MSI:s kommande moderkort i Z97 Gaming-serien läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

MSI:s kommande moderkort i Z97 Gaming-serien läcker ut på nätet

Den stundande lanseringen av Intel Haswell Refresh ackompanjeras av nya moderkort med styrkretsar i 9-serien. Nu avslöjas att MSI förbereder en mängd nya modeller i Gaming-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ITX är kul, mina tankar:
Bra plcaering av Wifi.
Var är M.2 socketen?
Hur i helskotta tänkte de med processor placeringen? knappt en enda kylare som kan sitta så nära grafikkortet ju.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Är draken ett klistermärke som man kan ta bort?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

M.2, yay skönt att det iaf är något nytt med Z97.

Vill se fler PCI Express banor, USB 3.1, nya USB-c kontakten, HDMI 2.0, DisplayPort 1.2a (med Free-Sync).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Hur i helskotta tänkte de med processor placeringen? knappt en enda kylare som kan sitta så nära grafikkortet ju.

Precis min tanke. Av de senaste premium-itx-plattorna så är det väl bara Asus som lyckats centrera cpu-sockeln. Men så har de ju flyttat strömförsörjningen till ett dotterkort (typ) istället, så problemet är tydligen inte helt enkelt att lösa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kul att fler gör välutrustade ITX kort, dock skulle man sett att CPU sockeln skulle ha placerats längre bort från PCI Express platsen, inga problem med vatten kylning men med luft kan det ev. bli lite trångt.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Sjukt snygga

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Snålt med klisterlappar, mer drakar åt folket. Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem

Om killer nic är utkastat så blir det säkert bra.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

m-ITX kortet kan nog bli trevligt tillsammans med vattenkylning

Gillar att de placerat front usb 3 connectorn långt fram, eftersom den kabeln bruka vara väldigt styv och lite svår att dra snyggt.

Visa signatur

CPU: i5 4670k CPU-Kylare: CM Seidon 120M MB: GIGABYTE m-ITX Z87N-WiFi GPU: Asus GTX 760 OC II RAM: Corsair Vengeance 16GB (2x8GB) 1600MHz SSD: Samsung 840 EVO SSD 120GB HDD: Seagate Barracuda 2TB CASE: Fractal Design Node 304 PSU: Corsair CX500M OS: Windows 7 ÖVRIGT: SteelSeries Sensei RAW & 6GV/2, Creative Tactic 3D ALPHA

Permalänk
Medlem

S*it vad snyggt, gillar MSI Z97 Gaming 9 AC's backplate ( Om det kallas så? )

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Inget mATX?? D:
kommer väl senare, men ändå. Vore kul med lite bilder.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av rektor:

Vill se fler PCI Express banor, USB 3.1, nya USB-c kontakten, HDMI 2.0, DisplayPort 1.2a (med Free-Sync).

Tja, det ser ju ut som ett av de fullstora moderkorten har tre ur-PCI-kontakter, vilket jag finner smått bisarrt i denna dag måste jag tillstå. Om det stämmer måste jag isåfall fråga MSI var floppy och PATA-anslutningarna är...

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

haswell refresh visst skulle de ha lödd ihs, så man slipper delida ???

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Damn Dude

Visa signatur

Intel Core i5 3450 I Geforce GTX 760 Twin frozr I Corsair Carbide 400R I Razer Deathadder 2014 I Razer Blackwidow 2014 I Steel series QCK mousepad Fnatic Edition I Antec VP650PM 650W I Razer Kraken Pro I BenQ GL2450 I Xbox 360 wireless PC controller I 500GB Seagate Desktop HDD 7200rpm 16MB I MSI Z77A-G45 I Corsair Hydro H60v2 I Och en annan Random 250GB Hårddisk

Permalänk
Medlem

Fan så snygga, skulle ha väntat med mitt msi z87-g43 o köpt en av dessa ist

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

haswell refresh visst skulle de ha lödd ihs, så man slipper delida ???

det vore på tiden!