Permalänk
Medlem

Xbox 360 USB minne

Hamnade i en lite trist situation idag när jag efter många om och men beslutade mig för att köpa GTA V till 360. Hade tröttnat på att vänta på en PC version, ville helt enkelt spela nu.

Det visade sig när jag hade varit inne och köpt spelet att min hårddisk hade gått sönder till xboxet, kunde inte installera spelet på disken. Disken står som oformaterad, när jag försöker formatera den så tuggar den genom processen, men efter det så står det ändå att den inte är formaterad.
Började därför leta efter en billig och smidig lösning på problemet, vilket inte verkade lika enkelt som jag trodde. Såg någon tråd här på SweC och konstaterade att det inte bara var att stoppa i vilken 2,5" hårddisk som helst i konsolen, och att de få modeller man kunde välja på var man tvungna att "hacka" eller något sånt för att få dom att fungera i konsolen. Därför la jag den iden på hyllan. Har ett Xbox 360 Elite.

Hittade några länkar med sidor där det stod att man skulle kunna använda ett USB minne istället. Enda begränsningen som jag förstod det var att det endast gick att ha 16 GB per USB port. Men för min del så spelar det ingen roll, spelet är ju inte större än 8 GB, och antar att det som blir över räcker gott och väl till att spara ens karaktär så man inte måste börja om på 0 hela tiden när man startar om. Rätta mig gärna om jag har fel.

Skulle därför vilja dubbelkolla med er om det är möjligt att så att säga "ersätta" ens hårddisk med ett 16 GB USB minne, läste att det dock rekommenderades att minnet skulle ha en läshastighet på 15 mb/s eller högre. Men som sagt, skulle vilja kolla med er om det är möjligt att spela GTA V på en konsol utan hårddisk, och endast ett 16 GB USB minne som lagringsenhet. Samt om det fungerar, kommer det räcka med ett 16 GB USB minne eller behöver jag sätta in ett till USB minne så jag får 32 GB totalt att lagra på?

Som ni säkert förstår har jag inget 16 GB minne liggandes hemma, därav min tråd. Annars hade jag kunnat testa det redan nu. Bor ett antal mil från närmsta butik som säljer USB minne, och om det visar sig att det inte fungerar så sparar jag de bensinpengarna till annat.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Visst är det relevant.
Men vad jag kunde utläsa från den sidan så stod det inget om att spela på ett Xbox som inte har en hårddisk överhuvudtaget inkopplad till sig, stod endast att om du inte har 8 GB ledigt, t.ex. om du har 4GB version eller liknande av Xbox kan du installera spelet på USB minne.

Permalänk
Inaktiv

Jag vet ärligt talat inte, jag förutsätter att XBOX 360 är likt PS3:an i det avseendet att man inte kan köra spel utan hårddisk då den måste installera vissa saker på disken.

Så någon form av hårddisk behöver du nog.

Permalänk

Jag hade själv samma problem (för lite utrymme) Jag hade ett usb på 16 gb och installerade spelet på usbet då MEN !!!!
efter ett par dagar hade usbet avinstallerats från xboxet och när jag installerade det igen så var ju såklart spelet borta från usbet.
Sen läste jag något på microsoft om att det bara en del usben fungerar att spara saker på xbox360 men min vän till mig har samma märke på usb och samma modell men där funkar det?

Aja detta kanske inte var speciellt användbart det kan ju också vara jag som gjort nått fel

Nu använder jag ett HP usb på 16 gb som jag spara saker på

Permalänk
Medlem

Du kan, sedan några mjukvaruversioner tillbaks, använda 32GB (större minnen än så kommer begränsas till 32GB, men de funkar), 16GB gäller alltså inte längre som gräns.

I de allra flesta fall funkar det precis som en hårddisk. När min hårddisk blev full köpte jag ett par Kingston 32GB-stickor...billigast möjliga, och de fungerar utmärkt.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag kan eventuellt en 20gb xbox disk liggades efter ett gammalt xbox som dött, kan det va intressant?
150:- med frakt?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Fungerar endast om du har en jtag hackad box.. alltså ha hela spelet på minnet.

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolle1:

Fungerar endast om du har en jtag hackad box.. alltså ha hela spelet på minnet.

Nej, du kan installera spel som t.ex GTA V till USB-minne utan problem.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag har GTA V på ett 16GB minne och det funkar utmärkt, inga konstigheter alls.
Har Xbox 360 slim 4GB versionen

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Nej, du kan installera spel som t.ex GTA V till USB-minne utan problem.

Utan skiva i?

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolle1:

Utan skiva i?

Självklart måste skivan vara i. Man använder ju minnet som en hårddisk, skivan behövs dock för verifiering så att spelet startas

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av jolle1:

Utan skiva i?

Skrivet av Knuckles:

Självklart måste skivan vara i. Man använder ju minnet som en hårddisk, skivan behövs dock för verifiering så att spelet startas

Jao precis, har du installerat spelet så läser han skivan när du startar spelet. Sen efter en stund så slutar den läsa skivan = dvdläsarna slutar jobbar o xboxet blir tyst
Vissa spel kräver/rekommenderar att man installerar på hårddisk/usbminne. Vet att Diablo3 vill det och GTA5. Sen får alla(nästan iaf) en prestanda boost av att vara installerat på hårddisken iform av snabbare laddningstider etc. Ungefär som en SSD vs HDD på PC

Dock vet jag inte om man kan spela på ett xbox utan hårddisk ;o Men är ju bara o testat o se om du kan spela ett spe från skiva utan hårddisken i? Profilen går ju att lagra både på USB eller Molnet (själv har jag profil + alla sparade filer på molnet för att enkelt ha tillgång till det överallt, tex hos kompisar)

Lycka till

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod