Permalänk
Melding Plague

Lian Li PC-V358

En kubisk form med klassiskt utseende är Lian Lis recept för PC-V358, som med plats för både vattenkylning och högpresterande komponenter ska stå till grund för påkostade byggen i formfaktorn Micro ATX. Nu hittar datorlådan till SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mumma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Stilren!

Permalänk
Medlem

Lian Li gör så sjukt fula chassin.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Underbart med Lian-Li recension! Alla pratar om att de är så bra men svårt och hitta bra recensioner om dem.

Visa signatur

En jävel på att låtsas vara upptagen.

Permalänk
Medlem

Mycket proffsigt som vanligt Jonas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk

Nackdelarna var väl poängterade, men jag ställer mig lite frågande till varför red drar ner betyget pga att det är ont om plats för luftkylare, då den lilla storleken verkar vara det som prioriterade med detta chassit. I annat fall hade dom ju fått öka storleken, och det vill man ju inte.

Vattenkylning verkar vara uppmuntrat, något jag gärna ser mer av c:

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Mja.. för mkt som är designat fel för min smak. Hoppas innerligt på att fractal släpper ett kub chassi.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Nackdelarna var väl poängterade, men jag ställer mig lite frågande till varför red drar ner betyget pga att det är ont om plats för luftkylare, då den lilla storleken verkar vara det som prioriterade med detta chassit. I annat fall hade dom ju fått öka storleken, och det vill man ju inte.

Vattenkylning verkar vara uppmuntrat, något jag gärna ser mer av c:

Jonas gillade inte prioriteringen av utrymmet. Massor med ventilation över diskar och nätagg (3st) men ingen bra möjlighet för fläktmontering på "övervåningen"

Edit:
Ser ut som om de designat med NAS i baktanken. 6 välventilerade diskplatser i 3.5" och då finns ju andra mycket bra alternativ i klassen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Har själv ett Lian Li chassi och är väldigt nöjd. Samtidigt som Lian Li bitvis är geniala som att ha den här "motorhuvskonstruktionen," undrar jag varför de envisas med att spruta ut nya modeller som nästan alla har en eller två saker som är uppenbart feltänkta, som kylningskonceptet, och filtrena i det här chassit. Istället för att ta feedback och rätta upp små felaktigheter tar de fram nya modeller. I mitt chassi som trots att det är ett miditower rymmer HTPX kort, och luftkyler väldigt bra, och möttes av väldigt positiva recensioner, är det trångt bakom moderkortsplåten, precis för lite utrymme för att dra kablar. Det är inget problem för mig, men jag tror att många backar när de ser det. Det hade räckt med att ta fram en modell som var en eller två centimeter bredare. För nylanserade PC-Q33 visade Lian-Li upp ett demochassi i höstas. Feedback var - sätt in dammfilter. Men icke. Det är nästan så att jag tror att produktuvecklarna är kontrakterade per modell, ungefär som författare i USA får betalt per skriven sida. Om de tog fram ett riktigt felfritt chassi så skulle de inte anlitas för nya modeller.

Permalänk
Medlem

Angående fläktfiltret i fram så går det säkert utmärkt bra att dammsuga dem utifrån chassiet.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Fint. Jag kollar genom min ipad och det ser ut som 240p utan att det går att ändra.

