Dålig ljudkvalitet med USB headset

Permalänk
Medlem

Dålig ljudkvalitet med USB headset

Halloj!

Har sedan en tid tillbaka haft problem med mitt USB headset (Logitech G930). Har av någon outgrundlig anledning nu mer extremt dålig kvalitet i ljudet. Hörlurarna i sig är det inget fel på, funkar bra på min windows/gaming dator! Ljudet kan jag närmast beskriva som en mp3 fil med riktigt låg bitrate. Undantaget är skype, som verkar låta precis som tidigare.

Hörlurar via 3,5mm funkar bra. Även mitt DJ kontroller (Traktor S2) som också ansluts via USB funkar bra.

Datorn jag använder är en Macbook Air 13,3" från late 2012. Kör OSX 10.9.

Några ideér?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

USB hörlurar brukar behöva någon sorts drivrutin/programvara installerad på datorn för att fungera som de ska. Är det installerat på din Mac dator?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Halloj!

Har sedan en tid tillbaka haft problem med mitt USB headset (Logitech G930). Har av någon outgrundlig anledning nu mer extremt dålig kvalitet i ljudet. Hörlurarna i sig är det inget fel på, funkar bra på min windows/gaming dator! Ljudet kan jag närmast beskriva som en mp3 fil med riktigt låg bitrate. Undantaget är skype, som verkar låta precis som tidigare.

Hörlurar via 3,5mm funkar bra. Även mitt DJ kontroller (Traktor S2) som också ansluts via USB funkar bra.

Datorn jag använder är en Macbook Air 13,3" från late 2012. Kör OSX 10.9.

Några ideér?

Har du tryckt på surround ljud knappen på headsettet?

Den ska vara neråt som det är på bilden, inte uppåt.

Sen måste du ha logitechs software till headsetet, gärna en av de första versionerna av mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

USB hörlurar brukar behöva någon sorts drivrutin/programvara installerad på datorn för att fungera som de ska. Är det installerat på din Mac dator?

Skrivet av DeadlyShockwave:

Har du tryckt på surround ljud knappen på headsettet?

http://www.logitech.com/assets/32803/g930-surround-onjpg.jpg

Den ska vara neråt som det är på bilden, inte uppåt.

Sen måste du ha logitechs software till headsetet, gärna en av de första versionerna av mjukvaran.

Har testat i båda lägen, med omstart av headsetet imellan, utan resultat.

Vart hittar jag äldre versioner av mjukvaran?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD