Vilken telefon skall jag välja? (Samsung, Sony, HTC)

Permalänk
Medlem

Vilken telefon skall jag välja? (Samsung, Sony, HTC)

Tänker börja detta med att jag tänker inte köpa någon Iphone så är ni här för att säga till mig att köpa det så kan ni lika väl vända om och gå!

Då dom stora tillverkarna av android telefoner skall släppa sina flaggskepp snart så tänkte jag kolla lite här vad folk tycker om telefonerna och kanske hjälpa mig bestämma vilken telefon jag bör gå på. Just nu har jag en Samsung Galaxy S3, det jag kommer ha att välja mellan är HTC One (2014?), Samsung Galaxy S5 och Xperia Z2. Jag har kollat runt lite och specc mässigt så verkar dessa telefoner likvärdiga, inte mycket som skiljer, det jag skulle vilja veta är era personliga intryck på mjukvaran och känslan i telefonen i sig.

Jag kommer självklart gå och känna och klämma på dom så fort dom finns i en butik att göra detta med men som sagt vill veta vad andra tycker.

Permalänk
Medlem

Beror ju oerhört mycket på vad man vill ha ut av sin telefon och vilka delar man prioriterar.
Personligen tycker jag Sonys UI är det bästa och mest likt vanilla, även Sonys kamera är ju bland de bästa.
Utöver detta så är det som sagt en smak sak.

Permalänk
Sötast

LG G2.

Permalänk
Medlem

Svårt och säga eftersom det inte finns några bra recensioner på nån av telefonerna än. Vänta och se.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Sony utan tvekan, helt klart skönaste,finaste och bästa luren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

G2 är förlegad i mina öron mot dom nya flaggskeppen som kommer .

Dom som har Z1 och HTC One X hur ligger dom i handen etc, hur känns dom som telefoner?

Permalänk
Medlem

One eller z2... Själv har jag en z. Gillar den, gött med vattentålig också. Skulle personligen köpt en One enbart för att det är kul med variation även om det är svårt att göra mig av med känslan att jag inte behöver vara rädd att telefonen ska bli blöt. Har egen pool

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

har samma problem. har en s4 nu och vet inte vilken jag ska välja :/

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

Jag måste ju säga att ip58 klassningen på Z2 är lite lockande, man behöver aldrig oroa sig på sommaren om man skulle glömma mobilen i fickan när man hoppar i vattnet ^^.

Permalänk
Medlem

THL T100S, jävla massa mobil för pengarna

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Sötast
Skrivet av Destromath:

G2 är förlegad i mina öron mot dom nya flaggskeppen som kommer .

Dom som har Z1 och HTC One X hur ligger dom i handen etc, hur känns dom som telefoner?

Jo, den är ju en generation äldre, men kollar man till specifikationer och byggkvalitet så ser man ganska snabbt att G2 var minst 2 generationer före till att börja med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

THL T100S, jävla massa mobil för pengarna

Enda intressanta var ju att det var octa core men du kommer ju aldrig använda det.

Skrivet av Allexz:

Jo, den är ju en generation äldre, men kollar man till specifikationer och byggkvalitet så ser man ganska snabbt att G2 var minst 2 generationer före till att börja med

Jo G2 var en extremt bra mobil det håller jag med om men av den nya generationen så verkar dessa både bättre på papper och generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Enda intressanta var ju att det var octa core men du kommer ju aldrig använda det.

Jo G2 var en extremt bra mobil det håller jag med om men av den nya generationen så verkar dessa både bättre på papper och generellt.

Ja, det är väl de enda som är ovanligt eller coolt eller så mot de andra telefonerna, men det som är grejjen är att du kan få en för ish 2000kr

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

G2 är förlegad i mina öron mot dom nya flaggskeppen som kommer

... men jösses..

