Tröstpriser till deltagarna i Gigabytes inställda Titanfall-tävling

Permalänk
Melding Plague

Tröstpriser till deltagarna i Gigabytes inställda Titanfall-tävling

Rättighetsproblem tvingade SweClockers att avbryta Gigabytes senaste tävling, men det betyder inte att deltagarna går lottlösa. Tvärtom kan ett 50-tal medlemmar se fram emot tröstpriser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt räddat av dem!

Permalänk
Medlem

Alla deltagare vann! Precis som på dagis ju

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Hatten av till Gigabyte även om det fortfarande få ta och hålla större koll på vad de har rättigheter att göra och inte till nästa gång.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Men alla de som lagt ner massa tid men som inte hunnit skicka in något än då?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Men alla de som lagt ner massa tid men som inte hunnit skicka in något än då?

Sant.. Dock kan jag tycka att det här är bättre än ingenting och egentligen så är ju detta ganska bra PR men ur deras egna kassa så ligger väl dom förlorade pengarna på samma nivå som om dom hade gett bort grafikkortet..

Illa men ganska snyggt hanterat.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Men alla de som lagt ner massa tid men som inte hunnit skicka in något än då?

Arbeta fortare nästa tävling

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Curemylife:

Sant.. Dock kan jag tycka att det här är bättre än ingenting och egentligen så är ju detta ganska bra PR men ur deras egna kassa så ligger väl dom förlorade pengarna på samma nivå som om dom hade gett bort grafikkortet..

Illa men ganska snyggt hanterat.

Vet inte riktigt om jag håller med om att det är snyggt hanterat någonstans. Först klantar de sig extremt grovt genom att utlysa en tävling med ett varumärke de inte får använda. Sen delar de godtyckligt ut lite musmattor och hoppas att folk ska glömma att de klantat sig. Om tanke var att ersätta de deltagare som lagt ner tid på tävlingen så måste de ju även inkludera halvfärdiga projekt. För det var ju ett flertal användare som lagt ner mycket tid men som inte var färdiga än. Sedan finns det ju alltid ett antal personer som bara drar lite linjer i Paint och skickar in det som en kul grej och då får de nu en musmatta. Om nu målet var att på något sätt ersätta alla som lagt ner mycket tid så borde de rimligtvis erbjuda en musmatta till de som kan visa upp ett påbörjat projekt också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Vet inte riktigt om jag håller med om att det är snyggt hanterat någonstans. Först klantar de sig extremt grovt genom att utlysa en tävling med ett varumärke de inte får använda. Sen delar de godtyckligt ut lite musmattor och hoppas att folk ska glömma att de klantat sig. Om tanke var att ersätta de deltagare som lagt ner tid på tävlingen så måste de ju även inkludera halvfärdiga projekt. För det var ju ett flertal användare som lagt ner mycket tid men som inte var färdiga än. Sedan finns det ju alltid ett antal personer som bara drar lite linjer i Paint och skickar in det som en kul grej och då får de nu en musmatta. Om nu målet var att på något sätt ersätta alla som lagt ner mycket tid så borde de rimligtvis erbjuda en musmatta till de som kan visa upp ett påbörjat projekt också.

Men snälla du, hur ska dom ta reda på vilka som har halvfärdiga projekt? Isåfall kan ju fan och hans moster gå in och claima en gratis musmatta. Detta var det enda sättet att sköta det på.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vet inte riktigt om jag håller med om att det är snyggt hanterat någonstans. Först klantar de sig extremt grovt genom att utlysa en tävling med ett varumärke de inte får använda. Sen delar de godtyckligt ut lite musmattor och hoppas att folk ska glömma att de klantat sig. Om tanke var att ersätta de deltagare som lagt ner tid på tävlingen så måste de ju även inkludera halvfärdiga projekt. För det var ju ett flertal användare som lagt ner mycket tid men som inte var färdiga än. Sedan finns det ju alltid ett antal personer som bara drar lite linjer i Paint och skickar in det som en kul grej och då får de nu en musmatta. Om nu målet var att på något sätt ersätta alla som lagt ner mycket tid så borde de rimligtvis erbjuda en musmatta till de som kan visa upp ett påbörjat projekt också.

