MSI GT70 2OD-834XNE info för extra hdd.

Permalänk
Medlem

MSI GT70 2OD-834XNE info för extra hdd.

På denna model så är det inte 3 stycken msata platser som sitter i den för att man ska kunna köra mSata raid.
Utan det är en extra hdd slot for normal ssd eller laptop hårddiskar.

Skriver detta här på forumet så att inte flera gör samma misstag som mig och köper fel hdd till datorn. (Som sedan resulterar till att man blir får "panik" när klockan är 19:20 på kvällen och inte kan åka till er för att köpa en ny ssd, utan tvingas åka till Siba för att få tag på en vid den tiden. Bara för att man varit lat och inte börjat mecka med den tidigare på kvällen när man visste att man behövde datorn dagen efter.)

För när man kollar på hemsidor m.m och recensioner på youtube och mera verkar de ha en annan model av "Dragon edition 2" då dom jag såg hade 3 st msata platser istället för 1 extra hdd (1 hdd slot är standard på datorn.)

Mvh Drago

(Har skrivit till webhallen och frågat om de kan uppdatera sin info på datorns sida.)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Länk till aktuella datorn: (Mobilen strejkar så den vägrar ladda en redigering av första inlägget så får bli ny post.)

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/190642-m...

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

På denna model så är det inte 3 stycken msata platser som sitter i den för att man ska kunna köra mSata raid.
Utan det är en extra hdd slot for normal ssd eller laptop hårddiskar.

Skriver detta här på forumet så att inte flera gör samma misstag som mig och köper fel hdd till datorn. (Som sedan resulterar till att man blir får "panik" när klockan är 19:20 på kvällen och inte kan åka till er för att köpa en ny ssd, utan tvingas åka till Siba för att få tag på en vid den tiden. Bara för att man varit lat och inte börjat mecka med den tidigare på kvällen när man visste att man behövde datorn dagen efter.)

För när man kollar på hemsidor m.m och recensioner på youtube och mera verkar de ha en annan model av "Dragon edition 2" då dom jag såg hade 3 st msata platser istället för 1 extra hdd (1 hdd slot är standard på datorn.)

Mvh Drago

(Har skrivit till webhallen och frågat om de kan uppdatera sin info på datorns sida.)

Råkade upp för samma problem igår faktiskt! Skit störigt när man kom hem exalterad som en 7 årig på julafton, bara för att upptäcka att man måste ännu en gång åka till stan och byta till en vanlig SSD...