Måste man använda molexen på powered risers?

Permalänk
Medlem

Måste man använda molexen på powered risers?

.

Permalänk

inte om flatkabelns strömtrådar är hela för då går ström den vägen

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

flatkabel?

EDIT: snabbsökte på google och förstod. Men jag har 1x-16x. Vet inte vad du menar med hela?

Okey nu fattar jag tack för svaret.

Kan man se att den är hel på ngt sätt?

Permalänk
Skrivet av iFozz:

Kan man se att den är hel på ngt sätt?

https://forum.feathercoin.com/index.php?/topic/1747-guide-homebrew-powered-risers/

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

flatkabel?

EDIT: snabbsökte på google och förstod. Men jag har 1x-16x. Vet inte vad du menar med hela?

Okey nu fattar jag tack för svaret.

Kan man se att den är hel på ngt sätt?

Vet inte hur mycket som teoretiskt kan dras men 1x slots levererar enligt spec 25w jämfört med 75w på 16x. Ifall kortet behöver mer än vad pci-e ström + 1x slot 25w levererar behövs den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Vet inte hur mycket som teoretiskt kan dras men 1x slots levererar enligt spec 25w jämfört med 75w på 16x. Ifall kortet behöver mer än vad pci-e ström + 1x slot 25w levererar behövs den.

Hur vet man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doddel:

Hur vet man det?

Kolla på sweclockers tester för det kort du tänkt dig efter strömförbrukning vid maximal last. En 6-pin pcie strömkabel levererar 75w enligt spec, en 8-pin levererar 150w enligt spec.

Permalänk
Medlem

Måste få ställa en till fråga. jag minar med 1 280x och ett 6950 men kan inte hitta 6950...... hur skriver man en Bat fil som kan köra båda korten fattar fan inte? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

Måste få ställa en till fråga. jag minar med 1 280x och ett 6950 men kan inte hitta 6950...... hur skriver man en Bat fil som kan köra båda korten fattar fan inte? :S

Hur menar du, hittar inte? Dyker inte kortet upp i display adapters i device manager?
Du kan köra sgminer -n för att bara lista de kort du har tillgängliga. Om du hittar två kort med opencl och bara ett kort med adl har du förmodligen en drivrutin som inte funkar för båda korten (mitt 5850 vill inte samexistera med 290 eller 7xxx kort så jag har samma problem)

Permalänk

bla bla, läsfel av mig...
x1-x8 = upp till 25W enligt standard
x16 = upp till 75W om gfx

därför moderkort brinner ifall moderkortet inte är gjort för att leverera 75W på x1 resp 75W på alla pci-express samtidigt, vilket inte är standarden...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

bla bla, läsfel av mig...
x1-x8 = upp till 25W enligt standard
x16 = upp till 75W om gfx

därför moderkort brinner ifall moderkortet inte är gjort för att leverera 75W på x1 resp 75W på alla pci-express samtidigt, vilket inte är standarden...

Jag skulle precis svara men jag såg att du löste det själv

Permalänk
Skrivet av runeman:

Jag skulle precis svara men jag såg att du löste det själv

Japp, vid multitaskande uppstår ibland märkliga saker i huvudet

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Japp, vid multitaskande uppstår ibland märkliga saker i huvudet


Frågade efter ost utan löpe i en Konsumbutik för några månader sen (fästmö är vegetarian).
Diskussion om huruvida löpe är animaliskt eller ej uppstod varpå expediten gick så långt i sin övertygelse att han gick bakom disken, skrev ut wikipediasidan om löpe och gav den till mig triumferande innan han läste själv stor komedi, han var inte alls lika graciös om det som du efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Hur menar du, hittar inte? Dyker inte kortet upp i display adapters i device manager?
Du kan köra sgminer -n för att bara lista de kort du har tillgängliga. Om du hittar två kort med opencl och bara ett kort med adl har du förmodligen en drivrutin som inte funkar för båda korten (mitt 5850 vill inte samexistera med 290 eller 7xxx kort så jag har samma problem)

Asså jag har kunnat köra båda korten i Guiminer förut. Men nu efter jag köpt risers o bytt till sgminer så hittar jag inte båda korten i device manager, bara 280x. :/ jag har provat -d 1,2,3,4,5,6 osv. Men som sagt så snurrar fläktarna och så.... men jag vet inte riktigt.

Och förlåt för jag e dum i huvet men vart ska man skriva in "sgminer -n"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

Asså jag har kunnat köra båda korten i Guiminer förut. Men nu efter jag köpt risers o bytt till sgminer så hittar jag inte båda korten i device manager, bara 280x. :/ jag har provat -d 1,2,3,4,5,6 osv. Men som sagt så snurrar fläktarna och så.... men jag vet inte riktigt.