U mad?

Så du menar att jag kan dra några linjer i paint och få en musmatta? .. Nej, tycker det va bra såhär. klantigt. men bra att de ger lite plåster på såren.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Zotamedu:

Vet inte riktigt om jag håller med om att det är snyggt hanterat någonstans. Först klantar de sig extremt grovt genom att utlysa en tävling med ett varumärke de inte får använda. Sen delar de godtyckligt ut lite musmattor och hoppas att folk ska glömma att de klantat sig. Om tanke var att ersätta de deltagare som lagt ner tid på tävlingen så måste de ju även inkludera halvfärdiga projekt. För det var ju ett flertal användare som lagt ner mycket tid men som inte var färdiga än. Sedan finns det ju alltid ett antal personer som bara drar lite linjer i Paint och skickar in det som en kul grej och då får de nu en musmatta. Om nu målet var att på något sätt ersätta alla som lagt ner mycket tid så borde de rimligtvis erbjuda en musmatta till de som kan visa upp ett påbörjat projekt också.

Jag håller delvis med dig: Många av dem som lagt ner mest jobb, och förmodligen skapat de bästa bidragen, är förmodligen inte klara än, medan de som bara har hafsat ihop något nu får ett pris => orättvist.

Problemet är väl att det inte hade gått att säga "Alla som har påbörjat ett projekt får en musmatta", för då hade väldigt många just kladdat ihop något i Paint och skickat in bara för att få en musmatta. Var skulle man dra gränsen mellan "seriösa" och "oseriösa" bidrag?

Vågar därför inte ge mig in på om det var rätt att dela ut tröstpris eller ej.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är det SweClockers eller Gigabyte som står för tröstpriserna?

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, snyggt jobbat av Gigabyte/Sweclockers! Verkligen ett plus i kanten! Hoppas bara man är en av de 50 utvalda

EDIT: Precis efter att jag postade detta så fick jag meddelande om att jag hade vunnit haha, tack så mycket Sweclockers/Gigabyte, och ännu en gång snyggt räddat!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Ska skicka in och visa mitt bidrag EFTER att de delat ut dessa musmattor, tänker inte försöka framstå som en som försöker snylta åt sig ett tröstpris. Hade två klara bidrag och arbetade på ett tredje eftersom man fick skicka in valfritt antal, tänkte dock göra detta först då jag var klar med det tredje vilken uppenbarligen var en liten miss.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zotamedu:

Men alla de som lagt ner massa tid men som inte hunnit skicka in något än då?

Någonstans måste vi dra gränsen och att sätta denna vid inskickade bidrag tror jag de flesta tycker är rimligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hahah, jag anade att gigabyte skulle göra något sånt här, iaf efter dryga inlägg från människor som jag i förra tråden.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xcym:

U mad?

Så du menar att jag kan dra några linjer i paint och få en musmatta? .. Nej, tycker det va bra såhär. klantigt. men bra att de ger lite plåster på såren.

Ja det var ju ungefär så några gjorde?

Skrivet av Andreas D:

Någonstans måste vi dra gränsen och att sätta denna vid de som skickat in bidrag tror jag de flesta tycker är rimligt.

Nja rimligt vore väl en officiell ursäkt från Gigabyte där de själva erkänner att de klantat sig. Jag har inte sett någon sådan utan de dumpade över det på er. Om ni kan fixa ett uttalande där Gigabyte erkänner att de klantat sig och ber om ursäkt för att de slösat bort så mångas tid så är i alla fall jag nöjd. Fast att köpa sig trovärdighet verkar ju annars fungera ganska bra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Väldigt trevligt gjort från eran sida säger jag bara! Av med hatten!

