The Last of Us till Playstation 4 i sommar

Permalänk
Melding Plague

The Last of Us till Playstation 4 i sommar

Kritikerrosade The Last of Us är på väg till Playstation 4, där utvecklarna planerar dra nytta av den nya hårdvaran. Förutom förbättrat ögongodis siktar Naughty Dog på 1080p i 60 FPS.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

OMG!!!

Har väntat på att last of us skall släppas till PS4 i evigheter nu... Ska bli nice o äntligen få spelan

Permalänk

riktigt bra spel, man blir nästan sugen att spela om det på PS4.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hade varit fint om det faktiskt hade kunnat landa på PC också, men det kommer ju aldrig hända. Nåja, jag får köra det på PS3 istället.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på en port till PC. Kommer bli en lång väntan.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mjo, om dom ändå ska konvertera det till PS4 så kan dom ta steget längre och släppa till PC med.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Jag köpte en begagnad 60GB Ps3 bara för att spela Heavy Rain. Min lokala Game-butik tipsade mig (snarare kastade efter mig) The last of Us. Får se när jag sätter mig ner med spelet. Tänker INTE köpa en PS4 när PC idag ligger så långt framför. Tyvärr blir det nog en PS4 när Sony-exklusiva titlar värda sin skit slutar släppas till Ps3, men då i begagnad form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Mjo, om dom ändå ska konvertera det till PS4 så kan dom ta steget längre och släppa till PC med.

Eller så skiter de i det och låter folk sätta i skivan och bara börja spela. Helt utan strul pga eventuella datorkonfigurationer.
Ett system i åtanke = klockren upplevelse i detta fallet. ND ägs väl av Sony för övrigt?

Permalänk
Medlem

599 kronor.... Bara på konsol kan man förmå folk att köpa samma spel igen till fullpris. Nyheten är 1080p i 60FPS. Varför var det inte det från början?

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

599 kronor.... Bara på konsol kan man förmå folk att köpa samma spel igen till fullpris. Nyheten är 1080p i 60FPS. Varför var det inte det från början?

Antagligen för att PS3 inte klarar av 60 fps i 1080p utan att dra ner på grafiken rätt mycket.

Permalänk
Medlem

Inte spelat spelet, men har fått intrycket av att det är ett av de mest spel-värda spelen på PS3.
Oturligt att det släpptes så sent i livscykeln.

Grymt att det får en PS4 version, utan den så hade nog en hel del missat chansen att spela det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

600kr för något som redan har släppts förut... Seriöst? Kan de inte lägga det på ett lägre pris som Tomb Raider Definitive Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paulssona:

Jag köpte en begagnad 60GB Ps3 bara för att spela Heavy Rain. Min lokala Game-butik tipsade mig (snarare kastade efter mig) The last of Us. Får se när jag sätter mig ner med spelet. Tänker INTE köpa en PS4 när PC idag ligger så långt framför. Tyvärr blir det nog en PS4 när Sony-exklusiva titlar värda sin skit slutar släppas till Ps3, men då i begagnad form.

PC må ligga tekniskt långt före men spel är så mycket mer än det. Har en hygglig spelPC, ett Wii och ett PS4 och spelar med nöje på alla tre.

Permalänk
Skrivet av matte70:

PC må ligga tekniskt långt före men spel är så mycket mer än det. Har en hygglig spelPC, ett Wii och ett PS4 och spelar med nöje på alla tre.

Nu måste jag erkänna din logik går förbi mig. Jag äger själv ett Wii, en ps3 och en inte så hygglig PC (men den duger för en student). Jag spelar gärna på Wii:et och PC:n och i undantagsfall även på PS3:an när spelen inte finns till PC. Varför skulle jag vilja spela på en PS4 när samma spel finns att tillgå till en PC med antagligen bättre grafik om PC:n klarar av det? Nu lägger jag in en vinkel av att PS4 aldrig i långa vägar kommer hålla lika länge på marknaden som sina föregångare, men det är en personlig spekulation. Den enda egentliga fördelen och argumentet för en PS4 är insert and play (även om installationer krävs för de flesta större PS-titlar idag). Jag skulle dock vilja hävda att installationsförfaranden för PC inte skiljer sig nämnvärt från PS-titlar idag, om du inte är en optimerings-ingenjör.

Nu gillar jag min Ps3 av andra anledningar, för den jag fick tag på stödjer PS2 samt den har en riktigt hygglig Bluray-spelare. (=

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av paulssona:

Nu måste jag erkänna din logik går förbi mig. Jag äger själv ett Wii, en ps3 och en inte så hygglig PC (men den duger för en student). Jag spelar gärna på Wii:et och PC:n och i undantagsfall även på PS3:an när spelen inte finns till PC. Varför skulle jag vilja spela på en PS4 när samma spel finns att tillgå till en PC med antagligen bättre grafik om PC:n klarar av det? Nu lägger jag in en vinkel av att PS4 aldrig i långa vägar kommer hålla lika länge på marknaden som sina föregångare, men det är en personlig spekulation. Den enda egentliga fördelen och argumentet för en PS4 är insert and play (även om installationer krävs för de flesta större PS-titlar idag). Jag skulle dock vilja hävda att installationsförfaranden för PC inte skiljer sig nämnvärt från PS-titlar idag, om du inte är en optimerings-ingenjör.

Nu gillar jag min Ps3 av andra anledningar, för den jag fick tag på stödjer PS2 samt den har en riktigt hygglig Bluray-spelare. (=

För det handlar om inlåsningseffekter. Om ND släppte det till PC så skulle folk skippa att köpa PS4. Tror du att en Sony-ägd studio skulle gå med på detta? Exklusiva titlar är ett dragplåster.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Seriöst lata spelutvecklare CGI cutscenes med low poly ingame models, om dom ska göra CGI kan dom åtminstone använda
high poly objects och high resolution textures,

http://i1.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/03/the-...