Och förlåt för jag e dum i huvet men vart ska man skriva in "sgminer -n"?

Om du efter byte till risers inte kan se båda korten i device manager kommer du inte kunna hitta dem med sgminer heller.

Har du möjlighet att köra ett kort med riser och ett i moderkortet? Prova olika konstellationer riser i port 1 kort i port 2 etc.

Har du fler risers? I så fall, testa en annan riser i kortet som inte hittas.

Har du flera pci-e portar? I så fall, testa en annan port för kortet som inte hittas

Eftersom du har ställt frågan om powered risers antar jag att det är såna du har köpt. Har du kommit ihåg att koppla i alla strömkablar i båda korten (tänker på pci-e strömkontakterna på baksidan, kan vara två 6-pin eller en 6-pin och en 8-pin.

Vad har du för moderkort? Inte alla moderkort gillar risers. Mitt MSI Z77a-s01 kräver s.k. presence shorting på en pci-e 16x-slot om man använder risers och fyller kortets övriga fungerande portar (googla efter pci-e presence short så kommer du se vad det är, det är lite fulhack, lite geni typ.)

sgminer -n kör du i kommandoprompten (kör>cmd) i sgminer-mappen, du får damma av dina DOS-kunskaper för att klara av den uppgiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Om du efter byte till risers inte kan se båda korten i device manager kommer du inte kunna hitta dem med sgminer heller.

Har du möjlighet att köra ett kort med riser och ett i moderkortet? Prova olika konstellationer riser i port 1 kort i port 2 etc.

Har du fler risers? I så fall, testa en annan riser i kortet som inte hittas.

Har du flera pci-e portar? I så fall, testa en annan port för kortet som inte hittas

Eftersom du har ställt frågan om powered risers antar jag att det är såna du har köpt. Har du kommit ihåg att koppla i alla strömkablar i båda korten (tänker på pci-e strömkontakterna på baksidan, kan vara två 6-pin eller en 6-pin och en 8-pin.

Vad har du för moderkort? Inte alla moderkort gillar risers. Mitt MSI Z77a-s01 kräver s.k. presence shorting på en pci-e 16x-slot om man använder risers och fyller kortets övriga fungerande portar (googla efter pci-e presence short så kommer du se vad det är, det är lite fulhack, lite geni typ.)

sgminer -n kör du i kommandoprompten (kör>cmd) i sgminer-mappen, du får damma av dina DOS-kunskaper för att klara av den uppgiften.

Vad är det för fel på denhär?

"C:\Users\lillemads\Downloads\sgminer-win64-bin\sgminer.exe" -o stratum+tcp://middlecoin.com:3333 -u 16KNdaPruVJYyFkw38TjzKkrYMFhZ5TFLY -p x -d 0 -w 256 -I 18 -g 2 --thread-concurrency 8064

Det ska även sägas att det är ett 6950 det handlar om Jag är helt efterbliven på dethär hehe.

Permalänk
Medlem

Du missar poängen: om kortet inte syns i enhetshanteraren längre kommer inte sgminer heller hitta det. Inställningarna för 6950 är säkert bra om de funkade för dig innan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Du missar poängen: om kortet inte syns i enhetshanteraren längre kommer inte sgminer heller hitta det. Inställningarna för 6950 är säkert bra om de funkade för dig innan!

Jag hittar det nu men kan inte få det att börja jobba. Det Står bara still när jag startar sgminer....... några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

Jag hittar det nu men kan inte få det att börja jobba. Det Står bara still när jag startar sgminer....... några tips?

Om du använder de inställningarna du visade ovan för att starta sgminer så har du med "-d 0" angett att bara kort 0 ska användas i sgminer. Är detta dina sgminer-inställningar för att köra båda korten i en sgminer-session eller startar du två olika instanser av sgminer och detta var dina inställningar för bara 6950?

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Om du använder de inställningarna du visade ovan för att starta sgminer så har du med "-d 0" angett att bara kort 0 ska användas i sgminer. Är detta dina sgminer-inställningar för att köra båda korten i en sgminer-session eller startar du två olika instanser av sgminer och detta var dina inställningar för bara 6950?

Det här är en config för bara 6950. Vill få igång det enskillt. Device 0 är 6950 men som sagt så står det still.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

Det här är en config för bara 6950. Vill få igång det enskillt. Device 0 är 6950 men som sagt så står det still.

Har inte stött på nåt kort som gillar köra två trådar i så hög intensity. Prova med -g 1 istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Har inte stött på nåt kort som gillar köra två trådar i så hög intensity. Prova med -g 1 istället

Tack som fan för hjälpen, jävla kung du e bror!

Permalänk
Avstängd

ojoj:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Utveckla gärna