Permalänk

Bästa Chassit 2014

Tjenare! Hade gärna velat veta vilket chassi ni tycker är bäst, skriv i tråden, rösta på vilket märke du gillar mest och skriv varför du tycker om chassit och om det finns någon speciell pro/con med chassit, t.ex nåt du tycker borde ändras

Själv väljer jag nog Fractal Design Define R2 XL! Valde detta eftersom det är ett grymt chassi då jag älskar fulltowers och tycker om kvalitén på Fractal Designs chassin! Har inga pros/cons just nu

Permalänk

Förstår inte riktigt varför alla prisar Fractal Design, speciellt R4an. Har själv en sådan och är inte jättenöjd med kvalitén, får inte fast I/O-plåten på baksidan och "fötterna" faller av - vilket är lite synd då det både är en snygg och tyst låda. Och då är jag en sådan som är väldigt försiktig med min dator. Kan vara en dålig "batch", men hade förväntat mig lite mer.

Hade inte dessa problem funnits hade jag faktiskt röstat på den, lådan är delvis modulär(hårddiskburen) och insidan rymlig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Jupiter IV:

Förstår inte riktigt varför alla prisar Fractal Design, speciellt R4an. Har själv en sådan och är inte jättenöjd med kvalitén, får inte fast I/O-plåten på baksidan och "fötterna" faller av - vilket är lite synd då det både är en snygg och tyst låda. Och då är jag en sådan som är väldigt försiktig med min dator.

Jag fastnade mest på den stilrena designen + att den är väldigt bra när det gäller att vara tyst Men är dock osäker om jag ska avbeställa r2an och ta en r4 ist

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kan jag inte riktigt utnämna något bästa eventuellt kanske det minst sämsta..

Då faller nog valet på NCASE M1, riktigt roligt litet chassi!

Det mest intressanta är i mina ögon EVGA hadron, det har lite problem med diverse aspekter t.ex. olika passform och det mesta sitter antingen fast med popnitar eller skruv, fläkten från nätagget är ganska irriterande i mina känsliga öron men det är en riktigt fräck maskin och kvalitén på materialet är enastående.

Jag hoppas att under 2014 så är det fler tillverkare som får upp ögonen för att göra ordentligt små chassin men som ändå behåller samma kvalité som dom större, jag har inget emot chassin som Prodigy men har man inte tryckt in custom vattenkylning eller fyllt alla hårddiskburar så är det för stort i min smak, dessutom är det relativt låg kvalitétskänsla i det:)

Jag förstår att många kommer att säga Fractal men snälla, utifall att ni skriver då t.ex. R4:an, säg vad ni jämför med, om det är erat första och enda chassi så skriv det. I vissa fall är faktiskt Fractal mer överskattat än Inet....

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Jupiter IV:

Förstår inte riktigt varför alla prisar Fractal Design, speciellt R4an. Har själv en sådan och är inte jättenöjd med kvalitén, får inte fast I/O-plåten på baksidan och "fötterna" faller av - vilket är lite synd då det både är en snygg och tyst låda. Och då är jag en sådan som är väldigt försiktig med min dator.

Kan vara en dålig "batch", men hade förväntat mig lite mer.

Tror det var R4an som hade en eller två riktigt dåliga batchar med fel dimensioner och allt möjligt.

Min R3 är en trofast tjänare och fantastisk och snygg överallt än! Och då har endå kattafan vält skiten några gånger.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag röstar också på Fractal Design XL R2, det var riktigt nice att bygga i det. Jag gillar att att det är mycket svart och lite lite vitt,
det känns jävligt fräscht på något sätt.

Skrivet av chickendealer:

Tjenare! Vill gärna höra vilket chassi ni tycker har varit bäst nu i 2013/2014! Vill gärna också höra lite pros/cons med dem och varför just ni tycker det är bäst!

Själv väljer jag nog Fractal Design Define R2 XL! Valde detta eftersom det är ett grymt chassi då jag älskar fulltowers och tycker om kvalitén på Fractal Designs chassin! Har inga pros/cons då jag inte har fått det hem ännu

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

Corsair 230T var faktiskt ovanligt läckert. Corsair 760T såg inte heller så dumt ut.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av GFriberg:

Jag röstar också på Fractal Design XL R2, det var riktigt nice att bygga i det. Jag gillar att att det är mycket svart och lite lite vitt,
det känns jävligt fräscht på något sätt.