Den Snapdragon 801 som kommer sitta i ALLA TRE smartphones du tittar på i nästa generation bara är marginellt snabbare än den Snapdragon 800 som sitter i G2an.
Alla tre kommer att ha 1080p skärmar precis som G2an.
G2an har optisk bildstabilisation(för kameran), HTC One kommer att ha det också, men inte S5 eller Z2.
G2an är mindre än alla kommande flaggskepp men har ändå större skärm än S5 och One och har lika stor skärm som Z2.

Jag skulle vilja säga att den är jävligt relevant fortfarande..

Själv köper jag en Nexus 5 dock, fasen bara 3500 för 32GB i Googles butik.

Permalänk

När jag skaffade min första smartphone (iPhone 4 när den släpptes) drömde jag ibland att jag badade och hade glömt telefonen i byxorna. Nu har jag Z1 och tvättar av fingeravtrycken under kranen.

Nu köpte jag en begagnad Z1 för 3500. Om jag skulle köpt ny telefon så skulle det nog blivit G2an. Mest prisvärda luren imo (dock så finns nu Nexus 5 "billigt"). Har hört så mycket bra om den och en skärm som nästan går hela vägen till kanterna är riktigt stiligt. Du klarar dig med snapdragon 800.

Sony har en bra kamera men förvänta dig inga under. Den är inte som t ex Nokia 1020.

EDIT: Har enorma händer. Z1 ligger ändå inte så bra i handen utan skal. Föredrar rundade telefoner som t ex HTC One lr lumia 920. Vill du ha en bekväm telefon att hålla i kör på en "kurvad" baksida.

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk

Har kört W8 phone sen november förra året. Sjukt nöjd med min lumia 920, och jag har kört både ios och android innan. Kan rekommendera att iallafall kolla på nokias lurar. De är riktit solitt byggda! Sen är ju de andra lurarna som du också kollar på också riktigt nice...

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Kommer inte även lg släppa en ny mobil snart?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att rekommendera HTCs nykomling, har själv One idag och älskar den, men kommer antagligen införskaffa nya med erbjudande från Tele2 om jag förlänger mitt abonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nexus 5.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Jag har en HTC One (2013) och är missnöjd med den, hade en S3:a att jämföra med.
Kände redan dag 2 att jag störde mig på att HTCn kändes slö i operativsystemet (nu är jag nog van). Mitt exemplar tappar kontakten med simkortet lite när den vill (ca 2-5 ggr/dag) så jag tvingas slå in PIN-kod, givetvis inget fel när den skickades in. Utan debiterad 500:- (Detta är dock ett annat företag, men HTC har fortfarande ansvaret imo). Stör mig på placeringen av "vakna/släck/starta/stäng av" knappen (toppen). Att den inte har utbytbart batteri gör att nästa sak jag stör mig på blir extra lidande. Batteritiden försämrades drastiskt med näst senaste uppdateringen, förbättrades något med senaste, inte till där den var innan. Visst batterier "slits" men inte så mycket på en månad. Men det tyder på missarna de gör i sin mjukvaruutveckling. Jag personligen tycker att HTC's bidrag till android är hemskt.

Det HTCn har som talar för sig är att den ligger otroligt bra i handen. Den är tung och känns riktigt bra byggd. Jag gillar skärmen.

SÅ: Köp inte HTC:n! Nexus 5 känns som ett bättre alternativ.

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem

Well jag är inte intresserad utav nexus, oppo, lg, utan jag har bestämt mig för att det blir en av dessa tre flagskeppen jag satt mig på, har möjligheten att få en av toppmodellerna på mitt abonemang så det är därför jag kommer ta en av dom. Har redan en nexus 7 2013 (hade 2012 innan) och jag är nöjd med den men telefonen så blir det en av dessa tillverkarna för skulle allting skita sig med operativsystemet så borde möjligheten komma i att installera vanilla android på dom ändå genom upplåst bootloader etc.

@Pars, får mig ju att känna mig lite skeptisk till HTC när du berättar om dom problemen du har, har själv haft min s3a starta om sig ett par gånger så man får slå in pinkoden men tror det har mer med förvaringen av telefonen att göra än bugg i systemet då det endast hänt dom gångerna jag förvarat den i fickan.

