radeon r7 265 crossfire? geforce gtx750 ti sli?

Permalänk
Medlem

radeon r7 265 crossfire? geforce gtx750 ti sli?

Hej

Jag skapar tråden på övrigt eftersom det handlar om både Geforce och Radeon.

Såg på Prisjakt att ett Gigabyte Geforce gtx750 ti kort är det enda gtx750 ti kortet som har sli. På andra sidor verkar vissa säga ja andra nej. Jag kan inte hitta varken ja eller nej på Gigabytes hemsida.

Radeon R7 265 har ju inte kommit upp på prisjakt ännu (vad jag sett) vet någon om det kommer med crossfire?

Jag skall dumpa mina två xfx 5770, och tittar på ersättare.

Tack
Johan

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jsundb02:

Hej

Jag skapar tråden på övrigt eftersom det handlar om både Geforce och Radeon.

Såg på Prisjakt att ett Gigabyte Geforce gtx750 ti kort är det enda gtx750 ti kortet som har sli. På andra sidor verkar vissa säga ja andra nej. Jag kan inte hitta varken ja eller nej på Gigabytes hemsida.

Radeon R7 265 har ju inte kommit upp på prisjakt ännu (vad jag sett) vet någon om det kommer med crossfire?

Jag skall dumpa mina två xfx 5770, och tittar på ersättare.

Tack
Johan

Grafikkortet stödjer inte SLI officiellt av Nvidia så även om Gigabyte skulle ha ett SLI-finger så skulle det stöka med drivrutinerna. Troligen är det fel info på prisjakt bara.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ok. Jag misstänkte det. Vet du något om 265:an då? Har den crossfire?

Permalänk

Varför vill du köra med 2 low end kort? Köp ett bra kort och då slipper du allt trubbel som CF eller SLI kan komma med!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se på denna bild har detta kort en crossfirekontakt.
http://rog.asus.com/302432014/gaming-graphics-cards-2/asus-an...

Permalänk
Skrivet av jsundb02:

Hej

Jag skapar tråden på övrigt eftersom det handlar om både Geforce och Radeon.

Såg på Prisjakt att ett Gigabyte Geforce gtx750 ti kort är det enda gtx750 ti kortet som har sli. På andra sidor verkar vissa säga ja andra nej. Jag kan inte hitta varken ja eller nej på Gigabytes hemsida.

Radeon R7 265 har ju inte kommit upp på prisjakt ännu (vad jag sett) vet någon om det kommer med crossfire?

Jag skall dumpa mina två xfx 5770, och tittar på ersättare.

Tack
Johan

Eftersom r7 265 är gamla hd 7850 så borde cf stödjas
Googla fram test på 7850 cf så ser du ungefär hur de presterar

Skulle dock inte rekommendera cf, speciellt inte med low/medium end kort
Bruk vara mer problem med dem än med high-end i multigpu lösningar, sen är cf (eller sli) inte så bra
läs swecs åsikt om det
http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

Finns många olika problem
och inget som rekommenderas ifall man inte har tid eller lust att fixa med det om något skulle krångla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Varför vill du köra med 2 low end kort? Köp ett bra kort och då slipper du allt trubbel som CF eller SLI kan komma med!

Dom är båda mycket energieffektiva = lite värme = tysta. Jag tänkte ha dom i ett silverstone SG10 = trångt. Jag vill köpa ett nu och uppgradera med ett till senare.

Permalänk
Medlem

2x265 blir förmodligen mer högljutt än 1x280x alternativ 1x770 speciellt i ett litet chassi med sämre luftflöde.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB