Microsoft visar interaktiva paneler i Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Microsoft visar interaktiva paneler i Windows 8

I läckta videoklipp visar Microsoft Research interaktiva paneler, där användare bland annat kan utföra enklare uppgifter i applikationer på startskärmen i Windows 8.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle inte förvåna mig ifall dessa aldrig släpps skarpt till win 8

Permalänk
Medlem

Mycket coolt som händer då Ballmer är borta...

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Jag trodde i min enfald att den nya startskärmen skulle fungera enligt de nya interaktiva panelerna, när jag installerade win8 första dagen det släpptes. Så jag blev rätt besviken när jag insåg att mordern-ui endast var stora "desktop-ikoner" till underutvecklade appar. Sedan installerade jag Start8 och har aldrig mer tittat på den nya startskärmen. Hoppas verkligen att dessa interaktiva paneler blir verklighet.

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Mycket coolt som händer då Ballmer är borta...

Tänkte precis samma sak. Inte konstigt att han fick sluta. Det här gör live tiles lite småintressant i alla fall

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Oh fy fan va Coolt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 5 3600x 32GB- RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Känns som Windows 8 är på rätt väg! Kommer helt klart uppgradera från windows7 nån gång i framtiden

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Känns som Windows 8 är på rätt väg! Kommer helt klart uppgradera från windows7 nån gång i framtiden

Jag tror det kommer hitta rätt till den stora massan när det blir Windows 9.

Permalänk
Medlem

Synd bara att Windows 8.1 update 1 förstörde mina livetiles... tydligen så finns de inte längre, finns inte ens som alternativ på de appar som skall ha livetile support som tex väder applikationen.

Permalänk
Medlem

Mycket bra på gång, jag gillade redan windows 8 men det blir bara bättre och bättre. Hoppas verkligen detta införs relativt snart!

Permalänk
Medlem

Han hade mail från stockholms universitet...

Permalänk
Medlem

Oj vilket slöseri hela modern UI är med screen real estate.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Han hade mail från stockholms universitet...

Busted!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Windows 8.. eek.

Windows 8.1 update 263 revision 4b däremot, DÄR. Där har du ett OS som desktopanvändaren kommer älska!

Släpp detta med "feature updates" och kalla det Windows 9 istället. (Ja, så länge det blir gratis uppgradering från åttan, något som nästan får tro att "nya" Microsoft skulle kunna erbjuda.)

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Asiat engelska.. jadu de kunde valt någon bättre för intervjun
MS är sjuuuuukt sega på att fixa appar och fixa deras egna, se bara skype och deras email app som är under all kritik.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Ungefär som det som redan finns i W7 alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Gillas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Gillas skarpt! Har alltid saknat interaktivitet med Live Tiles.

Skrivet av SanyaIV:

Synd bara att Windows 8.1 update 1 förstörde mina livetiles... tydligen så finns de inte längre, finns inte ens som alternativ på de appar som skall ha livetile support som tex väder applikationen.

Har inga problem själv med Live Tiles efter uppdateringen. Låter skumt.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Synd bara att Windows 8.1 update 1 förstörde mina livetiles... tydligen så finns de inte längre, finns inte ens som alternativ på de appar som skall ha livetile support som tex väder applikationen.

Har haft problem efter updateringar innan dock inte den senaste, hade problem med 8.1 med Windows update. Löste en del av app relaterade problemen med hjälp av denna http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/what-troubleshoo...

Hjälper inte detta finns det fler sätt men säg till i så fall, krävs att du behöver gå igenom alla dina windows install filer och se ifall de inte blivit corrupta o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar alla funktioner ta plats.

Har alltid tyckt att Titles är ett väldigt bra gränssnitt som man kan göra mycket med. Om man väl gör det. Detta är ett bevis. Är glad att man köpte windows 8 när det var så billigt. Nu är det bara att vänta på uppdateringar. Samma till telefonen. Att enheterna skulle växa ihop förstod man från början.

Det är nästan så att man kan se en tile som en mobilskärm. Fast flera då en surfplatta och en monitor får plats med fler och har kraften. Istället som t.ex ios där iPad nästan enbart förstorar appen till skärmens storlek. Här kan man välja att göra det eller utnyttja det att man kan få en större överblick. Läs 2 böcker och kolla på en film samtidigt horisontellt läge

Jag vill inte att man ska släppa en Windows 9 pga detta. Låt uppdateringarna forsätta till 8:an. Windows 8 kommer bli den experimentella upplagan. Sedan när allt faller på plats ordentligt då kan man kolla på Windows 9.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd

När ska Microtrög fatta att ingen vill använda deras fattiga modern UI? Grattis, ni har återinfört en startmeny, ändå lyckas de bloata den.
Idioti.