@Sears, spelar ingen roll en 801 har mindre batteriförbrukning om man skall lyssna på qualcomm, storleken stör mig inte, helt ärligt så hade en phablet funkat rätt fint för mig då jag trivs med telefoner som är lite större, men storleken i Z1, S5 och One+ är precis lagom för mig.

Av att dömma så verkar folk vara generellt nöjda med Xperia Z1 och jag har haft en x10a innan och mjo trivdes rätt bra med den när jag hade den, skall klämmas och kännas lite på telefonerna när dom släpps för att få en slutgiltig bedömning. Det lutar dock åt Z2 då folk verkar riktigt nöjda med denna, både här och på andra ställen jag läst på, tom en av dom högst rankade telefonerna på androidenheter.se med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pars:

Jag har en HTC One (2013) och är missnöjd med den, hade en S3:a att jämföra med.
Kände redan dag 2 att jag störde mig på att HTCn kändes slö i operativsystemet (nu är jag nog van). Mitt exemplar tappar kontakten med simkortet lite när den vill (ca 2-5 ggr/dag) så jag tvingas slå in PIN-kod, givetvis inget fel när den skickades in. Utan debiterad 500:- (Detta är dock ett annat företag, men HTC har fortfarande ansvaret imo). Stör mig på placeringen av "vakna/släck/starta/stäng av" knappen (toppen). Att den inte har utbytbart batteri gör att nästa sak jag stör mig på blir extra lidande. Batteritiden försämrades drastiskt med näst senaste uppdateringen, förbättrades något med senaste, inte till där den var innan. Visst batterier "slits" men inte så mycket på en månad. Men det tyder på missarna de gör i sin mjukvaruutveckling. Jag personligen tycker att HTC's bidrag till android är hemskt.

Det HTCn har som talar för sig är att den ligger otroligt bra i handen. Den är tung och känns riktigt bra byggd. Jag gillar skärmen.

SÅ: Köp inte HTC:n! Nexus 5 känns som ett bättre alternativ.

Kan inte hålla med dig angående slött operativsystem, Sense är enligt mig det mjukaste gränssnittet av de som finns där ute(från mobiltillverkare), TouchWiz är långsammare om du frågar mig, laggar och har sig samtidigt som det är otroligt mycket bloatware på luren. Angående SIM-korts problemet så var det något som fixats i uppdatering har jag för mig, kör du stock? Provat uppdatera eller återställa? Vakna-knappen, absolut förstår jag att man kan tycka det, ryktas däremot om att du kan väcka luren genom att trycka på skärmen två gånger likt LG G2 på HTCs nykommande. Angående batteriet, KitKat drar mer.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pars:

Jag har en HTC One (2013) och är missnöjd med den, hade en S3:a att jämföra med.
Kände redan dag 2 att jag störde mig på att HTCn kändes slö i operativsystemet (nu är jag nog van). Mitt exemplar tappar kontakten med simkortet lite när den vill (ca 2-5 ggr/dag) så jag tvingas slå in PIN-kod, givetvis inget fel när den skickades in. Utan debiterad 500:-. Att den inte har utbytbart batteri gör att nästa sak jag stör mig på blir extra lidande. Batteritiden försämrades drastiskt med näst senaste uppdateringen, förbättrades något med senaste, inte till där den var innan. Visst batterier "slits" men inte så mycket på en månad. Men det tyder på missarna de gör i sin mjukvaruutveckling. Jag personligen tycker att HTC's bidrag till android är hemskt.

Nexus 5 känns som ett bättre alternativ.

Att mjukvaran sedan inte är fullt optimal är ju ett av de problemen man får tampas med på alla tillverkar-"skins". De enda som lyckas göra detta bra just nu är nog Motorola.
Det ser ut som att du fick ett riktigt måndagsexemplar. Jag tror HTC One är en av de bättre flaggskeppen ute idag, så du hade nog väldig otur.

Dock så skulle jag nog ändå välja en Nexus 5 över nya HTC One då jag inte är den som spenderar mycket på mina mobiler och jag planerar att behålla den länge (~3år), så mjukvaruuppdateringarna/ROM stödet håller den mycket framtidssäker.

Citat:

Stör mig på placeringen av "vakna/släck/starta/stäng av" knappen (toppen).

Jo det kan jag hålla med om. Den knappen sitter bäst på sidan, där man lätt når den med tummen. Jag tycker Apple, LG och HTC är dumma som inte fattar detta..

Skrivet av Destromath:

Well jag är inte intresserad utav nexus, oppo, lg, utan jag har bestämt mig för att det blir en av dessa tre flagskeppen jag satt mig på, har möjligheten att få en av toppmodellerna på mitt abonemang så det är därför jag kommer ta en av dom. Har redan en nexus 7 2013 (hade 2012 innan) och jag är nöjd med den men telefonen så blir det en av dessa tillverkarna för skulle allting skita sig med operativsystemet så borde möjligheten komma i att installera vanilla android på dom ändå genom upplåst bootloader etc.

Jag hoppas du är medveten om att du fortfarande betalar majoriteten av mobilen när du köper den via abonnemang. Ringer du riktigt mycket(hög månadskostnad) så finns det abonnemang där du kan får rejält med rabatt på telefonen, men ringer du inte mycket så ska du veta att du inte får mer än några hundra kronor i rabatt på mobilen. Abonnemangskostanaden blir som en delbetalning för telefonen.
Så länge du har kapitalet för en mobil och inte måste delbetala den via abonnemanget så borde du inte ignorera andra tillverkare som Oppo, LG och Google (Nexus). Oppo borde ju vara speciellt intressant då den är en nästa generations phablet med 1440p upplösning.

Citat:

@Sears, spelar ingen roll en 801 har mindre batteriförbrukning om man skall lyssna på qualcomm, storleken stör mig inte, helt ärligt så hade en phablet funkat rätt fint för mig då jag trivs med telefoner som är lite större, men storleken i Z1, S5 och One+ är precis lagom för mig.

Visst är det så, men skillnaden i både prestanda och batteritid är små. Det är bara en liten uppdatering till deras 800 chip, förvänta dig inga stora skillnader.
Sedan att storleken inte stör dig ändrar fortfarande inte det faktum att G2 har större skärm på mindre yta. Det finns ingenting negativt med detta. G2an har mycket imponerade yttermått med tanke på dess 5.2tum skärm.

Permalänk

Sony är det märke som har imponerat mig mest med deras senaste lur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag hoppas du är medveten om att du fortfarande betalar majoriteten av mobilen när du köper den via abonnemang. Ringer du riktigt mycket(hög månadskostnad) så finns det abonnemang där du kan får rejält med rabatt på telefonen, men ringer du inte mycket så ska du veta att du inte får mer än några hundra kronor i rabatt på mobilen. Abonnemangskostanaden blir som en delbetalning för telefonen.
Så länge du har kapitalet för en mobil och inte måste delbetala den via abonnemanget så borde du inte ignorera andra tillverkare som Oppo, LG och Google (Nexus). Oppo borde ju vara speciellt intressant då den är en nästa generations phablet med 1440p upplösning.

Visst är det så, men skillnaden i både prestanda och batteritid är små. Det är bara en liten uppdatering till deras 800 chip, förvänta dig inga stora skillnader.
Sedan att storleken inte stör dig ändrar fortfarande inte det faktum att G2 har större skärm på mindre yta. Det finns ingenting negativt med detta. G2an har mycket imponerade yttermått med tanke på dess 5.2tum skärm.

Kostnaden på luren kommer inte bli mycket mer än vad jag har nu, ringer en hel del både genom jobb och annat, surfar mycket med så har nytta av mitt abonemang, vet redan att min start kostnad kommer vara 1kr precis som alla andra gånger dom släppt en high end mobil med mitt abonemang så det oroar mig inte alls. Oppo och LG är inte intressant så enkelt är det, har kollat runt mer ang telefonerna och om Z2 lever upp till sin föregångare så kommer jag ta den utan tvekan, trevlig design med en trevlig mobil plus att den är IP58 klassad vilket jag måste säga väger starkt över samsungs IP57 + fingeravtrycksläsare som är totalt onödig ^^.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Kan inte hålla med dig angående slött operativsystem, Sense är enligt mig det mjukaste gränssnittet av de som finns där ute(från mobiltillverkare), TouchWiz är långsammare om du frågar mig, laggar och har sig samtidigt som det är otroligt mycket bloatware på luren.

Helt klart mindre bloatware än S3:an. Men jag håller fast vid min (subjektiva) åsikt att den inte är så snabb som S4:an i vardagligt användande.

Skrivet av sskludde:

Angående SIM-korts problemet så var det något som fixats i uppdatering har jag för mig, kör du stock? Provat uppdatera eller återställa?

Jag uppdaterade den i veckan, senast för 25 min sedan så tog jag upp luren och det var fortfarande samma fel. Jag återställde den senast efter uppdateringen då batteritiden sjönk. Då detta kunde enligt vissa på xda förbättra den.

Skrivet av sskludde:

Angående batteriet, KitKat drar mer.

Det är något jag köper. Jag har tillgång till laddare nästan vart jag än är nu. Så det kanske inte är bättre på någon annan lur.

Skrivet av Sears:

Att mjukvaran sedan inte är fullt optimal är ju ett av de problemen man får tampas med på alla tillverkar-"skins". De enda som lyckas göra detta bra just nu är nog Motorola.
Det ser ut som att du fick ett riktigt måndagsexemplar. Jag tror HTC One är en av de bättre flaggskeppen ute idag, så du hade nog väldig otur.

Hade jag inte vart så beroende av FM-radion så hade jag laggt in GPE-romen som xda har.
Ang min lur så kan jag nog inte göra annat än att hålla med dig om att den är ett måndags-ex.

Skrivet av Sears:

Dock så skulle jag nog ändå välja en Nexus 5 över nya HTC One då jag inte är den som spenderar mycket på mina mobiler och jag planerar att behålla den länge (~3år), så mjukvaruuppdateringarna/ROM stödet håller den mycket framtidssäker.

Samma här.

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem

Skulle det vara dumt nu att köpa en lg g2? Är på en iphone 5 och är väldigt nöjd men stör mig på batteritiden och en stor skärm skulle aldrig sitta fel.
Lg g2 kostar ju endast 3500 kr på elgiganten.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Skulle det vara dumt nu att köpa en lg g2? Är på en iphone 5 och är väldigt nöjd men stör mig på batteritiden och en stor skärm skulle aldrig sitta fel.
Lg g2 kostar ju endast 3500 kr på elgiganten.

Jag kommenterade med detta när TS sa att G2 är förlegad:

Citat:

Den Snapdragon 801 som kommer sitta i ALLA TRE smartphones du tittar på i nästa generation bara är marginellt snabbare än den Snapdragon 800 som sitter i G2an.
Alla tre kommer att ha 1080p skärmar precis som G2an.
G2an har optisk bildstabilisation(för kameran), HTC One kommer att ha det också, men inte S5 eller Z2.
G2an är mindre än alla kommande flaggskepp men har ändå större skärm än S5 och One och har lika stor skärm som Z2.

Jag skulle vilja säga att den är jävligt relevant fortfarande..

G2an är fortfarande ett riktigt bra val. Nexus 5 är även den ett mycket bra alternativ.
Kolla in denna tråden om du är intresserad: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1285516-ne...

Permalänk

Hade lätt tagit Z2:an
Har en Z1 och är mycket nöjd med den.
Skulle inte välja g2 eller s5 då UI:n på båda är mycket fula, för att inte tala om deras baksidor, usch..
Nya HTC one ser ut att vara en bra telefon med men Z2 lockar mest.

Skickades från m.sweclockers.com