Permalänk

Spotifys nya gränssnitt?

Har alltid tyckt att spotify leder ligan över att ha snyggaste gränssnittet på pc tills senaste uppdateringen, ser för dj*vligt ut! Hur tänkte dom??

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av swenorth1:

Har alltid tyckt att spotify leder ligan över att ha snyggaste gränssnittet på pc tills senaste uppdateringen, ser för dj*vligt ut! Hur tänkte dom??

Jag tycker precis tvärt om. Innan var GUI skit, nu är det awesome!

Permalänk
Medlem

Kom ju upp info om nya ui för över en vecka sen, men jag har inte fått den? Laddade ner de på nytt men de hjälpte inget?

Har iof inte kollat idag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag tycker precis tvärt om. Innan var GUI skit, nu är det awesome!

Tycker samma sak, nu känns det modernt och stilrent jämförelsevis med det gamla, men det tar nog ett tag att lära sig kanske.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Avstängd

Får inte fram något nytt UI. Någon som har lust att posta en print?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Tycker framförallt att fonten är ful! Men även svårt att se vissa saker när nästan allt är svart!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Får inte fram något nytt UI. Någon som har lust att posta en print?

Jag har tyvärr inte heller tillgång till det nya UI:t. men ifall du undrar har dom sagt att dom ska köra ut uppdateringen på två veckor, så att användare successivt blir uppdaterade.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Får inte fram något nytt UI. Någon som har lust att posta en print?

De ger ut det delvis, så det är inte alla som har det än, dock finns det att ladda ner "betan" men den uppdateras inte automatiskt så du måse hålla koll på nya uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Tycker den är snygg men dålig.
Är så mycket på vänstra menyn som jag inte använder. Vill först och främst se mina playlists.

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

Oh. Så den där irriterande spotify-socialskiten på högra sidan är borta nu?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Oh. Så den där irriterande spotify-socialskiten på högra sidan är borta nu?

Den har väl alltid gått ta bort!? Även i gamla designen!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swenorth1:

Den har väl alltid gått ta bort!? Även i gamla designen!

Aldrig lyckats): Alltid haft den varesig jag har använt facebook, eller någonting. Varit helt tom, men tagit plats för mig.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Aldrig lyckats): Alltid haft den varesig jag har använt facebook, eller någonting. Varit helt tom, men tagit plats för mig.

Klicka på menyn: view --> activity feed

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Aldrig lyckats): Alltid haft den varesig jag har använt facebook, eller någonting. Varit helt tom, men tagit plats för mig.

Det går att plocka bort den, har jag gjort men kommer inte ihåg hur xD googla på't vettja!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit : äsch, lite långsam

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swenorth1:

Klicka på menyn: view --> activity feed

Åh herregud vad simpelt. Tackar.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Får inte fram något nytt UI. Någon som har lust att posta en print?

Skrivet av Xyze:

Jag har tyvärr inte heller tillgång till det nya UI:t. men ifall du undrar har dom sagt att dom ska köra ut uppdateringen på två veckor, så att användare successivt blir uppdaterade.

Har ni testat att gå in på Help > About Spotify? När man gör det initieras uppdateringen, det har funkat på alla mina datorer iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Demonoidz:

Oh. Så den där irriterande spotify-socialskiten på högra sidan är borta nu?

Den har man ju alltid kunnat ta bort i inställningarna

Permalänk

Man kanske vänjer sig med den nya designen, men just nu tycker jag inte alls att nya designen är bra!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Tycker nya är mycket snyggare men stör mig fortfarande på att de övre rundade hörnen är mer rundade än de undre. Sen att de fortfarande inte sparar hur du har sorterat din playlist borde de skämmas för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Tycker framförallt att fonten är ful! Men även svårt att se vissa saker när nästan allt är svart!

Ser ju ut att vara Proxima Nova. Underbart typsnitt om du frågar mig!

Permalänk

Gillade inte utseendet (kikade på SweNorths bild), kan man undvika att ladda ner uppdateringen?
Tittade i inställningarna men såg inget.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag ifrågasätter om denna tråden hör hemma i "Programmering och digitalt skapande".

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är riktigt trevligt - framför allt när jag har Spotifty igång hela tiden på en sekundär monitor, det drar inte lika mycket uppmärksamhet eller lyser upp lika starkt på nätterna.

Dock så är Iphone uppdatering förjävligt - Om man har "Nu Spelas" (eller vad man vill kalla det för) tar det ca. 2 sekunder innan album art, artist och låtnamn uppdateras när man byter låtar. Stänger man ned de fönstret så flyter det på som vanligt - hur som så är det otroligt irreterande när man bara vill byta ifrån en låt och behöva vänta 2 sekunder innan man får se nästa låt.

Kan tillägga om man hör nästa låt och inte vill lyssna på den heller får man glatt vänta 2 sekunder innan man kan byta låt. Råkar du spamma "Nästa låt" så kommer appen byta låt ungefär lika många gånger som du tryckt!

Låter som en krock mellan UI-thread och logic-threads, ey?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Aldrig lyckats): Alltid haft den varesig jag har använt facebook, eller någonting. Varit helt tom, men tagit plats för mig.

View > Activity Feed.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Tycker det är marginell skillnad förutom att allt är mörkare, mindre "in your face" kanske, även om den gamla var sådär mellangrå väl.
Jo, raden som visar låtinfo i playlistan är mycket fetare, det är väl det enda negativa, men det verkar inte gå att ställa in.

Ajja, min kör mest minimerad och gör det den ska, spelar musik... tattar inte runt i gränssnittet varje minut direkt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det känns som om den gamla platta 3.11 layouten börjar bli populär igen, bara att man ändrat till ett mörkare tema.
Vem vet, om tio år kanske 3D-borders blir "inne" igen?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14530867']Gillade inte utseendet (kikade på SweNorths bild), kan man undvika att ladda ner uppdateringen?
Tittade i inställningarna men såg inget.

Citatet nedan är för att hindra nedgradering men det funkar för att hindra uppgradering också.

Skrivet av http://www.javiersantos.me/post/71959098951/download-for-win-os-x-spotify-0-9-8-instructions:

Tip Windows: How to avoid an autodowngrade to the old design

  1. Go to the installation path of Spotify. You can go directly with Windows key + R and typing “%Appdata%\Spotify” (without the quotes).

  2. Delete Spotify_new.exe and Spotify_new.exe.sig (if they are there).

  3. Now open your favorite text editor, make two blank documents and save them as “Spotify_new.exe” and “Spotify_new.exe.sig” - without the quotes, the same file names as the ones you deleted.

  4. Right click each file and go to “Properties”.

  5. Check the “Read Only” checkbox on each and close the window.

  6. Restart Spotify and enjoy Spotify with the new design and no auto updates!

Permalänk
Medlem

Nu röstade jag "NYA", men ha i åtanke att jag inte använder den dumma lokala klienten som spotify har.
Jag använder endast den webbaserade klienten, och den är väldigt sexig just nu (uppdaterades i samma veva)

https://play.spotify.com/browse

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, det egentliga klagomålet är att saker inte är riktigt lika tydliga.