Permalänk
Medlem

Hehe...1080P 60fps, bättre sent än aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Seriöst lata spelutvecklare CGI cutscenes med low poly ingame models, om dom ska göra CGI kan dom åtminstone använda
high poly objects och high resolution textures,

http://i1.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/03/the-...

Varför göra dom snyggare? Då kommer ju spelet kännas fult varje gång cutscenen är slut, själv är jag för ingame grafik i cutscens, blir betydligt mycket mer sömlöst. Värre är det i metro last light där filmerna ser ut som skit, betydligt sämre än ingame grafiken, typ som om dom var tagna från xbox versionen.

Själv fattar jag inte hypen bakom Last of Us, visst är det bra story, karaktärer och en jävla immersive värld men gameplayen är inte speciellt imponerande, imo så var det inte speciellt kul att spela. Sen att det är extremt linjärt gör ju inte saken bättre, hade lika gärna kunnat vara en film. Gillar faktiskt uncharted 2 mer, pusslandet och plattformandet har alltid vart betydligt bättre i deras spel än sjävla combaten. Sen kan det ha å göra med att jag inte uppskattar spel med handkontroll som förlitar sig på precision och headshots, blir mest frustrerad även om jag är en rätt van konsollspelare. Detta gäller även till viss del Bioshock Infinite, otroligt imponerande spel som tyvärr var rätt tråkigt att spela. Tycker man får se upp med att hylla dessa spel allt för mycket, gameplay är något som börjas kännas sekundärt i AAA spel tyvärr, väldigt tråkligt. Och varför fan är dessa spel som får cred för bra story alltid linjära nå jävulskt för? Spel är fan ett interaktivt medium låt oss spela och välja själva, vill inte se en jävla 10h hollywood film varje gång jag köper ett spel. Då lyckas Mass Effect 2 och Witcher 2 betydligt bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Väntar fortfarande på en port till PC. Kommer bli en lång väntan.

Du får nog vänta tills Playstation går i graven i så fall, då detta är en Sony exklusiv IP. Poängen är att det SKA bara släppas på plattformar som Sony äger, dvs PS3/PS4. Detta just för att indriva sales för själva konsolen, därav kommer dom aldrig släppa spelet till PC eller någon annan plattform då de skulle motverka sig själva i detta fall.

Så som jag förstått det så är det Naughty Dog som utvecklar spelet, men dom är fortfarande en "själv-ägd"-studio. I och med att Naughty Dog äger varumärket Last Of Us (även kallat IP) så har de avtalat med Sony (som också finansierar spelet) att kompensera med pengar i mellanskillnad till Naughty Dog för missade sales på andra plattformar (Xbox/PC).
Så, med andra ord, om Sony går i graven så har teoretiskt sätt Naughty Dog rätten att sälja sin IP på vilken plattform dom vill (tex Xbox eller PC), däremot så är chansen att Sony går i graven rätt låg.

Permalänk
Medlem

Borde lagt krut på att förbättra AI:n i spelet istället! Maken till korkade fienden får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

599 kronor.... Bara på konsol kan man förmå folk att köpa samma spel igen till fullpris. Nyheten är 1080p i 60FPS. Varför var det inte det från början?

Den huvudsakliga anledningen till att man släpper det till PS4 kanske är för att de som inte har detta till PS3 kan få chansen att köpa det till PS4 istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Förutom förbättrat ögongodis siktar Naughty Dog på 1080p i 60 FPS

Haha, svårt att tro att det är 2014...

Permalänk
Medlem

fy. om dom gör storyn bra så mjaa kanske det är värt de.

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Mjo, om dom ändå ska konvertera det till PS4 så kan dom ta steget längre och släppa till PC med.

Skulle aldrig hända av goda skäl. ND är en av Sonys mest exklusiva utvecklare och ToU och UC är två stora titlar som drar folk till konsolerna. Om det släpptes till PC så skulle förvisso fler köpa spelen men färre skulle köpa konsolen vilket gör att Sony och ND skulle förlora på det i slutändan.

Jag är fortfarande en PC-spelare som har lagt konsolerna bakom mig. Men jag anser fortfarande att konsolerna ska ha sitt. De har lyckats göra väldigt bra spel och ska därför få sina pengar för det. Grattis

ND är en ren konsolutvecklare som utvecklat till Sony och PS i flera generationer av konsoler. Några PC-spel men de kan du räkna på handen. Tvivlar på att en PC-port skulle lyckas på ett bra sätt.

Jag vill avsluta med det viktigaste, grafik är inte allt. Det är nog det som jag ser längst ner på min lista när det kommer till hur bra ett spel är. Det kan ge ett bra förstaintryck men inte mer.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Väntar fortfarande på en port till PC. Kommer bli en lång väntan.

Skrivet av Gelantious:

Mjo, om dom ändå ska konvertera det till PS4 så kan dom ta steget längre och släppa till PC med.

Varför ens hoppas på något sådant från ett spelföretag som ägs av Sony
som ENDAST gjort exklusiva titlar till PS genom åren?
Samma sak som att man skulle vänta på att Halo skulle släppas till PS4, går bara inte

Permalänk
Medlem

Roligt att se! Ännu bättre hade det varit om detta hade kommit till PC

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Köpte det aldrig till PS3 så blir nog att jag smäller till nu med 4an.

Permalänk
Medlem

Som jag har lääääääääääääääääääääääängtat till.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Borde lagt krut på att förbättra AI:n i spelet istället! Maken till korkade fienden får man leta efter.

Jag håller med.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!