Skärmar stannar inte kvar som jag arrangerar dom

Permalänk
Medlem

Skärmar stannar inte kvar som jag arrangerar dom

Har haft detta problem ett tag nu, ärligt talat så tror jag att det är VLC som ställt till det. (Vafan har hänt med dom nyare versionerna utav det igentligen?)

Men iaf, jag arrangerar mina skärmar som jag vill ha dom.
Då funkar det ett par sekunder sen flimmrar det till och så hamnar skärmarna på fel ställe igen?

Bytte drivare senast igår och hoppades att det skulle försvinna då, jag provar ändra dom i både Catalyst och Windows. Ingen skillnad.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Vilka portar har skärmarna och grafikkortet?
Hur är de kopplade?

Om det är något i Windows så måste man först avinstallera det man misstänker och ta bort de mappar som blir kvar. Annars bli orsaken kvar i nån mapp om man direkt uppdaterar/installerar ovanpå nuvarande. Det stora problemet är att få bort allt det gamla. I värsta fall får man ta bort och installera om hela Windows osv.

Testa andra program som tex mpc (media player classic) om det blir samma fel.

Men det är oklart när du får felet. Förstår inte sambandet du ser med vlc.
Har du vlc igång när du ändrar skärmarna eftersom det bara går några sekunder?
Blir det fortfarande fel om vlc är avstängd eller avinstallerad?

Permalänk
Medlem

Dont drink and type, people. Då slutar det lika osammanhängande som denna post
Men medans någon liks försöker hjälpa mej ska jag försöka förklara det hela seriöst.

Som sagt, jag arrangerar skärmarna som jag vill ha dom, båda är kopplade via HDMI och exakt samma setup har funkar perfekt i flera månader fram tills nyligen.

Jag misstänker att problemet uppstod när jag en dag använde VLC för att spela Youtubevideos (Bara drog över länken till mediaspelaren) Jag misstänker att det var VLC pga att hur programmet uppförde sej då jag gjorde det. Det ser nästan identiskt ut som när det "flimmrar till" numera.

Men ärligt talat hade jag glömt bort det och ska kolla på det igen med klara ögon när jag kommer hem

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Väcker liv i tråden igen

Felet låg tydligen i AMD's Hydra-vision, stängde jag av det så funkar det.
Kanske något problem att komma överrens med TV-apparater som sekundär skärm?

Vem vet,

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90