Funderar på att uppgradera till tystare nätagg, tips?

Permalänk
Medlem

Funderar på att uppgradera till tystare nätagg, tips?

Hej!

Har en dator som jag lyckats få väldigt tyst vid surf/film/kontorsarbete.

Chassi Aerocool DS Cube
200mm front fläkt som går i 30% och en 120mm utblås schyte gentle typhon i 30%
i5 4670k @4.4GHz som kyls av en noctua nh-u14s fläkten går i 20% tills cpun når 60c
Asus gtx770 DCII
3st ssd

och sista "dåliga" komponenten är ett Corsair CX600M. Det är tyst men ändå den fläkt som hörs mest. Därför funderar jag på att uppgradera och då gärna till ett semi passivt agg. Finns det några prisvärda 500-1000kr semi passiva och modulära agg på 500-700w?
Kanske går inte ett semi passivt i denna låda? (moderkortsplåten ligger ovanför psun och blockar värma från att stiga.).

Kanske ska jag inte klaga då i princip alla ljud överröstar datorn vid låg belastning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Ett Seasonic? De brukar väl stänga av fläkten när den inte behövs?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Vänta till det kommer ut om det inte redan gjort http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Men 500-1000 då finns rm serie men byggt med budget kondningar precis som cx serien jag hade inte snålat den här gången om jag våre dig

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Vänta till det kommer ut om det inte redan gjort http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Men 500-1000 då finns rm serie men byggt med budget kondningar precis som cx serien jag hade inte snålat den här gången om jag våre dig

Har sett rm serien men tanken är få något snäppet över det i kvalité. Även läst om viss risk för överhettning, så är lite osäker på om det skulle fungera med det chassit jag har.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Har sett rm serien men tanken är få något snäppet över det i kvalité. Även läst om viss risk för överhettning, så är lite osäker på om det skulle fungera med det chassit jag har.

Satsa på ett Cooler Master Vanguard. Seasonic KM3, japanska kondingar och fläkt från samma OEM som be quiet använder.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

CM V700 är en het kandidat till tyst agg för rimlig peng. Kan nämna NZXT Hale90 650, har det själv. Hyfsat bra pris just nu, inom din budget. Väldigt tyst fläkt och snäll gång, bra komponenter, Japan kondingar, 105C. SuperFlower byggt. Jag har aldrig hört det i min rigg, du ser i signaturen vad jag kör med idag..
Sen har du Seasonics egen G-serie, Corsairs HX 650 V2 är ett sånt agg fast med bara 2st PCIe kontakter.

Ett tyst agg behöver inte vara semi-passivt. Ovan är bevis på det. Fördelen är ju att du har lite luftflöde även i låg last och får undan lite värme så det inte bygger på inne i nätagget.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus