Bra speldator på 10K. Funkar det här?

Permalänk
Medlem

Bra speldator på 10K. Funkar det här?

Jag tänker köpa en nya speldator och första tänkte jag köpa dom här delarna men jag ville gå ner lite i pris så jag hittade ett uppgraderingspaket på webhallen som faktiskt är billigare jämfört om man skulle köpa alla delarna separat.

Så nu funderar jag på att köpa det här istället. Det ser ut att vara bra saker men det jag är lite osäker på är grafikkortet. Är det ett bra grafikkort eller borde man satsa på något annat för att den är ca 8 månader gammal och det känns som att den skulle halka efter redan på direkten.

Anledningen till varför jag inte har valt någon HDD/SSD är för att jag kommer använda dom som jag redan har.

Vad har ni för råd?

Permalänk
Medlem

Det är ett väldigt bra grafikkort som fortfarande tillhör toppen. Sweclockers har recenserat kortet här: http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7...

Personligen skulle jag dock se åt AMD-hållet då de är mer prisvärda. Ett R9 290 med en bra kylare, t ex Sapphire Radeon R9 290 Tri-X, ger goda möjligheter till överklockning och kommer prestera bättre än ett GTX780 för en billigare peng.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle inte välja ett budget agg till ett sånt bygge, det sista du vill är att det går söner och tar med sig resten av dina nya fina delar!

Så lägg någon hundring till på nätagget är mitt tips

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Skulle inte välja ett budget agg till ett sånt bygge, det sista du vill är att det går söner och tar med sig resten av dina nya fina delar!

Så lägg någon hundring till på nätagget är mitt tips

Skickades från m.sweclockers.com

This.

600W räcker utmärkt, men lägg på någon hundring för att få det bra, ta ett som är guldcertifierat som inte är från corsair i denna prisklassen.

Både 780 och 290x är extremt starka kort, vilket du än väljer blir du nöjd - 290x har dock övertaget i BF4 och snart vissa andra spel tack vare mantle, 780 är också lite långsammare generellt, men vad du än väljer så kommer du inte märka av någon prestandaförlust, då båda ger dig mer än du kan använda!

8GB ram och ett 280x räcker egentligen för spelande, inte mycket mening att lägga så mycket pengar på det.
Om du vill ha ett bättre grafikkort än det som finns 290 Tri-X ute för 3600 kr, liknande prestanda som ett 290x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Skulle inte välja ett budget agg till ett sånt bygge, det sista du vill är att det går söner och tar med sig resten av dina nya fina delar!

Så lägg någon hundring till på nätagget är mitt tips

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan verkligen ingenting om nätagg så jag tog bara den som var "Mest sålda" på webhallens sida. Så tack för tipset.

Skrivet av Tyiriel:

8GB ram och ett 280x räcker egentligen för spelande, inte mycket mening att lägga så mycket pengar på det.
Om du vill ha ett bättre grafikkort än det som finns 290 Tri-X ute för 3600 kr, liknande prestanda som ett 290x.

Så det räcker alltså med 8gb i minnen. Det var något som jag också var lite osäker på men jag tänkte att jag kunde köra på 16. Då skulle jag kunna sänka kostnaden utan att tappa prestanda.

EDIT: Jag lyssnade på vad ni sa så jag har ändrat lite.
www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=176506q1,126087q1,157920q1,176530q1,190336q1,174559q1

Just nu blir den ca 200kr dyrare men jag såg att komplett tar 300kr mindre för GPU'n så köper jag den där så blir det lite billigare. Vad tycker ni nu? Ser det här bättre ut?