Permalänk

Alltså Jonas dina chassirecensioner... Du är toffeln till min fot och derivatan till min funktion. Du är den finska mannen i min sauma. Du är sleeven på mina kablar, slangen runt mitt vatten och pumpen i mitt liv, som varje dag får mitt vatten att åter cirkulera i systemet. Du är modermodemet i min hårddisk. Själva hjärtat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Har själv ett Lian Li chassi och är väldigt nöjd. Samtidigt som Lian Li bitvis är geniala som att ha den här "motorhuvskonstruktionen," undrar jag varför de envisas med att spruta ut nya modeller som nästan alla har en eller två saker som är uppenbart feltänkta, som kylningskonceptet, och filtrena i det här chassit. Istället för att ta feedback och rätta upp små felaktigheter tar de fram nya modeller. I mitt chassi som trots att det är ett miditower rymmer HTPX kort, och luftkyler väldigt bra, och möttes av väldigt positiva recensioner, är det trångt bakom moderkortsplåten, precis för lite utrymme för att dra kablar. Det är inget problem för mig, men jag tror att många backar när de ser det. Det hade räckt med att ta fram en modell som var en eller två centimeter bredare. För nylanserade PC-Q33 visade Lian-Li upp ett demochassi i höstas. Feedback var - sätt in dammfilter. Men icke. Det är nästan så att jag tror att produktuvecklarna är kontrakterade per modell, ungefär som författare i USA får betalt per skriven sida. Om de tog fram ett riktigt felfritt chassi så skulle de inte anlitas för nya modeller.

Jag känner likadant, deras chassin är otroligt snygga men inte 100% funktionella känns det som. Svåråtkomliga fläktfilter, ont om plats bakom modetkortsplåten gör kabeldragning etc. Såna småsaker som gör att i alla fall jag väljer bort Lian Li vid fulltower chassin.
Hade dock en av föregångarna till detta chassi, PC-V351 som var riktig grymt, separat plats för nätaggregatet, bra hdvaggor etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lian Li gör riktigt snygga chassin, synd bara att de gör så konstiga lösningar.. Det är likadant på mitt lian li fylltower chassi, det finns fläktfilter men det sitter innanför fronten så för att rengöra det måste hela fronten plockas bort och för att göra det så måste man lossa toppen.

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undra:

Underbart med Lian-Li recension! Alla pratar om att de är så bra men svårt och hitta bra recensioner om dem.

Sant, man hör att Lian Li är så jävla bra hit och dit, men finns nästan inga bra recensioner och deras chassin är de sämre jag sett i jämförelse med andra märken.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

En av grejerna som jag gillar mest med Sweclockers recensioner är hur de faktiskt lyfter fram det negativa tillsammans med det positiva på ett neutralt sätt. Det ger ett väldigt seriöst intryck som lämnar beslutsfattandet åt konsumenterna.
Det är inte allt för många YouTube:are som ger så ärliga recensioner som Sweclockers men en annan jag vet är kanadensiska HardwareCanucks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undra:

Underbart med Lian-Li recension! Alla pratar om att de är så bra men svårt och hitta bra recensioner om dem.

Personligen tycker jag inte de är så speciella nu för tiden. Det var annat för runt 10 år sedan då de knappt hade chassin för under 3000kr

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Inaktiv

Kan inte rekommendera Lian Li till någon. Snygga chassin men samtidigt väldigt stora problem. De gör helt enkelt inte bra produkter.

Det slutade med att jag var tvungen att byta ut mitt chassi från Lian Li. Så dåligt var det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Sant, man hör att Lian Li är så jävla bra hit och dit, men finns nästan inga bra recensioner och deras chassin är de sämre jag sett i jämförelse med andra märken.

Det beror mycket på. Precis som den här recensionen poängterar har Lian Li-chassin i regel ett par riktigt smarta designlösningar men dras ofta samtidigt med några ganska dumma saker också. Om man dock inte påverkas av de dumma sakerna och hjälps av de smarta designlösningarna så ser man såklart chassit som mycket bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Sparka han som designade detta, helt ärligt...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Ja varför prioriterar man slotin dvd istället för 2 120mm fläktar i övre delen är en gåta för mig. Sen 6st 3,5 tums hdd, ja det är bara korkat.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Lian Li gör så sjukt fula chassin.

Subjektiv bedömning.
Kan säga att de flesta föredrar ett sådant LianLi före t.ex ett InWin Mana 136 i typisk tonårsdesign..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Sparka han som designade detta, helt ärligt...

