Fråga om Krypterings prog.

Permalänk
Medlem

Fråga om Krypterings prog.

Det är nu som så att jag behöver kryptera ett gäng datorer, som innehåller företags känslig kod.
Min första tanke var TrueCrypt för det är något jag använder själv både hemma och på jobbet för servers osv.

Men kravet som jag fått är att det skall vara hyffsat smidigt att administrera, så som "doh jag har glömt mitt lösenord igen" så skall HelpDesk (jobbar inte där) kunna reset:a det smidigt eller hyffsat smidigt.

tanken är att C:\ / system partitionen skall krypteras så innan Win8 bootar upp så får man skriva in sitt krypt-psw. sen sin AD inlogning när Win8 bootat upp klart.

så jag undrar, finns det någon med erfarenheter och kunskap om detta hur detta kan lösas på ett rätt smidigt sätt, bolaget är litet, mindre än 50 personer jag jobbar på idag.

Med Vänliga Hälsningar
WDac

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Tips till andra som letar liknade lösning som mig.

http://www.sophos.com/en-us/products/safeguard-encryption.asp...
Det är till för kontorets LapTop/DeskTop användare, SOPHOS har även lösningar för Nätverk, servers osv.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.