Tycker du att det var för stort? Sitter ju fortfarande och väntar och kan ju avbeställa/skicka tillbaka och köpa R4

Permalänk
Medlem

Corsair obsidian 900d gillar jag skarpt. Har dock kört Fractal design Arc tidigare och vart hyffsat nöjd med det också.
Men 900d.... Du milde vilket as till chassi...
Just freakin Love it.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Tycker du att det var för stort? Sitter ju fortfarande och väntar och kan ju avbeställa/skicka tillbaka och köpa R4

Jag hade första revisionen av XL ett tag, tyst och kallt, underbart att bygga i, men tungt som fan. Därför skaffade jag mig ett Lian Li A05. Vikten sjönk med två tredjedelar

Nu när man inte längre bär runt på datorn har jag blivit riktigt sugen på ett XL R2. Det blir nog ett sådant vid nästa lägenhetsbyte. Jag tycker inte du har gjort fel val alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSGS:

Corsair obsidian 900d gillar jag skarpt. Har dock kört Fractal design Arc tidigare och vart hyffsat nöjd med det också.
Men 900d.... Du milde vilket as till chassi...
Just freakin Love it.

Ja, man blir ju ganska partisk i frågan men även jag är extremt nöjd med mitt.
Jag hadde innan ett Lian Li pc d8000 som var ett stort as även det.
Stora skillnaden var att det kanske var det sämsta chassit någonsin för vattenkylning, så mycket plats och så dåligt planerat är nästan imponerande.

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Skrivet av FlummbulleN:

Jag hade första revisionen av XL ett tag, tyst och kallt, underbart att bygga i, men tungt som fan. Därför skaffade jag mig ett Lian Li A05. Vikten sjönk med två tredjedelar

Nu när man inte längre bär runt på datorn har jag blivit riktigt sugen på ett XL R2. Det blir nog ett sådant vid nästa lägenhetsbyte. Jag tycker inte du har gjort fel val alls

Bra Kommer nog få mitt chassi imorrn så kan nog uppdatera då! Vill gärna höra fler som skriver om sitt favoritchassi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Förstår inte riktigt varför alla prisar Fractal Design, speciellt R4an. Har själv en sådan och är inte jättenöjd med kvalitén, får inte fast I/O-plåten på baksidan och "fötterna" faller av - vilket är lite synd då det både är en snygg och tyst låda. Och då är jag en sådan som är väldigt försiktig med min dator. Kan vara en dålig "batch", men hade förväntat mig lite mer.

Hade inte dessa problem funnits hade jag faktiskt röstat på den, lådan är delvis modulär(hårddiskburen) och insidan rymlig.

Håller med dig, har byggt med ett par fractal burkar, senast i min node 304.

Det är inga dåliga burkar men inte heller topp klass, kvaliten och passform är inte helt hundra.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Håller med dig, har byggt med ett par fractal burkar, senast i min node 304.

Det är inga dåliga burkar men inte heller topp klass, kvaliten och passform är inte helt hundra.

Fast det märker man också på priset Fractal kostar ju inte ens tusenlappen (R4 iaf)

Permalänk
Medlem

SilverStone DS380, 8-bay NAS case, mini-ITX

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Oj! Den var ny för mig Aldrig sett ett silverstone mitx chassi haha ^^

Permalänk
Medlem

R4an... Haft 4st sådana Och mina framtida ska också vara R4 ifall R5an inte kommer
Tyst, stilren, mysig och bygga i och kvalité..

Anledningen till att jag haft 4 är att jag måste köpa nytt chassi till en ny dator.. Kan inte ha kvar ett chassi från en äldre till den nya datorn.. En tvångstanke kanske

Permalänk
Medlem

Har just införskaffat en Cooler Master HAF XB, var sugen på att prova nånting annorlunda och är väldigt nöjd. Det som utmärker detta chassi är att moderkortet monteras horisontellt, samt att det går att ta bort både sidorna och topp-panelerna så att man får ett "skelett" kvar som funkar att använda som testbench. Moderkortsplåten går även den att skruva loss, vilket gör monteringen till en barnlek. Estetiskt sett tilltalar den nog inte alla, men jag målade frontgallret i röd metallic och resultatet ser ganska fräsigt ut.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Tycker du att det var för stort? Sitter ju fortfarande och väntar och kan ju avbeställa/skicka tillbaka och köpa R4

Absolut inte för stort, iaf sålänge du inte lanar väldigt ofta.

