är upplåst om den nu tillhörde Tele2.

Det där med fri aktiveringskod från Tele2 tänker jag inte uttala mig om, vet inget om det. Skulle dock tycka det var märkligt om dom skickade ut koder om deras telefoner inte är operatörslåsta.

Om du fortfarande är tveksam så skulle jag roota den och köra GalaxySim så kan du va helt 100 på att den är obunden, det är snabbaste sättet, klart på 5min.

Permalänk
Medlem

Det händer ingenting, frågar inte för pin heller då sim-kortet inte har pin-kod. Jag får även H+ och 3G, men kan inte gå in på nån sida då kortet aldrig har varit laddad och därmed inga pengar på mobilen. Ska ringa Tele2 imorgon bitti och fråga, annars rootar jag och kör appen direkt. Stort tack igen och en fortsatt god natt.

Permalänk
Medlem

Kollade med Tele2 idag och de sa att "den telefonen har vi inte sålt operatörslåst" och ska därmed vara olåst. Hoppas det hjälper andra.

Permalänk

det var ett tag sen Tele2 sålde telefoner med operatörslåsning, de har till och med gått runt apple och säljer iphones utan operatörslås nu mera

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Om du stoppar i simkortet (Telia kortet om du misstänker att den är låst till tele2 och vise versa) i telefonen och du får nät dvs 3g, edge, etc. så är den inte låst till någon operatör.

Permalänk
Medlem

*#7465625#
(*#simlock#)

alla ska stå på [off]

Permalänk
Medlem

Kan bara bekräfta att Samsung Galaxy S3 med Tele2 INTE är operatörslåst, tack alla för hjälpen

Permalänk

Hej hej. Jag har rootat min samsung galaxy s3 i9300 4.3.

Skiten är låst till 3 och testade låsa upp med galaxsim unlock. Men dom hade änu ingen lösning på det problemet. Nån som vet något annat som funkar??

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dellxps600:

Hej hej. Jag har rootat min samsung galaxy s3 i9300 4.3.

Skiten är låst till 3 och testade låsa upp med galaxsim unlock. Men dom hade änu ingen lösning på det problemet. Nån som vet något annat som funkar??

Sitter i precis samma sits. Läste att snubben som gjort Galaxsim unlock jobbar på att fixa det, tydligen något med krypteringen som var knasigt.
Vi får vänta och hoppas verkar det som!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Någon som vet hur man sim unlocker S3 android 4.3???

Permalänk

S3 sim unlock

Hejsan! måste jag roota min mobil? har laddat hem appen galaxy sim, men den funkar ju inte på min S3, finns de något annat sätt att låsa upp den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martindenmark:

Hejsan! måste jag roota min mobil? har laddat hem appen galaxy sim, men den funkar ju inte på min S3, finns de något annat sätt att låsa upp den?

Svårt att läsa detta?
"Easy to use:
• Be sure your rom is rooted (tutorial links included for major devices)(you can unroot once unlocked)
• Click on "unlock" button
• Reboot"

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Svårt att läsa detta?
"Easy to use:
• Be sure your rom is rooted (tutorial links included for major devices)(you can unroot once unlocked)
• Click on "unlock" button
• Reboot"

Finns det något verktyg som funkar på nya efs partitionen?