qpad qh-90 mic problem

Permalänk
Medlem

qpad qh-90 mic problem

Tjena. Får några månader sedan köpte jag ett qpad qh-90 och jag har varigt mycket nöjd fram till några veckor sedan. När jag pratar med mina kompisar i skype kan jag bara prata i några sekunder innan som dom beskriver det "låter som jag går iväg från micken". Min röst alltså försvinner efter ett par sekunder och jag måste vänta någon sekund innan jag kan börja prata igen. Det verkar som om detta problemet bara händer i gruppsamtal med 2 eller fler personer. Är jag ensam med bara en kompis händer det inte alls ofta. Jag har googlat runt lite men hittar ingen med samma problem. Jag undrar om det är någon inställning på skype som gör detta eller om det är min dator som orsakar detta. Skulle uppskatta hjälp eftersom detta är otroligt störigt för alla inblandade.

EDIT: Jag prövade med ett annat headset och samma sak hände.

Permalänk
Medlem

vill få liv i tråden igen för jag behöver fortfarande hjälp

Permalänk

Har också ett Qpad QH-90 och har haft den i snart 8 månader men har ej uppstått några som helst problem på vägen

Permalänk
Medlem

Här använder vi uteslutningsmetoden! Pröva spela in dig själv och se om det händer samma sak.

Det händer fortfarande! Headsetets fel.
Det händer ej när jag spelar in mig själv! Mjukvaran eller ljudkortets fel.

Edit: Missade en del i texten. Finns problemet i Mumble alternativt TS3?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Känns ju rent spontant som om det bara händer i gruppsamtal så ligger felkällan i mjukvara inte i hårdvara, eller i alla fall inte i QH-90:sarna.

Uppstår det i andra program än Skype?

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Entusiast

Tyvärr ett vanligt problem för det headsetet finns många trådar om det bland annat: http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1308528-qpad-qh-90-m...

Jag har själv ägt det och det var likadant, nu kör jag med en 100krs bordsmic av märket Trust och den fungerar perfekt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Här använder vi uteslutningsmetoden! Pröva spela in dig själv och se om det händer samma sak.

Det händer fortfarande! Headsetets fel.
Det händer ej när jag spelar in mig själv! Mjukvaran eller ljudkortets fel.

Edit: Missade en del i texten. Finns problemet i Mumble alternativt TS3?

Skrivet av mibsweden:

Känns ju rent spontant som om det bara händer i gruppsamtal så ligger felkällan i mjukvara inte i hårdvara, eller i alla fall inte i QH-90:sarna.

Uppstår det i andra program än Skype?

Eftersom samma sak händer med olika headset antar jag att det händer i andra program än skype med. Jag misstänker ljudkortet och ska köpa nytt om ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Tyvärr ett vanligt problem för det headsetet finns många trådar om det bland annat: http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1308528-qpad-qh-90-m...

Jag har själv ägt det och det var likadant, nu kör jag med en 100krs bordsmic av märket Trust och den fungerar perfekt

Tror inte det är micken det är fel på i detta falllet, verkar mer som de är nått med ljudkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilleGO97:

Har också ett Qpad QH-90 och har haft den i snart 8 månader men har ej uppstått några som helst problem på vägen

tror inte det är något fel på själva hörlurarna, tror det är något med ljudkortet. Just nu kör jag med ljudkortet i som sitter inbyggt i moderkortet vilket inte är av bästa kvalitet.

Permalänk
Medlem

Det du beskriver tycker jag låter som Windows eller skypes (minns ej vilket) anti-skrik system. så om man tex hostar eller "skriker" så låter man väldigt lågt efter det. testa gå in i skypeinställningarna och kryssa bort att skype får justera din mic annars har jag ingen aning

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

Det du beskriver tycker jag låter som Windows eller skypes (minns ej vilket) anti-skrik system. så om man tex hostar eller "skriker" så låter man väldigt lågt efter det. testa gå in i skypeinställningarna och kryssa bort att skype får justera din mic annars har jag ingen aning

mvh

Jag gjorde det men de hjälpte inte

Permalänk

Har bara haft problem med det här headsetet. Första jag köpte höll i kanske 2 månader innan ljudet försvann i ena luren. Efter att jag bytt det fungerade det felfritt i några månader men nu börjar micen sluta fungera.

Permalänk
Medlem

Slänger mitt QH90 i väggen snart. var på inet och fick ny mick, dom testade så att allt funkade..kommer hem och micken bara brusar. testad ljudingångar på moderkortet och dom är felfria.

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem

Har haft mitt typ i ett år. Och i går så pratade jag med en kompis på Skype och så gick jag i från datorn typ i 5 minuter. Sen då jag kom tillbaks så hade micken slutat att fungera. Den var helt död :/. Kopplade jag in den direkt löst i datorn så funkade den. Men i headsetet så funkade den inte. Men själva headsetet så fungerar den bra. Hittar naturligt vis inte igen kartongen så det blir väl antingen att köpa nytt headset eller köpa typ en Modmic och klistra på mitt qpad headset. Så jag får väl se hur jag gör

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4