Permalänk
99:e percentilen

Kan vi få se de inskickade bidragen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HurMycket:

Kan vi få se de inskickade bidragen?

De ligger kvar i tävlingstråden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Kan vi få se de inskickade bidragen?

De skulle postas i tråden till tävlingen, så du kan se dem här:
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1287185...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt schysst

synd bara att man inte hade skickat in än bara. sköt lite på tävlingen. Men grattis till er andra!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Zotamedu:

De ligger kvar i tävlingstråden.

Skrivet av Arazand:

De skulle postas i tråden till tävlingen, så du kan se dem här:
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1287185...

Ja, titta där. Men tänkte som en sammanfattning så man inte behöver bläddra igenom fem sidor och leta efter länkar. (Oftast bäddar inte alla in sina bilder.)

Men tråden duger ju. Tack!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Rättighetsproblem tvingade SweClockers att avbryta Gigabytes senaste tävling, men det betyder inte att deltagarna går lottlösa. Tvärtom kan ett 50-tal medlemmar se fram emot tröstpriser.

Läs artikeln

Jag hade ett bidrag men jag har inte fått ett medelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag håller delvis med dig: Många av dem som lagt ner mest jobb, och förmodligen skapat de bästa bidragen, är förmodligen inte klara än, medan de som bara har hafsat ihop något nu får ett pris => orättvist.

Problemet är väl att det inte hade gått att säga "Alla som har påbörjat ett projekt får en musmatta", för då hade väldigt många just kladdat ihop något i Paint och skickat in bara för att få en musmatta. Var skulle man dra gränsen mellan "seriösa" och "oseriösa" bidrag?

Vågar därför inte ge mig in på om det var rätt att dela ut tröstpris eller ej.

Haha, skärp dig. Det är ju bara en tävling seriöst det är inte precis ett arbete du förlorat pengar på. Hur bortskämd får man vara? Snälla nån.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Tycker att den ultimata lösningen skulle vara att fortsätta tävlingen och vinnaren utsätts av en omröstning i stället för Gigabyte. Sen sponsrar Gigabyte med priserna utan att använda bidragen.

Men vi har verkligen ingett att kräva från SweC/Gigabyte, vi gick in i en tävling som inte garanterar vinst eller liknande. Tycker det är schysst att de ger ut tröstpriser.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av McKHAANN:

Jag hade ett bidrag men jag har inte fått ett medelande?

Detta är ju ditt första och enda inlägg på sweclockers?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sprawler:

Detta är ju ditt första och enda inlägg på sweclockers?

han körde ett väldigt sent april skämt

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Kimaro:

Haha, skärp dig. Det är ju bara en tävling seriöst det är inte precis ett arbete du förlorat pengar på. Hur bortskämd får man vara? Snälla nån.

Läste du hela mitt inlägg? Jag skrev inte att något har gjorts fel. Jag hade inget bidrag, varken inlämnat eller påbörjat. Jag konstaterade bara att det är troligt att oseriösa bidrag som aldrig hade vunnit nu får en musmatta medan (ännu ej inlämnade) potentiellt vinnande bidrag varken får en musmatta eller chansen att vinna ett grafikkort. Man kan inte komma ifrån att det är orättvist.

Men det hade som sagt inte gått att göra det bra för alla, och nu var det inte heller någon stor sak; bara en musmatta. Så skriv inte att jag ska skärpa mig. Jag klagade aldrig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Om nu målet var att på något sätt ersätta alla som lagt ner mycket tid så borde de rimligtvis erbjuda en musmatta till de som kan visa upp ett påbörjat projekt också.

Målet var väl ändå att "ersätta" dom som SKICKADE IN I TID, samt som FÖLJT REGLERNA...
Det är väldigt schysst av Gigabyte att erbjuda musmattor p.g.a. inställd tävling, något dom verkligen inte hade behövt göra.

Sluta försöka tigga åt er saker i efterhand, pinsamma jävlar, hur kan ni med att vara så jäkla giriga...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)