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

När ska Microtrög fatta att ingen vill använda deras fattiga modern UI? Grattis, ni har återinfört en startmeny, ändå lyckas de bloata den.
Idioti.

Tja det är väldigt många som använder dom, speciellt på surfplattor. Så "Ingen"? va? Sedan när? Använder ett fåtal även på min desktop dator, men vist inte vidare mycket.

Jag välkomnar också start menyn ganska rejält, samt bloatad vet jag inte något om, snarare har de tänkt efter ganska så bra med den nya versionen och lagt till bra funktioner till den. T.ex. har du möjlighet att lägga till live tiles så du kan få vettig information på en gång som T.ex. mail och annat genom att bara trycka start.

Finns mycket bra med det hela om man bara försöker se efter.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

När ska Microtrög fatta att ingen vill använda deras fattiga modern UI? Grattis, ni har återinfört en startmeny, ändå lyckas de bloata den.
Idioti.

Yes, tyvärr så verkar de fortsätta på spåret att ändra för ändrandets skull (eller att det målgruppen är kids som tycker det är "häftigt").

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Asiat engelska.. jadu de kunde valt någon bättre för intervjun
MS är sjuuuuukt sega på att fixa appar och fixa deras egna, se bara skype och deras email app som är under all kritik.

Frågan är om det inte finns fler "broken English"-talande än ren engelsktalande i världen....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElmBorgarn:

Oh fy fan va Coolt!

Erm.. Androids widgets har kunnat göra detta i runt 3år nu tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Har haft problem efter updateringar innan dock inte den senaste, hade problem med 8.1 med Windows update. Löste en del av app relaterade problemen med hjälp av denna http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/what-troubleshoo...

Hjälper inte detta finns det fler sätt men säg till i så fall, krävs att du behöver gå igenom alla dina windows install filer och se ifall de inte blivit corrupta o.s.v.

Har redan gått igenom väldigt många olika saker, sökte på några olika saker och testade alla förslagen i de trådar och artiklar jag kunde hitta men inget hjälpte, eller jo det hjälpte mitt problem med att Store inte gick att starta men livetiles funkade fortfarande inte. Har nu installerat om Windows och håller på och sätter upp allt igen och det verkar som att livetiles fungerar nu.

Det som var extremt konstigt är att det bara var problem med väder appar... Inga väder appar fungerade dock så fungerade typ all nyhets appar och sådant... Men som sagt så är det inget problem längre då jag håller på att installera om allting.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Erm.. Androids widgets har kunnat göra detta i runt 3år nu tror jag.

Men har du haft android på datorn eller? (har andriod telefoner sedan 4-5 år och använt wigets där)

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 5 3600x 32GB- RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

När ska Microtrög fatta att ingen vill använda deras fattiga modern UI? Grattis, ni har återinfört en startmeny, ändå lyckas de bloata den.
Idioti.

Funkar jättebra på min tablet

Permalänk
Medlem

Kan bli bra för surfplattor, synd bara att dom appar som tex den MS egna email appen är oanvändbar och skype likaså, m.f.
Åt andra sidan har inte MS haft en användbar email som följer med OS efter XP.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Har redan gått igenom väldigt många olika saker, sökte på några olika saker och testade alla förslagen i de trådar och artiklar jag kunde hitta men inget hjälpte, eller jo det hjälpte mitt problem med att Store inte gick att starta men livetiles funkade fortfarande inte. Har nu installerat om Windows och håller på och sätter upp allt igen och det verkar som att livetiles fungerar nu.

Det som var extremt konstigt är att det bara var problem med väder appar... Inga väder appar fungerade dock så fungerade typ all nyhets appar och sådant... Men som sagt så är det inget problem längre då jag håller på att installera om allting.

Låter som exakt de problemet jag hade, orsaken var korrupta systemfiler.

För att lösa korrupta systemfiler behövs två kommandon köras ( som admin ) och dessa tar ca 15-60 min var.

dism /online /cleanup-image /restorehealth
sfc /scannow

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.