Flytta gammal installation till VirtualBox?

Permalänk

Flytta gammal installation till VirtualBox?

Ja har en gammal dator där jag har ett par program installerade som jag verkligen behöver (bokföring mm). Eftersom det är lite bök att installera om och få till alla inställningar osv så de funkar med varandra, för att inte tala om att hitta alla gamla CD-skivor i källaren, så undrar jag om det funkar att föra över hela installationen till en VirtualBox fil?

Är det någon som har erfarenhet av det? Kan man t.ex. bara köra PING och göra en ghostavbildning av hårddisken och sen återställa den i VB?
Om det inte går, finns det någon möjlighet att plocka ut hårddisken och få den att funka på nya datorn?

Gamla datorn kör på XP btw.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för oS? du kan ju konvertera den till VHD, och köra den i Win 7 eler Win 8, fördelen att köra den i win 8 är att du kan mounta den dirket i OS eller köra som en Hyper-v

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200