Windows hittar inte diskar

Permalänk

Windows hittar inte diskar

Jag har haft följande problem två ggr nu. Har W7. När jag går in på "Den här datorn" ser jag ingenting och i fältet till vänster med alla genvägar till mina dokument, diskar mm. ser jag bara förstoringsglas som snurrar runt, som om att datorn söker. Detta innebär att jag inte kommer in på diskarna. Mappar på skrivbordet kan jag komma åt som vanligt. Har en WD röd, en grön och en liten svart (saknas bara en blå ).

Problemet löser sig bara igenom omstart, men då funkar allt som det ska. Jag har kört korta SMART-test av diskarna samt malware- och virusscanning men jag hittar inga fel. Är det något med sata-kontrollern eller vad kan det vara?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Permalänk
Skrivet av jookeer:

Vad säger felloggen?

Nu hänger jag inte riktigt med, fellogg?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd

Jag tror att du endast kan lösa detta problem genom att installera om Windows. Troligen har du en programvara som gör något den inte ska installerad i ditt Windows på något sätt. Inte så ovanligt.