Om jag fick välja mellan att krympa det och öka det i storlek hade jag valt det sistnämnda

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Skrivet av Niczo:

Har just införskaffat en Cooler Master HAF XB, var sugen på att prova nånting annorlunda och är väldigt nöjd. Det som utmärker detta chassi är att moderkortet monteras horisontellt, samt att det går att ta bort både sidorna och topp-panelerna så att man får ett "skelett" kvar som funkar att använda som testbench. Moderkortsplåten går även den att skruva loss, vilket gör monteringen till en barnlek. Estetiskt sett tilltalar den nog inte alla, men jag målade frontgallret i röd metallic och resultatet ser ganska fräsigt ut.

Oj! Den såg ju riktigt fräck ut. Hade lugnt kunnat tänka mig att köpa en sådan och grymt med finesserna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Förstår inte riktigt varför alla prisar Fractal Design, speciellt R4an. Har själv en sådan och är inte jättenöjd med kvalitén, får inte fast I/O-plåten på baksidan och "fötterna" faller av - vilket är lite synd då det både är en snygg och tyst låda. Och då är jag en sådan som är väldigt försiktig med min dator. Kan vara en dålig "batch", men hade förväntat mig lite mer.

Hade inte dessa problem funnits hade jag faktiskt röstat på den, lådan är delvis modulär(hårddiskburen) och insidan rymlig.

har exakt samma problem med fötterna!!! så störigt att det inte är sant. Limmet har nu fångat upp damm o skit så man kan inte sätta fast den igen. Utöver det så är det en fantastisk låda. Fick heller inte dit I/O plåten, tog ett bra tag innan jag fick dit den dock

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Tycker h440 verkar väldigt lovande inom vattenkylning samt luftkyld, gillar att dom stoppat nätaggs bur och färdiga hål för kablarna upp till grafikkorten samt start/reset , ljud och usb sladdarna också, riktigt snyggt chassi, litet och följer med 4 st fläktar.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Corsair 350D

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Skrivet av Jupiter IV:

Förstår inte riktigt varför alla prisar Fractal Design, speciellt R4an. Har själv en sådan och är inte jättenöjd med kvalitén, får inte fast I/O-plåten på baksidan och "fötterna" faller av - vilket är lite synd då det både är en snygg och tyst låda. Och då är jag en sådan som är väldigt försiktig med min dator. Kan vara en dålig "batch", men hade förväntat mig lite mer.

Hade inte dessa problem funnits hade jag faktiskt röstat på den, lådan är delvis modulär(hårddiskburen) och insidan rymlig.

Enda problemet jag hade var moderkortdistanserna (färg i gängorna):) Men jag håller med om att det finns bättre chassin. Men svårt att hitta det i R4´s prisklass dock.

Monterat i en carbide 300r och är trevlig med, dock inte ljuddämpat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Min R3 är en trofast tjänare och fantastisk och snygg överallt än! Och då har endå kattafan vält skiten några gånger.

Måste vara en jävligt stark katt!

Permalänk
Medlem

Corsair 750D utan tvekan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

900D är bäst.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Förstår inte riktigt varför alla prisar Fractal Design, speciellt R4an. Har själv en sådan och är inte jättenöjd med kvalitén, får inte fast I/O-plåten på baksidan och "fötterna" faller av - vilket är lite synd då det både är en snygg och tyst låda. Och då är jag en sådan som är väldigt försiktig med min dator. Kan vara en dålig "batch", men hade förväntat mig lite mer.

Hade inte dessa problem funnits hade jag faktiskt röstat på den, lådan är delvis modulär(hårddiskburen) och insidan rymlig.

Låter som att du införskaffat en av de tidigare R4orna. Skaffade min för en månad sedan och det är nog fan det bästa chassit jag någonsin haft.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag står på Corsairs sida i år Supernöjd med mitt 350 D ..