Designen utvändigt har jag inget emot, riktigt snyggt. Däremot är ju insidan långt ifrån perfekt, gillar dock motorhuven skarpt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hehe, ännu ett exempel på när Lian Li försöker sig på något "eget" och så ser resultatet fördjävligt ut. Extremt fult, enligt min mening.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigRedMachine:

Subjektiv bedömning.
Kan säga att de flesta föredrar ett sådant LianLi före t.ex ett InWin Mana 136 i typisk tonårsdesign..

Det fanns plats för grejer jag ville ha i och tyckte att det var ett bra pris och det var funktionellt. Tyvärr har jag inte råd att köpa ett Silenciochassi vilket jag är sugen på och även tycker är sjukt snyggt så sluta kasta skit.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

En del fantastiska nyskapande funktioner som borde vara standard överallt framöver kombinerat med missar och funktioner som var dåligt på chassin för 10 år sedan.
Lite typiskt Lian-Li med andra ord.

Skrivet av Bluestreakfus:

Nackdelarna var väl poängterade, men jag ställer mig lite frågande till varför red drar ner betyget pga att det är ont om plats för luftkylare, då den lilla storleken verkar vara det som prioriterade med detta chassit. I annat fall hade dom ju fått öka storleken, och det vill man ju inte.

Vattenkylning verkar vara uppmuntrat, något jag gärna ser mer av c:

Som andra har kommenterat och som Jonas säger i sin recension, varför prioritera utrymmet till fler hårddiskar?

Skrivet av kufra:

Jonas gillade inte prioriteringen av utrymmet. Massor med ventilation över diskar och nätagg (3st) men ingen bra möjlighet för fläktmontering på "övervåningen"

Edit: Ser ut som om de designat med NAS i baktanken. 6 välventilerade diskplatser i 3.5" och då finns ju andra mycket bra alternativ i klassen

Om man nu valt design med NAS i åtanke, varför ha så mycket utrymme till kraftfulla grafikkort och SLI/Crossfire? Då blir det helt feldimensionerat åt andra hållet imo.

Och dessutom, om man nu ska ha 6st hårddiskar så blir det ju helt otroligt trångt att dra alla SATA-kablar genom det där hålet som den ena buren blockerar.

Dessutom, över 1300 kronor för ett NAS-chassi med dåliga funktioner och få lagringsplatser?

Du får in lika många 3.5" diskar och fler 2.5" i ett Bitfenix prodigy chassi som kostar hälften t.ex.
Fractal Design Node 304 är ett annat alternativ. Nu är båda dom mini-ITX iofs, men, om det ändå är NAS man ska ha, varför välja mATX om det är viktigt med storlek?

Tycker man det är snyggt och känner att man kan anpassa sitt bygge så att det inte blir lidande av nackdelarna och inte bryr sig om prisvärdhet så är det ett kvalitativt chassi med många positiva sidor. Så jag vill inte tokdissa chassit.
Men jag förstår verkligen inte prioriteringarna eller valen man har gjort vid designen.

Permalänk
Inaktiv

Nej usch! Jag är så sjukt trött på att alla tillverkare bara spottar ut nya chassin utan vidare smak eller baktanke. När ska man någonsin få se ett vettigt chassi som faktiskt är någolunda stilrent på riktigt och inte bara "borstad aluminium". Jävla B grejer.

Permalänk
Medlem

bra recension! Chassit var ju dock kalasdåligt för gamers..

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv

Aldrig att jag kommer äga ett Lian Li chassi igen för maken till sämre kvalitet för man leta efter. Ägde ett Lian Li PC-A71 och hela lådan sattes i vibration trots att man körde fläktarna i lågspänning. Det var inte heller tätt mellan plåtarna det vill säga en hel del skavanker. Kablarna till framplåten var alldeles för korta på gränsen till löjligt. Ja hela insidan av lådan var av billig kvalitet och det skramlandes en hel del.

Lian Li är inte på något sätt enligt mig likställt med kvalitet trots att de har en del smarta funktioner som Jonas här framförde.

Äger nu ett Antec Solo II och det enda negativa är utrymmet, hål för dragning av kablar och att man måste skruva upp sidoplåten för att öppna framplåten men allt annat är av mycket hög kvalitet.