Abonnemang för mina behov?

Permalänk

Abonnemang för mina behov?

Hejsan!

I nuläget har jag ett abonnemang från Telia där jag betalar 200 kronor per månad (±30 kronor) för 3 GB datamängd samt billiga samtal och SMS. Dock känns det ganska dyrt med 200 kronor i månaden, då jag väldigt sällan ringer eller SMS:ar. Det är praktiskt taget bara datamängden jag har någon användning av.

Finns det några billigare alternativ för mina behov? Eller är jag snål som anser att 200~ kronor känns dyrt för vad jag får för dessa pengarna? Jag har inte särdeles bra ekonomi i nuläget, och därför har jag börjat fundera kring detta.

Abonnemanget jag har just nu är vad som förut kallades för "Telia max 25", men numera är det tydligen inte tillgängligt längre så jag vet inte mer exakt vad det är jag har.

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subdubwise:

Hejsan!

I nuläget har jag ett abonnemang från Telia där jag betalar 200 kronor per månad (±30 kronor) för 3 GB datamängd samt billiga samtal och SMS. Dock känns det ganska dyrt med 200 kronor i månaden, då jag väldigt sällan ringer eller SMS:ar. Det är praktiskt taget bara datamängden jag har någon användning av.

Finns det några billigare alternativ för mina behov? Eller är jag snål som anser att 200~ kronor känns dyrt för vad jag får för dessa pengarna? Jag har inte särdeles bra ekonomi i nuläget, och därför har jag börjat fundera kring detta.

Abonnemanget jag har just nu är vad som förut kallades för "Telia max 25", men numera är det tydligen inte tillgängligt längre så jag vet inte mer exakt vad det är jag har.

Dold text

Letar själv efter ett abb med fokus på data.
Ligger på 2-300:-/mån med mitt nuvarande (som inte går att nyteckna längre).

5GB/mån
Fria samtal och sms/mms.

Allt som är likvärdigt eller bättre är dyrare.
:/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Letar själv efter ett abb med fokus på data.
Ligger på 2-300:-/mån med mitt nuvarande (som inte går att nyteckna längre).

5GB/mån
Fria samtal och sms/mms.

Allt som är likvärdigt eller bättre är dyrare.
:/

Skickades från m.sweclockers.com

verkar som att allt har blivit dyrare.
Även jag i nuläget letar efter nytt då jag nu har något som heter typ telenor ungdom med 150 att ringa för 1500 gratis sms och typ oändligt med surf för 250 kr i månaden. :/

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk

Jag har ett gammalt universal aboneman för 99 kr månaden. Får 500 gratis sms och fri surf. 19 öre minut för samtal och sms, bara startavgiften på 69 öre som är dyr men jag brukar hamna på en 110-130 kr månaden då jag mest surfar.

Finns liknande aboneman, annars är väll hallon.se kanske något med..

http://universal.se/mobiltelefoni/

Mitt tips är som gammla pts hade att jämföra på ex http://www.compricer.se/telefoni/

Lycka till!